Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De Ph

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De Ph

Korting op 420shop
    Ik heb nu net me eerste zaadjes ontkiemd.
    ik heb wel ph- in huis. maar omdat de financien een ph meter deze maand niet toestaan heb ik nu een engelse melange thee met groeivoeding. als water.
    mijn vraag was of ik nu goed bezig ben of niet?
    heb namelijk gelezen dat engelse melange een ph van 6.21 zou hebben

Re: De Ph

Het looizuur in de thee brengt je ph idd omlaag. Werkte hier prima.

Grtz

Comment

de ideale waarde is 5.9 in het begin maar ik zou toch voorzichtig zijn met ph- als je geen meter hebt. dan kan je beter 6.21 geven in plaats van nog verder af te zuren

Comment

niet meten is niks weten w8 tot je alles bijelkaar heb gespaard en ga dan van slag .teminste dat is mijn meninig door een te laage ph of te hoog kan je plant aan gort gaan gr cococs

Comment

Er bestaan ook van die pH-strips, papiertjes die je in de te testen vloeistof hangt en dan van kleur veranderen. Kost geloof ik iets van 5 euries ofzo. Welliswaar niet zo nauwkeurig, maar een prima low-tech low-budget oplossing om toch een beetje te kunnen meten. Ik weet niet waar je ze zou kunnen kopen maar vriend google kan je vast helpen met zoeken
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Om een vloeistof zuurder te maken kun je van alles gebruiken: azijn, citroensap, zoutzuur, cola, het maakt gewoonweg niets uit: zuur is geen zelfstandige stof maar chemische energie. Als je in de juiste verhouding soda met zoutzuur mengt kun je dit mengsel gewoon opdrinken.

Comment

Bezig...
            X