Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
silver haze vertoont lichtgroene bladeren
Collapse
X
-
Re: silver haze vertoont lichtgroene bladeren
Ik zou met enkel die basis A even oppassen. Normaal gesproken is een A + B voeding gemaakt voor kweken op een leeg medium zoals steenwol, mapito, cocos. Bij zulke voeding moet men dus ook het kalk toevoegen wat bij aarde voeding niet nodig is omdat er al kalk in de aarde zit.
In hoge concentratie kun je echter niet zomaar Ca bij NKP gooien omdat het kalk dan verbindingen aan gaat en neer zal slaan in een voor de plant niet opneembare vorm, gips. Daarom doen ze de Ca in de B component en moet je eerst de A en B verdunnen vooral je dat bij elkaar kiept om dit neerslaan te voorkomen.
Geef je enkel de A component op aarde dan geef je dus een onvolledige voeding in de verkeerde NPK verhouding. Als ik ff google op die voeding kom ik de volgende NKP verhoudingen tegen:
Basis A
NPK- en Mg-stoffen in de verhouding
19 - 0 - 15 - 4 plus sporenelementen.
Basis B
NPK- en Mg-stoffen in de verhouding
7 - 9 - 30 - 2 plus sporenelementen.
Voor ik wat bij mijn planten zou gooien zou ik zelf eerst eens ff nagaan wat het is en hoe ik het moet gebruiken. Blijft me verbazen dat men zoiets niet even zelf opzoekt.
Comment
-
Re: silver haze vertoont lichtgroene bladeren
een silver hase is nog lang geen amnesie en daar word het welvoor verkocht!!!! te zien an je gepruts kom e er bijlange na niet in de b
uurt. jouw plany hed e licht tekort en n tekort,.. in de wintrer heel begrijpelijk,... verkeerde moment. tjetje is erger als ik dacht. ze weten echt van niks
Comment
Comment