Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietzaadjes die ontkiemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Wietzaadjes die ontkiemen

Thnx Kaya, ik wacht het gewoon af dan. Ik hoop dat ze bijtrekt.
    Die gele puntjes vind ik nog steeds wel eng, ze willen maar niet wegtrekken..
    Maar we'll c. Hij ziet er verder gezond uit, groen steeltje etc.

Comment

De ene die niet verder wilt heeft het zaadhulsje nog om. Goed nat maken zodat hij wat zachter wordt of even een handje helpen...en voortaan met worteltje omlaag poten zodat hij onder de grond er vanaf "geschuurd" wordt.

Comment

@Ron, beide hebben hun zaadhulsje al kwijt. Deze wilt niet verder groeien:
        20161203_151311.jpg

De gele puntjes waren er vanaf het begin...

Dit is de andere (die 4a5 dagen later de grond in ging). 1 lobblaadje is nog lichtjes en ziet er nou niet echt geweldig uit, de andere is wel groenig, maar de onderkant is paars, en hij begint te hangen... Ze stonden nogal droog voordat ik de grond weer vochtig maakte. Ik houd het nog goed in de gaten.
        20161203_151217.jpg

Al met al gaat het echt niet goed naar mijn gevoel. Ik hoop echt dat ze bijtrekken...

De temperatuur is 25.7 graden momenteel. Ik had er folie op gedaan, maar heb het weer weggehaald. De luchtvochtigheid is dan nu 35%, maar ik denk dat zolang ik gewoon de grond goed in de gaten houd en op tijd water geef dat dat geen probleem zal zijn? Of anders toch folie erop?

edit: ik ga het er toch maar weer opzetten..

Bedankt!
        Last edited by BlazeCake; 3 December 2016, 15:25.

Comment

Lijkt me een verstandige keuze Beter een wat hogere luchtvochtigheid in dit stadium van je dames.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronthebudman View Post
            De ene die niet verder wilt heeft het zaadhulsje nog om. Goed nat maken zodat hij wat zachter wordt of even een handje helpen...en voortaan met worteltje omlaag poten zodat hij onder de grond er vanaf "geschuurd" wordt.
            Omhoog dus.

Comment

Haha. Je hebt gelijk Beowolf.....wortelpuntje omhoog, zaadje naar beneden.

Comment

Eerst werd deze geplant, ik had hem te diep geplant, dus duurde het nogal lang voordat die boven was.. Ik ben bang dat er iets mis is met de wortels, want hij groeit traag. De zijblaadjes groeien ook niet, althans daar lijkt het op. Zij ontkiemde ook traag... En kijk die gele puntjes... Wat kan dat zijn?

20161203_151217.jpg

Deze is zo'n 4 a 5 dagen later pas de grond in gegaan, en die heeft de ander al ingehaald...

20161203_215511.jpg

Is het verstandig om het gewoon op te geven met die andere?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier nog enkele close ups:

15281030_1218948711503896_1108769431_n.jpg15310237_1218948544837246_439373412_n.jpg15310208_1218948434837257_878584084_n.jpg

btw, sorry als ik als een idioot over kom. Ik vind deze verassingen niet fijn en maak me ook zorgen. Als ik als een zeurpiet overkom, dan snap ik dat goed.
                Last edited by BlazeCake; 3 December 2016, 23:25.

Comment

Het is al een paar keer gezegd dacht ik, dat komt door te veel water in het begin.
                  Die puntjes zijn niet zo interessant verder, het gaat om wat er in het midden gebeurt, de nieuwe groei.
                  Laat ze gewoon staan, en als ze het niet haalt, zie je dat vanzelf.
                  Licht en weinig water (niet natsproeien) dat hebben ze nu nodig, verder niets. Ook zeker niet met je vingers er aankomen in deze fase.
                  Je bent toch wel een zwarte zeurpiet eh ? zwartepiet.gif

(met het kiempje omhoog planten van een zaadje doe je eigenlijk alleen als je ze kiemt tot maximaal 1-2mm
                  Als je ze te lang kiemt, -als ze een 'staart' krijgen- kun je ze beter met die staart naar beneden planten omdat de wortel dan niet meer goed keert)
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Je hebt tegenwoordig ook gekleurde pieten dus dat kan ook nog Q

Comment

14814817671431303595358.jpg
                      Hey iedereen. Ik heb een vraagje. Over deze hier specifiek. De lobblaadjes worden gelig, en verder zie ik licht gekruld blad bij de werste 2 echt blaadjes. Ik had begrepen dat het gekrulde blad door overbewatering kan komen, maar de gele lobbladeren? Die gaan op zijn tijd weg, maar het lijkt mij niet dat het in dit stadium gebeurt als ik de andere kweekverslagen bekijk.
                      Iemand raad ?
                      Groetjes.

Comment

Zou me er nog niet zo heel druk om maken en t water ff laten staan
                        Zou je een scherpere close-up kunnen maken? Heb t idee dat t nieuwste blad er ook niet zo florissant uit ziet, maar kan t niet goed zien.....
                        GRTZ KAYA

verzonden met Tapatalk
                        HOME WEED HOME

Comment

Thnx Kaya
                          Ik heb 3 close ups gemaakt van de dame,
                          Het ander plantje heeft een nogal vreemd lobblaadje, maar die laat wel al haar gekartelde blaadjes zien. Weliswaar minder snel dan de blue kush.

De andere: http://i.imgur.com/TvCyeap.jpg
                          Attached Files

Comment

4 dagen geleden was dat nog niet.
                            Wat heb je sindsdien gedaan ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Zie ik nou op die eerste foto....WEER WATER?

Ik zie gele verkleuring, grijs/paarse verkleuring en ietwat misvormd blad....
                              Wil er niet aan opgehangen worden, maar wellicht neemt de kleine (sommige)stoffen niet op als gevolg van een blokkade veroorzaakt door te natte voetjes?

GRTZ KAYA

verzonden met Tapatalk
                              Last edited by KAYA74; 11 December 2016, 22:28.
                              HOME WEED HOME

Comment

Nee!
                                De grond is erg goed vochtig. Zo staat hij er al 3 daagjes bij (onder folie)

Comment

Bezig...
                                X