Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie kan mij helpen: oogstklaar? Toprot?!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Oogsten en Drogen: Wie kan mij helpen: oogstklaar? Toprot?!

Korting op 420shop
    Deze eerste buitenplant heeft het nodige te verduren gehad.
    oa mineervlieg (beginstadium) en meeldauw (afgelopen 1-2 weken)
    Heb hem een week geleden behandeld met een mix van water met wat druppels melk. Alleen op het blad.

Is hij al klaar om te oogsten? Stinkt al enorm!

En: Zit er toprot bovenin?
    Kan ik al het blad ook gebruiken? (Maak er thee of olie van.)
    Als ik goed kijk zie ik soms nog wat wits (meeldauw) op de bladeren. Die wegknippen& weggooien?

Jack herer (plant 1) auto

jack herer 0709_1.jpg.jpgjack herer_0609_1.jpgjack herer 0709_2.jpgjack herer 0709_3.jpgjack herer 0709_4.jpg

Mijn tweede plant is een White Diesel (auto). Geen plagen gehad.
    Hij had bij bloei al meteen bruine haren. Word niet groter dan 30cm.

Is deze ook klaar om te oogsten?

white diesel 0709_1.jpgwhite diesel 0709_2.jpgwhite diesel 0709_3.jpgwhte diesel 0609_1.jpg

En als laatste (nummer drie) heb ik Critical Mass CBD

Re: Wie kan mij helpen: oogstklaar? Toprot?!

Je jack herer heeft behoorlijk wat rot .
    Ik heb die van mij gisteren neergehaald nadat ik voor de 2 de keer rot tegen kwam.
    Tijdens het knippen ook nog paar verstopte plekjes tegengekomen , dus blij dat ik die keuze heb gemaakt

Comment

Je foto's zijn niet duidelijk en volgens mij zitten er over al nog witte haren?
      Probeer is nieuwe foto te maken zonder bewegen.
      Toprot kan je gewoon verwijderen
      God was never on your side..

Comment

Zoals in het ander topic. 1 plant met (wsl veel) toprot. 1 plant met zaden. 1 die niet tijdig meer gaat afbloeien. Nuja, volgende keer weet je wat toprot is en knip je dat er tijdig van tussen. Denk dat half je plant er nu aan is voor de moeite.
        En als de pistels direct bruin kleuren scheelt er mss ook iets. Al kan dat buiten aan vanalles liggen, maar in dit geval zijn ze bevrucht. Zie duidelijk een zaadje komen piepen.
        Omdoen en redden wat er te redden valt. Toprot wegknippen en zaadjes eruit schudden.

Comment

Aan allen: Thanx!

Wat pijnlijk dat je je plant om hebt moeten halen. Ik denk dat het bij mij is begonnen toen hij in een hoekje van de tuin moest staan, ipv op een mooie zonnige plek. Het begon zo te stinken en niet alle buren wisten ervan. Dus dat wel duur betaald zo. = leermoment, eerste kweek

Ik heb hem net geknipt. Wat ik dacht pluisjes te zien weg gehaald. Ik denk een kwart.
          Heb zo'n app met microscoop functie, maar kan niet echt veel dichterbij opnames maken.
          Een ander kwart van de plant verdenk ik van toprot. Ik droog die op een andere plek. Ergens hoop ik dat ik daar nog THC-pasta / wietolie van kan maken. Misschien tegen beter weten in.

De haren/druppels werden al aardig milky. Bedoel je dat met witte haren?

Zou het nog helpen om die plant die nog niet bloeit (plant3, cbd) enkele dagen donker te zetten?
          Ik denk dat hij al wel voorbloei vertoont.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik las wel ergens dat sommige planten direct bruine haren hebben, en je er dus niet door moeten laten leiden in dat geval. Maar ben geen pro.. en soms spreekt informatie elkaar tegen. Hij (plant 3) staat denk ik wel al sinds mei in bloei. Deze maybe morgen maar oogsten.
          Kan dat gevaar opleveren, als ik ze droog in dezelfde ruimte droog met andere toppen die mogelijk toprot bevatten?!

Comment

Die pluis is toprot he. Dat toprot moet er echt allemaal uit, zeker zo niet te drogen hangen want dat wordt enkel erger.
            Bruine pistels kan zoals gezegd veel oorzaken hebben. Eentje ervan is bevruchting. Aangezien ik daar al een zaadje zie zal dat niet het enige zijn. Die zeker niet gaan gebruiken, ben je niks mee.

Comment

Ik zie geen zaadjes.
              Ik zie wel planten die onveilig zijn voor ieder gebruiksdoeleind dat ik kan bedenken.

Het donker heeft geen zin.

En toprot sporen zitten overal al op de plant. Die krijg je er niet meer af, dus in dezelfde ruimte drogen of niet, maakt weinig verschil.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Yep, ik denk ook dat je deze planten beter in de kliko kunt huisvesten.
                Ik zou hier niets van gebruiken, ik hecht meer belang aan m'n gezondheid.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                  Ik zie geen zaadjes.
                  white diesel 0709_1.jpg

Volgens mij komt daar een zaadje piepen.

Comment

Bezig...
                  X