Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste poging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kweektip: eerste poging

Korting op 420shop
    Hello, my first time. Super basic. Power indika indoor.
    Woon in buitenland, hutje op de hei, geen buren
    14397282_1282458288471688_1135201609_n.jpg
    Zie foto; nadat t sprietje in de aarde gezet werd ( 3 cm, 2 blaadjes) zijn we nu 22 dagen verder; zie foto. Dit is dus de groeifase begrijp ik. Wanneer beeidigd die fase, hangt dat van de groote af? Hij is nu 18 cm.

14383367_1282458295138354_308525690_n.jpg

Zoals ik schreef alles zeer basis; slechts ledlamp groei-bloei, temp 25, ventilatortje op afstand, vochtigheid 50-60, grond (tuincentrumgrond voor stekjes en deze aangemenkt met grond uit de tuin waar brandnetels groeien. Tevens alga grow en bloom in huis.

Alles oogt zo rustig, word dit wat? Thanks
    Last edited by spoenk123; 16 September 2016, 20:10.

Re: eerste poging

Mooi plantje ! Blijft ze in die pot of ... ? De groeiperiode eindigt wanneer je de lamp op 12/12 zet, tenzij je een autoflower hebt, die springen op een gegeven moment vanzelf in de bloei.

Ik neem aan dat ze in een hok of tent of iets dergelijks staat waar het ook echt donker is als het donker moet zijn ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Thanks, tja is wat klein wellicht he, dacht over 1 weekje een 11 liter pot te kopen
      Nee is geen autoflower. Maar wanneer is het juiste moment om over te agan op 12-12?
      Ja ik heb een donkere ruimte

Comment

Inderdaad mooie plant!

Maar waarom toch in hemelsnaam grond van buiten
        bijgemengd met kans op allerhande troep erin?

En waarom de pot niet helemaal gevuld!

En zoals Flip al schreef, met kunstlicht een autoflower 18 uur
        en een reg. strak een keer naar 12/12 anders bloeit ze niet!

Succes O.D.

Comment

Dat is aan jou, hoe hoog wil je je plant hebben ? Na ompotten zou ik
          ze min. 2 weken nog laten groeien en goed laten wortelen.

Houd er rekening mee dat je plant nog een tijdje doorgroeit na het omzetten van de lamp.

Je kunt ook toppen om de plant breder en lager te houden.

Hoe groot is je ruimte ?

Comment

Thanks. Grond van buiten heb ik gedaan omdat dat ergens gelezen heb, ook omdat grond van het tuincentrum afgeraden werd op divesre forums. Ik had even geen andere optie. Hij lijkt er niet onder te lijden gelukkig O.D. Pot niet helemaal aangevuld is een foutje, mogelijk omdat ik ook ontevreden was over de grote van deze pot, zoals ik net al schreef komt er eerdaags een 11 liter pot.

Ik heb geen autoflower.

Was alleen benieuwd of ik in deze fase (zegmaar 1 mnd na ontkiemen) al moet willen naar de bloeifase of dat ik bv moest wachten totdat de plant nog groter is. Kon dit niet helder achterhalen, vandaar mijn vraag wanneer ik dit het beste kan starten. Thanks

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ok duidelijk, ik zou dus nu overkunnen gaan op 12-12 als ik je goed begrijp. (theoretisch gesproken dan)
            Ik zal morgen een grotere pot kopen , en nog 2 weken tijd geven

Heb me nog niet verdiept in toppen. De ruimte is groot, 2 bij 4, zegmaar een badkamer met vloerverwarming. Ik vind het desondanks wel fijn als de plant wat klein blijft ja

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spoenk123 View Post

Was alleen benieuwd of ik in deze fase (zegmaar 1 mnd na ontkiemen) al moet willen naar de bloeifase of dat ik bv moest wachten totdat de plant nog groter is.
              Kan nu maar dan blijft je plantje erg klein en krijg je weinig toppen. Hoe meer wortel hoe groter de plant.

Oorspronkelijk geplaatst door spoenk123 View Post
              De ruimte is groot, 2 bij 4, zegmaar een badkamer met vloerverwarming.

Comment

[/QUOTE]

Thanks, geen probleem, Ik woon in scandinavie, binnenkort is het hier de hele dag donker

Comment

OK Maar denk eraan dat, als de badkamer gebruikt wordt, je ook een hoge luchtvochtigheid gaat krijgen waardoor je in je bloeiperiode last kunt krijgen van toprot.

Ik stel mij een beetje voor dat je je plantje op een grote (dagelijks in gebruik zijnde) badkamer hebt staan onder een klein led lampje, zeg maar een huishoudpeertje. Kan dat kloppen ?

Comment

Ja, speciale led groei-bloei 6 W

Info volgens verkoper lamp: deze biedt een aangenaam warm wit licht dat zeer geschikt is voor de teelt Licht verrijkt met blauwe en rode golflengten die groei en bloei stimuleren.

De lamp werkt uitstekend voor zowel overwintering en het groot brengen van de planten.

Okee, dan kies ik voor die periode een andere ruimte Thanks again

Comment

hey, ik ben ook net begonnen met zoiets eerste groei ook, je had het over een 6W led? gewoon een bol, of zo'n strip met allemaal kleine ledjes? Qua voeding enzo nog iets? Ik neem aan dat ze dit wel nodig heeft op deze tijd van het jaar toch?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Richie0575 View Post
                        hey, ik ben ook net begonnen met zoiets eerste groei ook, je had het over een 6W led? gewoon een bol, of zo'n strip met allemaal kleine ledjes? Qua voeding enzo nog iets? Ik neem aan dat ze dit wel nodig heeft op deze tijd van het jaar toch?
                        Hoi, ik heb een bol ja, maar er zijn veel optie in lampen, gewoon even wat sites af en lezen, voeding dus alga grow en alga bloom gekocht, 250ml

Comment

ja nu zijn we alweer aardig wat weekjes verder. De groeifase is niet omgeslagen in bloeien ivm fals licht. Nu echter bloeit ie wel. De foto laat een wat schraal en ielig plantje zien. Ach, voor de eerste keer...toch zien de topjes er redelijk uit en is het blad mooi. Ben benieuwd wat jullie zien aan de plant. Wellicht te een te magere lamp, zal volgende keer iets beter nemen, nu veel schaduw onderin. Zal nog een aantal foro opladen. Alle reactie welkom

Comment

Ga voor de volgende keer maar wat over scrog lezen. Nu krijgt alleen het bovenste blaadje wat licht.

Comment

Bezig...
                            X