Ik kwam het onderwerp 'vooraf spoelen' van de potgrond weer in een ander topic tegen. Daarbij vraag ik me toch nog wat af..
Voor ik de vragen stel, nog even een uitstapje, inwateren:
Om nieuwe potgrond ongeveer op de juiste vochtigheid te krijgen, wordt vaak geadviseerd om de potgrond eerst 'in te wateren'.
Men legt bijvoorbeeld een zeil op de grond, voegt ongeveer 10% water toe (10 liter potgrond = 1 liter water) en mengt dit goed met de hand.
Ik heb inmiddels gemerkt, dat de planten met bovenstaande verhouding al vrij nat staan. Kijk ik vervolgens naar het advies van exmember47012 over het spoelen:
Zou ik verwachten dat zoveel water problemen moet geven. De manier waarop het geadviseerd wordt doet namelijk overkomen dat de plant, direct na het spoelen, overgepot kan worden..
QnQ zegt nog wel het volgende:
Voor ik de vragen stel, nog even een uitstapje, inwateren:
Om nieuwe potgrond ongeveer op de juiste vochtigheid te krijgen, wordt vaak geadviseerd om de potgrond eerst 'in te wateren'.
Men legt bijvoorbeeld een zeil op de grond, voegt ongeveer 10% water toe (10 liter potgrond = 1 liter water) en mengt dit goed met de hand.
Ik heb inmiddels gemerkt, dat de planten met bovenstaande verhouding al vrij nat staan. Kijk ik vervolgens naar het advies van exmember47012 over het spoelen:
Oorspronkelijk geplaatst door Plagron
View Post
QnQ zegt nog wel het volgende:
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
View Post
Comment