Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Van groei naar bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Van groei naar bloei

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal, wat fijn om een forum gevonden te hebben waar je alle vragen kan stellen als een beginnende kweker. Vorig jaar voor het eerst zaadjes gekocht om te proberen nu dit jaar nog 1amnesia zaadje over en nog maar eens proberen (vorig jaar Mislukt)... Tot nu toe ben ik verbaasd hoe het zaadje een struik geworden is... Maar nu is hij in de bloei... help ik kan nu echt goed hulp gebruiken... waar moet ik op letten? alle tips zijn welkom.

    groetjes TyraOdin
    Attached Files

    #2
    Re: Van groei naar bloei

    Beetje bloeivoeding geven vanaf de moment dat je pruikjes ziet en bidden dat het nog een tijdje zonnig blijft. Dakje boven zetten indien het te nat zou worden en desnoods naar binnen halen moest het te koud worden. Toprot is uw ergste vijand. Bij zo'n dichte struik zal je dat sowieso goed int oog moeten houden en amnesia kan 13 weken nodig hebben. Binnen 9 weken is het alweer november en kan het gaan vriezen... Niet echt een soort voor buiten in ons klimaat. Zou zonde zijn moest dat nog compleet mislukken.

    Comment


      #3
      Re: Van groei naar bloei

      Haha D A M N die is mooi

      Sjah ik ga helemaal met beowulf mee.
      Geen bloeivoeding tot elke tak witte draadbloemetjes heeft.

      Een afdakje tegen de regen zou echt heel veel schelen met toprot enzo

      Mocht de plant nu al te hoog zijn voor een afdakje. Nu kun je nog buigen of knakken zodat jet wel past. Tenminste als je nog geen witte bloeihaartjes ziet in je groeipunten

      Mocht je trouwens geen bloeivoeding willen geven.... kun je best mee wegkomen denk ik. Ziet er echt nog mooi groen uit. Meer is niet altijd beter. Soms wel maar dat zie je vanzelf wel aan de verkleuring van je plant

      Succes!!

      Comment


        #4
        Re: Van groei naar bloei

        Bedankt voor de adviezen..
        De plant heeft tot nu toe nog geen voeding gekregen.

        Afdakje is in de maak.

        Comment


          #5
          Re: Van groei naar bloei

          Afdakje?! Zelfs al rot de helft weg, dan zou je alsnog zo'n 8 gram per dag moeten roken om die oogst op te krijgen voor het eind van het volgende kweekjaar

          Maareh, amnesia? Die heeft vaak nogal.. ehh.. 16 weken bloei nodig. En de bloei is nog niet begonnen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Van groei naar bloei

            Ik was er eigenlijk van overtuigd dat mijn vingers echt niet groen genoeg waren hahaha...ik ga het steeds interessanter vinden...En zuig ik me vol info..

            Comment


              #7
              Re: Van groei naar bloei

              Daarom dat afdakje 😅

              Aan rv doe je niets maar het scheelt zoveel als je toppen niet steeds zeiknat worden in de regen.

              Op zich is het toch wel weer zo dat sativa Strains toch net wat meer schimmel resistent zijn dan indicas? Al is het alleen maar door de minder compacte buds vaak.

              Comment


                #8
                Re: Van groei naar bloei

                Geen bloeivoeding tot elke tak witte draadbloemetjes heeft.
                Word ook soms wel eens een pistel of stamper genoemd.

                Op zich is het toch wel weer zo dat sativa Strains toch net wat meer schimmel resistent zijn dan indicas?
                Pure Indica/redularis soorten of kruisingen met meer indica genetica zullen beter tegen vocht, koude en schimmels kunnen.
                In sommige gebieden in India, Nepal, Pakistan (waar ze trouwens ook charras maken) is de luchtvochtigheid zeer hoog door de vele regen en mistbanken die in de valleien aanwezig zijn.


                Sativa/haze planten moeten in ons klimaat veel te lang bloeien buiten, ze hebben veel meer warmte nodig, nood aan een zeer lage LV.
                Ook hun wortels houden niet van koude gronden.
                Eens het eind september begin oktober zal zijn is de zon en ons weer ook niet meer wat het geweest is.
                De bud formatie moet dan ook nog beginnen.

                Grtz
                Last edited by westport; 29 August 2016, 23:48.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: Van groei naar bloei

                  Afdakje gaat niks helpen om Toprot te voorkomen
                  En bloei voeding geven zou ik ook niet doen je plant is mega mooi groen die heb niks nodig en bloeien doet ze zo uit haar eigen
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: Van groei naar bloei

                    Thanks... Ik ga geen voeding geven en heel hard duimen voor een mooie nazomer..

                    Comment


                      #11
                      Re: Van groei naar bloei

                      Afdakje is toch handig om je planten niet in de regen te laten staan.
                      Aan de rv doe je niets maar als je plant geen regen hoeft uit te waaien na een bui scheelt dat toch wel heel wat.

                      Bij mij in de tuin dan. De planten die overdekt stonden kregen altijd of later of geen rot vergeleken met de planten die gewoon in de regen bleven

                      Comment

                      Bezig...
                      X