Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding bloei autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voeding bloei autoflowers

    Korting op 420shop
    Ik ben momenteel in de 7de week van mijn autoflower kweek en gebruik momenteel om de 2 dagen 4ml alga bloom, 1ml green sensation en 2 ml pk13/14 (zoals aanbevolen door plagron), maar ik heb het gevoel dat er toch iets niet klopt aan mijn voedingspatroon.
    Is er iemand met meer ervaring met voeding geven van plagron aan autoflowers?
    En iemand die hier een gouden schema in heeft?
    Zoja het welke?

    bedankt

    #2
    Re: voeding bloei autoflowers

    Auto's hebben meestal wat minder nodig dan voorgeschreven. Bloeivoeding geef je pas als ze stoppen met groeien. (Autos groeien nog best lang door eens hun bloei start) tot zolang geef je ze indien nodig groeivoeding.
    Of je in die periode eventueel iets zoals 50/50 groei bloei mag doen ofzo, weet ik ff niet.
    Ik gebruik een begin tot eind voeding + Apparte toevoegingen (boosters). Ingewikkeld...
    A & B systeem lijkt me makkelijker.
    En of het beter is , geen idee. Heb geen vergelijking, kreeg m gratis en is nog niet leeggeraakt
    Die schemas kloppen meestal wel, als ge ze aanpast naar u bloeiduur, enkel meestal geven ze een hogere dosis aan dan noodzakelijk. Vaak is de helft voldoende.

    Meer kan ik u niet bijbrengen. Dat moet ge "leren" zien per plant (veel.lezen,info zoeken) de ene eet al wat meer dan de andere. is bij ons ook zo toch?Eventueel meten met u ec meter. Moet dat met alle voedingsoorten? Geen idee eigenlijk! Maar doet ge dat niet weet ge niet wat die ml's voeding doen bij het water dat ge gebruikt. Dat kan reeds veel zouten bevatten, of net heel weinig. Want die gaan allen in u pot. Of is het volle grond? Binnen/buiten. Maakt ook vast verschil, vertel je niet

    Maar ehmmm, waarom heb je dat gevoel?
    Dan is er iets fout toch? Zolang ze het goed doen, zou ik "tgevoel" hebben. Mn schema klopt.
    Wat vreemd.
    Last edited by ergonaut; 3 October 2016, 21:36.
    verslag 1, verslag 2

    Comment


      #3
      Re: voeding bloei autoflowers

      Eerst dacht ik dat ik ze aan het overvoeden was, maar nu heb ik het idee dat ze te weinig voeding krijgen alle losse bladeren ( de bladeren die niet in de toppen zitten)
      worden allemaal geel (zie foto's)
      Of maak ik mij om niets zorgen?
      Iemand hulp?
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: voeding bloei autoflowers

        Ik heb dit jaar de top grow box bio gebruikt voor 6 planten, ik heb de helft nog niet eens gebruikt. Goed spul, zover ik als amateuristische buitenprutser zonder ph-meter kan beoordelen..ongeveer 1/3 van normale schema aangehouden en tijdens de maximale bloei misschien een paar keer 1/2 van het schema gedaan. Ook heb ik zeker niet elke dag water gegeven, alleen tijdens de 30 graden periode. De groeivoeding heb ik niet eens gebruikt omdat ik de potgrond had gemixt met plagron supermix, hierbij heb ik wel netjes de verpakking opgevolgd.
        Autoflowers 2016

        Comment


          #5
          Re: voeding bloei autoflowers

          7e week zei je? Ziet eruit als stikstof probleem denk ik. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-Oplosser
          Te nat, te droog, foute ph, te weinig stikstof, teveel stikstof, te vroeg bloeistoffen... wat de oorzaak is kan ik u niet bij helpen. Jij weet hun geschiedenis. Check ff het linkje, en informeer u over wat jij denkt. Ben ook "beginner" dus ik kan fout zijn, + mss lul ik wat uit mn nek. dus kijk es zelf.

          Auto's vergelen uit zichzelf wat als het einde eraan komt ook! Dat is niet zo heel heeel ver af meer he. Ikzelf zou er als het niet te hard gaat, niet veel meer aan doen. Zo op het zicht een gokje wagend, mag je binnen 2weken ofzo vast reeds spoelen.
          Last edited by ergonaut; 3 October 2016, 22:44.
          verslag 1, verslag 2

          Comment


            #6
            Re: voeding bloei autoflowers

            Oorspronkelijk geplaatst door ergonaut View Post
            Auto's hebben meestal wat minder nodig dan voorgeschreven.
            Eerder wat meer, zeker binnen de bebouwde kom.

            Comment


              #7
              Re: voeding bloei autoflowers

              Als je alleen binnen de bebouwde kom blijft kun je ook een elektrische overwegen, of een hybride.

              Bij de weg: er is een heeel groot forumdeel dat speciaal en alleen maar over voeding gaat.
              Nou denk je, daar heb je Q weer met z'n gezeik (dat begrijp ik) maar stel dat er over 6 weken iemand is die precies hetzelfde heeft, dan gaat-ie (hopelijk) even zoeken op het forum.
              Die ziet dan het voeding voor wietplanten-topic, en daar, heeeej wel 500+ topics over voeding, en dan gaat-ie deze post van jou misschien missen, terwijl hier wellicht de mastergoeroegoddelijkeoplossing geven wordt.
              Last edited by QnQ; 4 October 2016, 06:50.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: voeding bloei autoflowers

                Volgende link lijkt me handig :
                http://www.growersguidetocannabis.co...ers-nutrients/

                Comment


                  #9
                  Autoflowers hebben minder voeding nodig ik halveer de voeding voor goed resultaat. Mijn vorige oogst was ook minder door teveel voeding.

                  Comment

                  Bezig...
                  X