Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het avontuur kan beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Het avontuur kan beginnen

aight, you're right
    π * r2 * h is de formule om de inhoud te berekenen.
    Zo te zien loopt de pot iets toe, maar niet veel, dus de formule voor een cilinder
    Ik denk dat de bovenkant van de pot zo'n 24cm doorsnee is, als het een 11L pot is.
    Even rekenen; 3.14 * 144 * 8 = 3.6L wat er dan te weinig in zit, en da's geen 6, excuus voor m'n overdrijven.

Maarre..de wortels zitten onderop, dus als het even kan zou ik die aarde er toch onder zien te krijgen.
    Ook omdat ze niet boven de pot uitkomen dus veel kun je niet bovenop doen.
    Als het al een beetje doorworteld is en je laat de grond wat opdrogen dan krijg je dat er (voorzichtig) wel heelhuids uit.

Maar tis geen vereiste heh, als je denkt dat het niet lukt laat je 't gewoon.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoi,
      Gaat lekker zo!
      Als ge kan zou ik q zn advies volgen, bovenaan bijvullen gaat weinig extra wortel geven.

Ivm voeding, gebruik je voorgevoede aarde? Ik gebruikte enkele soorten voorgevoede zoals canna en dcm,.. bij allen was na een week of 5 de voeding zowat op.
      verslag 1, verslag 2

Comment

Comment

Mn eerste kweek was potgrond van de carrefour.
          Viel best mee maar is wat minder luchtig dan de duurdere merken, ik gaf teveel water wat direct dichtslaan van de grond veroorzaakte hierop. Erna Canna pro+ was dan weer te sterk gevoed voor de ontkiem en groeifase plus duur verzenden uit nl.
          Het grootste kwaliteitsverschil zit m vermoed ik In de drainage/luchtigheid van de grond door bepaalde toevoegingen. Bij de goedkopere moet ge dit dan zelf wat opwaarderen met perliet ofzo vermoed ik? Of gebruik je daar niks voor?

Anyway, Ben benieuwd want kvind de dcm ecoterra die ik momenteel gebruik goed. en makkelijk verkrijgbaar in belgie, die blijft luchtig al giet je er liters water over. Maar ook wat duur als ge telkens opnieuw zakken haalt tov basic potgrond. Lidl zou me goed uitkomen, lekker dicht, goedkoop, bijna mn buurman. Dus ben benieuwd!
          Momenteel zien ze er goed uit en iedere euro die in de broekzak blijft is leuk uitgespaard toch.
          Last edited by ergonaut; 15 November 2016, 14:41.
          verslag 1, verslag 2

Comment

Comment

Leuk verslag..
              Ga deze verder volgen.
              Veel succes met de dames.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Comment

Comment

Autoflowers hoef je niet te voeden
                  En je geef pas Bloei voeding als je plant in bloei is niet eerder
                  Suc6
                  God was never on your side..

Comment

Succes !

Comment

Hoi man,
                      Je hebt ze toch pas een dagje ofzo extra bijgevuld onderaan? Ik denk dat ze daar nog wel ff mee verder kunnen hoor.
                      verslag 1, verslag 2

Comment

Nee helaas D83.
                        Nog volop aan het kijken hoe ik alles moet gaan aanpakken.
                        Wil over een maandje of 3 beginnen met een eerste kweek.
                        Dus advies zal ik je helaas niet kunnen geven.😊

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Comment

Leuk topic; over een maandje ofzo wil ik ook het avontuur aangaan, ga even hier meekijken

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ben trouwens blij dat ik nog niks heb toegevoegd qua additieven/voeding, want dat is inderdaad nog nergens voor nodig
                            Attached Files

Comment

Die ene is idd wel gestrekt. Die vertoond nu ook voorbloei das in elk geval een meid en ik zie wel wat hangende bladpunten, te nat staan ze niet zo te zien. Wat voor water geef je aan gezuurd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                                Autoflowers hoef je niet te voeden
                                En licht hoeven ze ook niet, die groeien in het donker. Hele aparte planten, die autoflowers.

Comment

Bezig...
                                X