Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het avontuur kan beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Het avontuur kan beginnen

Ja... ik heb al wel meer zaken gelezen van die 'cootje' waar ik grote vraagtekens bij had. Deels geeft hij nuttige info en deels claimt hij dingen die gewoon niet kloppen.
    Dat er geen handleiding van de Legrand te vinden is vind ik meer dan zorgwekkend. Hoe durf je dan als growshop die dingen te verkopen met het verhaal dat je er een 600W HPS op kan zetten. Nergens geeft de leverancier aan dat dit kan.
    Okay, thanks guys..... tijd voor het kweken van groen wordt eventueel vervolgd in een dedicated nieuw draadje

Comment

Zo een haspel gebruik ik op twerk, moet ge volledig afrollen en de kabel wat openspreiden. Anders krijgt de kabel te heet en springt zn veiligheid aan. Toch bij gebruik met een hogedrukreiniger en dergelijke.
      verslag 1, verslag 2

Comment

Klopt had ik inderdaad gelezen, toch bedankt voor de heads up. Verder prima haspel als het goed is toch? Weet dat het niet ideaal is, maar voor mij de beste (en veiligste) oplossing ivm aarde aansluitingen van m'n stopcontact. Of tenminste, het gebrek daaraan in m'n "hobby" kamer.

Comment

Ja hoor, zolang ge zorgt dat de kabel kan koelen door openleggen zijn ze goed. Ze springen af zodra er iets fout gaat, en werken pas terug als afgekoeld of probleem opgelost. dus qua veiligheid zitten ze wel ok. De mijne overleeft al menig jaren in bouwsector. Hoeveel bouwdrogers enzo staan er niet 24/24 te draaien op die dingen...
          Last edited by ergonaut; 15 October 2016, 10:56.
          verslag 1, verslag 2

Comment

Comment

Minder licht is niet meteen minder gevaar volgens mij.
              Wel veel minder oogst.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

Comment

Ben me bewust dat het minder zal opbrengen. Als ik 0,5 gram per watt eruit haal is dat een leuk begin. En als het bevalt hang ik er nog eentje bij in de toekomst.

Echter nu heb ik niet meer te maken met piekspanningen of een vsa die looiheet word etcetera terwijl ik niet thuis ben. Moet voor m'n werk nog wel eens een dag of twee weg, en dan is dat wat idealer en geeft wat meer gemoedsrust. Plus dan hoeven ze wat minder bewaterd te worden aangezien de temperatuur in de tent lager zal liggen.

Comment

Er zijn heel veel apparaten in huis die een inschakelpiek hebben, die LED heeft dat ook.
                    Als je alles veilig aansluit en ophangt merk je daar verder niets van.
                    Anyhow als je je veiliger voelt is dat ook wat waard.
                    Ik ben benieuwd wat het gaat brengen, wiet kweken kun je ook met die Spectre.

Comment

Ik heb vandaag de spectrabox mogen ontvangen. Degelijk apart en direct opgehangen. Momenteel zijn m'n zaadjes nog aan het ontkiemen. Op aanraden zijn ze van de schoteltjes methode direct de grond ingegaan. Moet de hele grond trouwens echt nat zijn of moet ik gewoon wat water sprayen telkens vanaf boven?

IMG_4905.jpg IMG_4907.jpg

Comment

Als je de grond hebt ingewatert hoef je de eerste 2-3 dagen dat plastic er niet af te halen.
                        Dan zullen ze er wel zo'n beetje tegenaan staan en mag het eraf.
                        Een dag of 2-3 later kun je nog een keer goed water geven langs de rand van de pot, en dan een paar dagen wachten.
                        Dat lijkt me het meest optimaal. Mgoed, alles kan heh.

Lampje ziet er strak uit!
                        Ga je nog meten wat die daadwerkelijk trekt aan wattage ? (hint

Comment

Haha, ik heb net zo'n verbruiksmeter gekocht. Helaas geen spectrabox.

Comment

Dank je ben er ook erg blij mee. Erg geruisloos en geeft niet veel warmte af. De temperatuur in de tent is een steady 22 graden en m'n lv hangt rond de 50%. De hps gaat m'n berging in aangezien ik daar in de toekomst ook mee wil kweken.

@QnQ Ik reken volgend jaar het verschil in energiekosten uit. Zo heb ik een redelijk beeld wat deze ronde me heeft gekost. (Ik ben nu wel even uitgekocht, blijf bezig )

@beowulf Just in case, waar heb jij je metertje vandaan? Wil nog wel eens in een impulsieve bui wat kopen namelijk haha.

Vandaag heb ik kennis mogen maken met m'n twee meisjes. Ze zien er gezond uit en heb net het folie van de potten afgehaald. Ze zijn 2 cm hoog, en de lamp hangt op ongeveer 20 cm.

Ik kwam er trouwens achter dat m'n flower booster al aan stond, dus heb deze maar even heel rap uitgezet.

De lv zal nu denk ik wel stijgen, maar dat moet geen probleem vormen aangezien ik nog een marge heb van een paar %. Mochten er bij jullie nog tips te boven schieten schroom dan niet me wegwijs te maken.. Word vervolgd!
                            Last edited by D83; 28 October 2016, 14:11.

Comment

Bbbbbbbol.com. Maar op conrad staan er ook. Kosten een 20 euro. De mijne is wel met randaarde, had dat niet gezien. Maar mijn kweekruimte had dat al ivm de lumii. Maakt niet veel uit, ik heb toch geen aarde liggen.

Comment

Ik gaat 's ff kijken! Thnx beowulf. Laten jullie trouwens je afzuiging 24/7 aanstaan? Of gaat hij gelijktijdig aan/uit met de lamp?

Edit: info al gevonden via Google.
                                Last edited by D83; 29 October 2016, 16:22.

Comment

Bezig...
                                X