Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het avontuur kan beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Het avontuur kan beginnen

Ik geef ze kraanwater. Dat zuur ik af naar pH 6 met zo'n citroentje. Ze hebben een week geleden water gehad, een 250 ml per dame.

Comment

Misschien een tip!
      Bij tuincentra kost een flesje PH- voor vijvers met
      vissen en planten een paar Euro, goed voor honderden
      liters water!
      En denk er aan, als je gaat voeden, eerst de voeding in het water
      en dan pas afzuren als het nog nodig is!

Succes O.D.

Comment

IMG_5094.jpgIMG_5095.jpgIMG_5096.jpgIMG_5097.jpgIMG_5098.jpgIMG_5100.jpg

Luchtvochtigheid hangt nu rond de 35/40%, dit is denk ik prima voor de fase waar ze nu inzitten?

Comment

Je zou ook je potten nog tot boven kunnen vullen,
          daar gaat best nog wel een paar liter aarde bij, en
          geeft dan ook nog eens wat extra buffer voor eventuele
          voeding en water!

Succes O.D.

Comment

Even een vraag of dit gedrag iemand bekend voorkomt:

IMG_5123.jpgIMG_5124.jpg

Ik heb ze vanochtend gewaterd, elk 300 ml, na zo'n 6 dagen niks. Zijn ze nu gewoon enorm blij? Ik vind dat extreem gedraaide blad een beetje vreemd...

Comment

Hoe hoog hangt je lamp? Lijkt erop dat hij er iets te dicht ophangt. Of hoge temp.

Comment

Ik heb de lamp al wat hoger gehangen, hangt nu rond de 40 cm! Moet zeggen dat het de dag erna alweer weg was dus gelukkig maar. Zag begin deze week dat de onderste bladeren geel beginnen te worden, dus heb ze snel wat voeding gegeven. Canna Terra Flores. Hoop dat er genoeg N in zit anders even switchen naar Canna Terra Vega.

Comment

Zoals ik het begrepen van de kweekmeesters hier, heeft het niet zoveel zin om stikstof te geven in de bloeifase. De basis leg je in de groeifase met voldoende N in je voeding. Gewoon uitzingen met bloeivoeding en hopen dat het niet te hard doorzet die vergeling.

Comment

Oh shit zeg. Nou ja een goede leer voor de volgende ronde. Misschien dat ze toch nog enigzins wat opknappen van de geringe hoeveelheid N in de bloeivoeding Ook last van hetzelfde gehad dan meglow?

Comment

Op u laatste paar fotos zie ik wat lichte bladpuntjes hier en daar. Kan gezichtsbedrog zijn door foto ook. Ben je zeker dat het een tekort is? 6dagen geen water lijkt me erg lang.
                      Last edited by ergonaut; 15 December 2016, 19:12.
                      verslag 1, verslag 2

Comment

Yep, tjirp of flint vertelde me dat tijdens de bloei N toevoegen om tekorten aan te vullen niet zo zinvol is.

Comment

Hallo B83....ik ga je vanaf nu volgen.
                          Succes!

Grtz B

Comment

Hoe meer zielen hoe meer vreugd Boost!

@ergonaut Ja dat kan kloppen. Ik gebruik ook geen tensiometer maar die is inmiddels onderweg. Dat is toch beter dan op gevoel als newby Ik ben nu begonnen met een dagelijkse gift van 250 ml met 2,5 ml bloeivoeding om te kijken hoe ze reageren.

Comment

We zijn weer een weekje verder. Dames zijn aan de bloeivoeding sinds een week en moet zeggen dat ze er goed op reageren. Ik heb helaas met een N tekort gezeten wat zeer waarschijnlijk hun groei wat belemmerd heeft. Nu maar zorgen dat ze in de bloei niks meer tekort komen! Hier wat foto's:

IMG_5134.jpgIMG_5135.jpgIMG_5136.jpgIMG_5137.jpgIMG_5138.jpgIMG_5139.jpgIMG_5140.jpgIMG_5141.jpg

Comment

Gaat best lekker zo D83!

op foto 7 zie ik veel gekartelde bladranden die omhoog staan. Denk dat je lamp er wat te dicht op staat. in elk geval is het vaak een teken van te warm staan. Zou het zeker in de gaten houden, als blad eenmaal uitdroogt dan is het onherstelbaar.

greetzz

Comment

Bezig...
                                X