Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opstart kweekkast

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Opstart kweekkast

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,
    Ik ben Jean(ke) nieuw op het forum hier.

De gedachten om mezelf van eigen geteelde wiet te voorizien had ik al langer,
    Na wat denk en opzoekwerk ga ik toch de stap zetten om te telen!

Mijn oog is gevallen op een delijke g kit bonanza 250 die verhoogt is en uitgerust met regelbare fan + speedcontroller die thermostatisch gestuurd is met belichting van een 250W dual spectrum hps.

De bedoeling is om 4 planten tegelijkertijd te kweken, bij voorkeur autoflowers en om precies te zijn had ik gaan een diesel soortje geteelt.

De bestelling van de g kit is rond, deze zou eerdaags thuisgeleverd moeten worden.

Nu zou ik nog juiste kweekmedium, voeding, zaadjes nodig hebben om te starten.
    Of vergis ik me hierin en heb ik nog een voorkweek lamp etc.. nodig?

Het is moeilijk om de bomen door het bos te zien om te beginnen...
    Ik wil mijn eerste kweek ook vrij basic houden zonder scroggen of zelfs zonder ph metingen wegens hoge aanschafkost meetapparatuur.

Wat zijn jullie meningen/ervaringen met desbetreffende situatie?

Ik hoor het graag! Greetz

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ook had ik graag geweten of ik echt de lampen moet laten zakken of de plantjes hoger zetten? Mensen met g-kit ervaringen?

Re: Opstart kweekkast

welkom op het forum, Jean
    kijk eerst ff hier.... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...hlight=bonanza
    .
    Als je basic wilt kun je het beste aarde nemen. Verder zou ik biologisch kweken (kijk bv. bij Plagron, Biobizz, ??) omdat je dan geen gedonder hebt met pH meten.
    Je kunt kiezen uit feminized zaadjes of auto-flower zaadjes, die laatste kun je gewoon 18uur per dag licht geven tot aan het oogsten. Feminized zul je zelf moeten besluiten wanneer je overschakelt van 18 uur (groeifase) naar 12 uur (bloeifase). Is iets lastiger maar niet veel. In het verleden heb ik eenmalig een 250W HPS gebruikt, het groeien ging in mijn geval prima onder de bloeilamp, alhoewel een echte groeilamp vast meer rendement geeft.
    Last edited by Meglow; 29 October 2016, 22:55.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meglow View Post
      welkom op het forum, Jean
      kijk eerst ff hier.... https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...hlight=bonanza
      .
      Als je basic wilt kun je het beste aarde nemen. Verder zou ik biologisch kweken (kijk bv. bij Plagron, Biobizz, ??) omdat je dan geen gedonder hebt met pH meten.
      Je kunt kiezen uit feminized zaadjes of auto-flower zaadjes, die laatste kun je gewoon 18uur per dag licht geven tot aan het oogsten. Feminized zul je zelf moeten besluiten wanneer je overschakelt van 18 uur (groeifase) naar 12 uur (bloeifase). Is iets lastiger maar niet veel. In het verleden heb ik eenmalig een 250W HPS gebruikt, het groeien ging in mijn geval prima onder de bloeilamp, alhoewel een echte groeilamp vast meer rendement geeft.

Ik ga eerdaags een naar de grow shop (herb shop in Tremelo) daar eens horen welk substraat ze me aanbevelen.
      Mijn oog is gevallen op diesel autoflower zaadjes waarvan ik er 5 ga bestellen om 4 planten te kweken.

Ook heb ik mijn bonanza g kit laten upgraden (GT125 1 speed 420m2 + uniteck 5 standen trafo controller, waarvoor ik de gehele kast moet verhogen omdat de lampenkap onder de filter en ventilator komt te hangen.)

Zou ik het beste wat tl armaturen kopen om de ontkiemde schatjes voor te groeien? Of effe een andere lamp dan die dual spectrum hps in hetzelfde armatuur knallen?

Wat zijn zeker nog benodigdheden die je als kweker zeker moet hebben? Kdacht nog temp/hygrometer aan te schaffen.

Comment

Zou ik het beste wat tl armaturen kopen om de ontkiemde schatjes voor te groeien? Of effe een andere lamp dan die dual spectrum hps in hetzelfde armatuur knallen?

Wat zijn zeker nog benodigdheden die je als kweker zeker moet hebben? Kdacht nog temp/hygrometer aan te schaffen.
        TL is niet nodig onder die 250 HPS kun je prima groeien. Lamp bij start op 30 cm dan dagelijks enkele cm zakken tot 20 cm. Ja we laten de lamp zakken of stijgen en gaan niet de plantjes omhoog of omlaag zetten (plantjes houden niet van verplaatsen) Enkel als er eentje erg achterblijft bij de rest ja dan zet je deze op een verhoging zodat deze weer net zo hoog komt als de rest.

Min/Max thermometer en lv meter zou ik zeker aanschaffen. Ook eens denken aan een PH en EC meter.

Binnen Autoflowers telen kan zeker maar dat wordt dan wel een relatief duur wietje. AF doet het het beste als deze de gehele run op 18/6 of 20/4 staan. Dit loopt kwa stroomkosten dan aardig in de papieren. Als je regular zaden van zaad af op 12/12 teelt haal je er het dubbele vanaf met veel minder stroomkosten en het zelfde tijdsbestek.

Comment

Bedankt voor je reactie flintstoned,
          stroom besparing en hogere opbrengst is zeker niet slecht,
          mooi dat ik deze reacties krikg voor het te laat is..
          ik heb gewone feminised royal cheese fast flowering zaadjes besteld.

kettingkjes en bevestigingen vandaag gaan halen om de lamp naar beneden te brengen,
          morgen achter potgrond en dan maar wachten op de zaden en de kweekkast.

ik houd jullie op de hoogte! (Incl fotos)

Comment

Vraag dan maar is bij de herb shop hoe royal queen aan zijn zaden komt... Snap niet hoe ze keer op keer die beginners aantrekken, maar het is over het algemeen rommel eerste klas.

Comment

Bezig...
            X