Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stamrot en zwarte puntjes op bud

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Overige: stamrot en zwarte puntjes op bud

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Ik heb twee autoflowers staan.
    Alle 2 nu meer dan 8 weken oud.
    Ik denk dat ik last heb van stamrot. [zie afbeelding]
    Ook heeft dezelfde plant op een bud zwarte bolletjes. [zie afbeelding]
    ikzelf dacht dat het rupseneitjes zijn ofzo.

wat kan ik het beste doen?
    Alvast bedankt

Attached Files

Re: stamrot en zwarte puntjes op bud

Die eitjes zijn rupsenpoep. Of sprinkhanenpoep. Er zit dus ergens op je plant iets verstopt. Tegen de avond komen ze weer tevoorschijn, dan kun je ze vaak makkelijk zien en wegplukken.

Stamrot kun je wegsnijden en afdichten met vaseline (meng er wat zout doorheen om de schimmelwering te vergroten). Maar de vraag blijft of je dan niet meer beschadigd dan de stamrot doet. 't is een prutswerkje om dat netjes weg te snijden.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Die eitjes zijn rupsenpoep. Of sprinkhanenpoep. Er zit dus ergens op je plant iets verstopt. Tegen de avond komen ze weer tevoorschijn, dan kun je ze vaak makkelijk zien en wegplukken.

Stamrot kun je wegsnijden en afdichten met vaseline (meng er wat zout doorheen om de schimmelwering te vergroten). Maar de vraag blijft of je dan niet meer beschadigd dan de stamrot doet. 't is een prutswerkje om dat netjes weg te snijden.
      ja ik weet niet of ik dat moet doen want ik verwacht dat ze binnen 2 weken wel klaar is.
      En die bruine plek is over de helft van de stam en er zit een zijtak aan dusja..
      ik weet niet wat ik het beste kan doen.

Comment

Als je over 2 weken wil oogsten doe je nu beter niks gewoon in de gaten houden.
        Schimmel vlieg op moment dat je het aan raakt vervliegd het en gaat het over heel je plant zitten.
        God was never on your side..

Comment

Deze schimmelsoort lanceert zichzelf al, als ik het me goed herinner. 14 meter was de maximale afstand die de sporen in een luchtdichte ruimte hebben afgelegd. Aanraken is daarvoor niet nodig.
          Als je het laat zitten, probeer het dan vooral droog te houden. De plant sluit zijn cellen netjes af, maar een beetje hulp zodat de regen er niet direct op komt, kan ze goed gebruiken. In droogte kan rot niet doorgroeien.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Hoelang denken jullie dat het gaat duren nog voor de oogst?

Comment

zolang mogelijk laten staan je zal dan zien dat je toppen voller gaan worden soort van zwellen.
              Hoe lang dat lig nu aan jou plant houd die schimmel goed in de gaten niet aan komen zet er wel goed in de zon.
              Ik zou haar zo lang mogelijk proberen te laten staan als ik jou was .
              Deze week word heel warm laat er daar van profiteren
              God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                zolang mogelijk laten staan je zal dan zien dat je toppen voller gaan worden soort van zwellen.
                Hoe lang dat lig nu aan jou plant houd die schimmel goed in de gaten niet aan komen zet er wel goed in de zon.
                Ik zou haar zo lang mogelijk proberen te laten staan als ik jou was .
                Deze week word heel warm laat er daar van profiteren
                oke heel erg bedankt voor de reacties ik zal jullie op de hoogte houden.

Comment

foto update

de bladeren beginnen een beetje slap te hangen en verkleuren naar licht groen en geel.
                  Licht dit aan dat de plant de voeding uit de plant zelf haalt nu of een andere reden?
                  Gaan ze zich nu op de toppen focusen ofzo?
                  ik heb ze nu ook op het serre dak gezet zodat ze van t mooie weer kunnen genieten.
                  ze staan alleen wel schuin ik weet niet of dat uitmaakt.
                  kijk maar naar de fotos

voeding: terra bloom plagron 1ml in 200 ml water per plant
                  medium: aarde met perliet
                  potten: 12 liter

tips/tricks voor nu of volgende kweek zijn meer dan van harte welkom

groet 420amnesia420
                  Attached Files

Comment

Ik zou mn potten volledig vol doen volgende keer. Denk eraan dat sommige omgevingen op foto kunnen tonen, verklappen waar ge woont, zich bevind,... Voor mensen die ev de streek kennen.
                    verslag 1, verslag 2

Comment

Bezig...
                    X