Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

silver haze vertoont lichtgroene bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

silver haze vertoont lichtgroene bladeren

Korting op 420shop
    Attached Files

Re: silver haze vertoont lichtgroene bladeren

Ik zou haar in een grotere pot zetten, dit wordt een beetje krap zo met al die wortels die ze kwijt moet. Bovendien raakt het voedsel langzaam op.

Comment

De pot is in feite groot genoeg enkel maar tot de helft gevuld, ghehe.

Ik zou de kuit uit de pot trekken. Dan die pot half vullen met aarde en de kluit er weer bovenop zetten zodat de verse aarde onderop zit.

Comment

Is ze echt te licht groen dan heeft ze wat N tekort. Je kunt haar eens wat bladvoeding bij geven. Bv. Fishmix of zoiets.
        Verder ziet ze er toch gezond uit.
        En zoals ze hierboven zeggen, grotere pot en deze gewoon tot de rand vullen.

I like it!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

Comment

Ik zou met enkel die basis A even oppassen. Normaal gesproken is een A + B voeding gemaakt voor kweken op een leeg medium zoals steenwol, mapito, cocos. Bij zulke voeding moet men dus ook het kalk toevoegen wat bij aarde voeding niet nodig is omdat er al kalk in de aarde zit.

In hoge concentratie kun je echter niet zomaar Ca bij NKP gooien omdat het kalk dan verbindingen aan gaat en neer zal slaan in een voor de plant niet opneembare vorm, gips. Daarom doen ze de Ca in de B component en moet je eerst de A en B verdunnen vooral je dat bij elkaar kiept om dit neerslaan te voorkomen.

Geef je enkel de A component op aarde dan geef je dus een onvolledige voeding in de verkeerde NPK verhouding. Als ik ff google op die voeding kom ik de volgende NKP verhoudingen tegen:

Basis A
          NPK- en Mg-stoffen in de verhouding
          19 - 0 - 15 - 4 plus sporenelementen.

Basis B
          NPK- en Mg-stoffen in de verhouding
          7 - 9 - 30 - 2 plus sporenelementen.

Voor ik wat bij mijn planten zou gooien zou ik zelf eerst eens ff nagaan wat het is en hoe ik het moet gebruiken. Blijft me verbazen dat men zoiets niet even zelf opzoekt.

Comment

Mooizo lees je rijk!, netes getopt, ga zo door.

Comment

een silver hase is nog lang geen amnesie en daar word het welvoor verkocht!!!! te zien an je gepruts kom e er bijlange na niet in de b
              uurt. jouw plany hed e licht tekort en n tekort,.. in de wintrer heel begrijpelijk,... verkeerde moment. tjetje is erger als ik dacht. ze weten echt van niks

Comment

Bezig...
              X