Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips Binnenkweek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Tips Binnenkweek?

Korting op 420shop
    Beste mede hobbygrowers,

Ik ben een beginnende kweker, Na goede resultaten met mijn buitenkweek heb ik onlangs beslist om ook eens binnen te gaan kweken.
    Nu gaat alles behoorlijk goed maar zit ik toch nog met enkele vragen.

Ik kweek 4 Royal cheese van Royal Queen seeds, deze staan onder een 600W lamp, deze brand 18u/dag en hangt op 70cm hoogte, in de ruimte is het 22C,
    Ze zijn nu 2weken oud, hebben nog geen voeding gekregen. ze staan in grond.
    Nu vind ik dat 3 van de 4 er behoorlijk goed uitzien maar er is 1 die er anders uitziet, donkerder kleur en de blaadjes zijn precies een beetje misvormd.
    Ook vind ik dat ze al behoorlijk mooi breed zijn maar in de hoogte niet veel groeien, doe ik iets fout of moet ik gewoon wat meer geduld hebben?
    Kan er iemand met enige know-how me wijzen op een fout of nuttige tips geven?
    Ik voeg er enkele foto's bij,

Alvast bedankt!
    Attached Files

Re: Tips Binnenkweek?

hoi.tafelkleed uit je ruimte halen,kan je schimmel van krijgen,stukje vijverzeil erin.zet je potten op een weegschaal en noteer de gewichten,en geef ze pas water als je ziet dat ze lichter zijn geworden.hou de temperatuur met de lamp uit rond de 20 graden.zou nog minimaal 2 weken wachten met in bloei zetten.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

.....
      Last edited by Dave666; 28 November 2016, 23:41.

Comment

Die ene lijkt een mongooltje.
        Ik zou daar geen tijd/energie in steken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

ok dankuwel

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dit kan tmv tabaks mozaik virus zijn ismij nu op gewezen, is het beter dat ik deze er gewoon vantussen haal of komt dit nog goed?

Comment

Ik zie niks dat op TMV wijst. Gewoon een genetische misser.
            Je kan doen wat je zelf wil, ik voer ze aan de kliko als ik het tegenkom.
            zo blijft er wat meer ruimte voor de gezonde plantjes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hier een update,

Ik heb het misvormde plantje weggedaan en een ander in de plaats gezet, ik heb de mat weggenomen en vervangen door zwarte plastic, de lamp hangt nu op 1m hoogte en ben nu onlangs voeding beginnne geven.
              Ziet er iemand nog een fout of heb je een nuttige tip? laat het gerust weten, ik sta open voor advies.

Alvast vriendelijk bedankt!20161205_181641.jpg 20161205_181526.jpg 20161205_181617.jpg

Comment

Ik ben nu 7weken ver met royal cheese, ongeveer een week geleden van 18 naar 12u gegaan.
                Ik kweek onder 600w, temp 21C
                Ik geef canna terraflores en plagron Sugar+
                Ik dacht al meer witte draadjes/vruchtvorming te zien,
                iemand een idee waarom het zo moeizaam op gang komt? advies of nuttige tips?

alvast bedankt!
                Attached Files

Comment

Omdat je pas 1 week in bloeitijd zit, de bloei begint pas gemiddeld na 21 dagen op 12/12 lichtschema.
                  Wachten met bloeivoeding totdat je deftige pruiken ziet, anders wordt de volgende vraag: mijn bladeren worden vroeg in de bloei geel, paars en bruin, help?! En nee, dat kun je helaas niet meer tegengaan als het in gang is gezet. Voorkom het dus, want dat kan wel: geef pas bloeivoeding als er bloei is, beter zelfs om daar dan nog 2-3 weken mee te wachten.
                  De temperatuur ligt ook lager dan optimaal, dus dan duurt alles wat langer.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Bezig...
                  X