Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Als je daar ballen in vind heb je gewoon een herma te pakken, je hebt vrouwelijke bloeiverschijnselen die duidelijk zichtbaar zijn.
Volgens mij heb je ook nooit een mannelijke plant met hier en daar vrouwelijke trekjes, alleen volledig mannelijk met ballen of vrouwelijk met hier en daar ballen. Trouwens, als je 1 keer een mannelijke bal in een herma hebt gevonden twijfel je nooit meer over geslacht. Toppen groeien nu eenmaal aan die tak, en niet zo tegen de stam uit mijn ervaringen.
Er bestaan wel degelijk mannelijke planten met vrouwelijke bloei er tussen. Alleen dat zijn zo ongeveer de meest zeldzame herma's die je kunt krijgen.
Informatie over Binnen wiet kweken. Dit board is enkel bedoeld om informatie uit te wisselen en te discussiëren over binnen wiet kweken. Stel je vragen over het kweken van wiet in het daarvoor bestemde forum!
Hee ben niet helemaal zeker of ik een vrouwtjesplant of een herma heb, er beginnen namelijk wel toppen te komen.
Hieronder de foto's: IMG_6776.JPG image1 (4).JPG
Ik heb 5 wietplanten buiten staan die nou behoorlijk groot worden 2 meter ong. Maar ik kan nauwelijks zien of het een mannetje of vrouwtje is. Maar wanneer word dat goed zichtbaar want ik moet de mannetjes wel weghalen op tijd. Ze staan al behoorlijk lang dus neem aan dat ze wel snel in de bloei gaan nu (of al zijn). Ook zag ik een paar van die haartjes in de oksels van een paar planten. Maar deze haartjes waren helemaal bruin. Een beetje die kleur van een dood blad. Is dit goed? En wanneer bevricht een mannetjrs plant ongeveer?
Ook zag ik een paar van die haartjes in de oksels van een paar planten. Maar deze haartjes waren helemaal bruin. Een beetje die kleur van een dood blad. Is dit goed? En wanneer bevricht een mannetjrs plant ongeveer?
Planten hebben stampers en stuifmeeldraden geen haren of veren!
Als jij bruine pistels (stampers) waarneemt in de oksels dan zijn dit vrouwelijke planten. we noemen dit voorbloei.
Als je nu eens heel dit topic doorneemt wordt een boel duidelijker.
Comment