Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginner

Korting op 420shop
    ik zou graag eens zelf willen binnen kweken , max 4 plantjes
    ik heb al veel gelezen , maar ik zou graag advies vragen omtrent een paar dingen waar ik niet zelf goed aan uit geraak
    deze heb ik al
    lamp en zaden en kast ( 1.5 m op 1.5 m hoog 2 m ) en verwarming en ventilatie ph meter ook hydra en temperatuur meter

1. wat zou ik kopen als afzuig installatie ( ben maar een arme jongen , maar mag wel een beetje kwaliteit zijn dat de boel niet in brand vlieg ) als het eventueel te warm word met koolstoffilter en geen lawaaimaker
    wat raden jullie me aan

2 . welke biologische voeding voor
    de stekken wortelvoeding

3. biologische voeding voor de groei

4. biologische voeding voor de bloei en wat heb ik vergeten

5 WATER hoe en welk water gebruiken , en hoe de ph vermeerderen of verminderen

voor de stekken zou ik stekgrond kopen en voor de planten koop ik aarde in een growshop of waar anders
    graag zou ik jullie vragen wat ik vergeten ben , groetjes kick
    en tips zijn natuurlijk ook welkom ,

prettige feestdagen en lekker stoned lopen lol

Re: Beginner

Hoi Kick,

Ik heb zelf 0 ervaring met kweken maar ik heb me wel al suf gelezen hier omdat ik komende zomer eens buiten wil proberen wat planten te laten groeien.
    Ik las dat je wilgen tenen in water kan zetten om een biologische wortelstimulator te maken. Of dat daadwerkelijk werkt weet ik niet maar ik ga dat zeker proberen.

Hier is de link die ik zat te lezen. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...je-wortelgroei!!!

Comment

Maar waarom toch een tent van 150x150 als je
      voor max 4 planten gaat?
      Daar kunnen makkelijk een stuk of 16 fikse planten in,
      en eigenlijk heb je daar twee knoerten of vier iets kleinere
      lampen voor nodig om alles goed te belichten, plus aanvoer
      en afvoer navenant!

En voor PH hoef je alleen maar PH- te kopen eventueel,
      maar dat zou je met veel inlezen al lang tegengekomen zijn!

succes O.D.

Comment

waarom niet he , 4 planten in scrogg , weekje of 8 voorgroei , en knallen , komt die tent wel mee vol
        Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

Comment

Inderdaad, zou kunnen, maar blijft over
          de verlichting om tot in alle hoeken te komen,
          want je hebt het over (1) lamp?

En kun je de ruimte ook aan tenminste 3 zijden openen,
          want met een scrog kom je er anders nooit meer bij!
          Ik vond 100x100 al behoorlijk lastig!

En welke potten ga je gebruiken, 30 liters of zo met deze
          lange voorgroei?

En waarom plant je de zaadjes niet gelijk in de definitieve potten?

succes O.D.

Comment

vraagje waar vind ik deze potten
            en welke afzuiginstallatie , zo stil mogelijk
            en automatische water bedieningen
            bestaat er ergens een grote winkel waar ik dingen kan bezichtigen
            liefst zo dicht mogelijk bij hoek van holland

Comment

Geloof dat men dat een growshop noemt.

Growshop Hoek van Holland openingstijden - Kosten & Prijzen led indoor kast met slot, beste online groothandel headshop.

Comment

bedankt voor de les nederlands lol , maar met grote winkel bedoel ik zoals een supermarkt

Comment

serieuze tent voor 4 plantjes. Welke lamp heb je gekocht? Als je de tent wilt vullen zul je er niet komen met 1 lampje. Je afzuiging zal ook behoorlijk moeten zijn.

Snap niet goed waarom je ineens zo groot begint?
                  De rest kun je hier allemaal vinden in de ontelbare verslagen ,stickies, etc....

Best even online kijken naar een growshop om te zien wat je allemaal wilt kopen. Maar echte supermarkten hiervan bestaan niet. Alleen de growshops.
                  Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                  Vapers Hydro avontuur (voltooid)

Comment

lamp van 600 watt beschijnt 120 bij een meter dus de kant die je bulp opwijst die beschijnt 120 .daar kan je heel goed 4 speciekuipen van 45 liter mee beschijnen.die koop je in de bouwmarkt je moet dan wel zelf een hoop gaten in de bodem boren zodat het water eruit kan als je ze een keer te veel water geeft.afzuiging zou ik een 500 cub softbox en 700 cub filter nemen.met een flesje ph - kan je de ph van je kraanwater aanzuuren tot ph 6.wortelstimulator zou ik bij zaad niet gebruiken is gewoon niet nodig.flesje bio bloei en flesje bio groei van biobizz en klein maatbekertje of injectiespuit om je voeding precies af te meten.3 zaken lightmix van 70 liter of 4 van 50 en je ken draaiengewoon ontkiemen en in een keer in de kuip heb je er 4 nodig ontkiem er dan 6 voor de zekerheid.
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

bedankt , nu ben ik al een stap verder , een voor de aanzuiging , gewoon een gat maken zonder ventilator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kick View Post
                        bedankt , nu ben ik al een stap verder , een voor de aanzuiging , gewoon een gat maken zonder ventilator
                        Zorg dan wel dat er via dit gat geen licht binnen kan komen tijdens je donkere periode ! Ik heb dit opgelost door een stuk buis in een S-vorm aan te sluiten op men inlaat.. als je dit niet doet kan het voor lichtstress zorgen bij je meisjes .. en dat wil je natuurlijk niet! In ieder geval, succes er mee! K ben momenteel ook bezig aan men eerste kweek en kan je zeggen dat het echt leuk is om te doen.. je leerst alle dagen bij, maar ziet die planten dagelijks groeien.. t is super belonend!

Comment

alle begin is moeilijk

Comment

Bezig...
                          X