Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hey iedereen, ik heb hier een plantje meer details heb ik niet echt. Nu ik weet niet zeker wat voor geslacht deze plant is.. ik weet zeker dat jullie mij hier bij kunnen helpen.
greets
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Hallo iedereen, zou er iemand mijn foto is willen bekijken en willen zeggen of dit een mannetje of een vrouwtje is? Ik dacht altijd een vrouwtje maar ik zie precies ook zaadjes. Heb al wat liggen lezen in deze topic en misschien is hij tweeslachtig?
Rreppellsteeltjam maak je alvast niet druk, ik ben nog groen achter de oren. Ik kan alleen maar bijleren. Je laatste post heeft me verward. Ik dacht dat de man zaadjes had en dat die een vrouwelijk plantje kon bestuiven en dan is het vrouwtje ook verpest? Alleen is het mij niet duidelijk of dit een mannetje of een vrouwtje is? Mannetje wegdoen en vrouwtje laten staan?
Ik kan het niet zo goed zien, maak eens een closeup van wat je denkt dat een zaadje is ? Heb je al eens eentje opengemaakt en een zaadje aangetroffen ?
Wat zou ik juist moeten openmaken? Iets dat zo lijkt op een bolletje? Op anderhalve meter staat zo een lelijk mager mannelijk wietplantje. Die staat er nog steeds omdat ik ook niet 100 procent wist of het mannetje is maar hij heeft dus wel degelijk zaadjes.. ik heb er een foto van in mijn galerij maar het lukt me niet om een foto up te loaden. die zou toch normaal die andere plant moeten bevrucht hebben dan?
Alvast bedankt Flip Hasjkip voor je tijd die je in mij steekt
In de 1ste post kan je op de foto zien hoe je een man kan herkennen. Nogmaals, mannen krijgen geen zaadjes, alleen de vrouwtjes maken zaad aan.
Mannen hebben ballen met stuifmeel dat wordt opgevangen door de stampers van het vrouwtje. Het vrouwtje maakt zaden aan. Is ze niet bevrucht dan vormen de lege zaadhoesjes de toppen die je rookt. Zijn ze wel bevrucht dan zitten de toppen dus vol zaad.
Ik zou zo’n bolletje eens open maken inderdaad en kijken of er wat in zit dat lijkt op zaad. Anders zijn ze gewoon flink gezwollen, had ik laatst ook.
Flip Hasjkip hoe ver staat mijn plantbal denk je aan de foto te zien? Hij lijkt niet echt veel meer te groeien. Ik geef hem wel geen speciale voeding ofzo en als ik hem 'knip' , hoe lang moet hij dan drogen? Ze zeggen me dat hij ondersteboven moet hangen. Klopt dit of is dit een fabeltje?
De enige manier om te bepalen of de plant oogstrijp is is om met een microscoop naar de trichomen te kijken.
Drogen zo lang mogelijk, je kan de hele plant op hangen of alleen de takken. Ik werk met een net, daar ligt alles in. Buds worden dan wel platter of je moet ze vaker omdraaien.
Flip Hasjkip zal iknde kleine blaadjes er eerst van tussen halen en dan laten drogen of omgekeerd? Ik kan me niet inbeelden dat iedereen een microscoop heeft daarvoor... wat zou je me aanraden zonder microscoop? Ze zeggen als de witte draadjes bruin geworden zijn...
Stel hier al je kan-ik-al-oogsten vragen.
Info die we nodig hebben :
De soort plant en of het autoflower is of niet.
Hoe oud zijn ze.
Hoe lang bloeien ze.
Minimaal 1 foto, liever meer als het je lukt om die in 1 post te zetten.
Flip Hasjkip Hi Flip, alvast mijn excuses maar ik wil je toch eens mijn microscopische fotos laten zien. Kan je me laten weten wat je er van vindt? Thanks. Ik zal het ook eens in de andere groep posten..
Comment