Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

dure voeding voor de wietplantjes

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: dure voeding voor de wietplantjes

Lees dat maar eens door per mest soort. Er staat ook de C-N verhouding bij.
    Kort gezegt kan je er van uit gaan dat de meeste mest soorten, (zeker de stro rijke) eerst een stikstof tekort zullen opleveren.
    Deze dus eerst composteren met een handje magnesamon.

Greetz, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

bedankt voor de link HJM
      deze chauvinist doet het hoofdzakelijk met De Ceuster Meststoffen
      vroeger met asef maar moeilijk verkrijgbaarder het gehele gamma

greetz
      ph
      Last edited by member10463; 25 July 2011, 01:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
        http://www.bodemacademie.nl/index.php?i=305

Lees dat maar eens door per mest soort. Er staat ook de C-N verhouding bij.
        Kort gezegt kan je er van uit gaan dat de meeste mest soorten, (zeker de stro rijke) eerst een stikstof tekort zullen opleveren.
        Deze dus eerst composteren met een handje magnesamon.

Greetz, HJM
        Ik voeg bij het vervaardigen van compost altijd kalkstikstof toe (van die rommel waar je branderige ogen van krijgt). Kan ik beter magnesamon gebruiken?

Comment

B'cuzz A + B 1L 8,16 euro.
          Verzendkosten 8 euro.
          Link
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

als de verzendkosten zo duur zijn waarom loop/fiets/rijd je dan niet even naar de growshop?? makkelijk toch..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                Ik voeg bij het vervaardigen van compost altijd kalkstikstof toe (van die rommel waar je branderige ogen van krijgt). Kan ik beter magnesamon gebruiken?
                Dan liever magnesamon en een handje magnesium rijke kalk.
                Verder niets tegen calciumnitraat hoor,maar magnesium is erg belangrijk.

Comment

Bij Lidl heb je ook vaak voeding voor fruit en groente... speciale mengeling voor grote vruchten
                  of koop je een plastic ton ergens, snij er repen uit ter verluchting, vanonder grote rechthoek eruit en terug ertegen plaatsen, uit de bodem heel dunne reepjes en op 4 stenen plaatsen. (je pakt een container of bak naar eigen voorkeur, iets wat nog in je weg staat ofzo)
                  Vanaf dan heb je een compostbak, elke keer je kookt je verse afval (best niet gekookt) erin sjokkelen en zorgen voor wat takjesafval (droge) je kan hiervoor gewoon langs het bos wandelen en wat dode takkies verzamelen en in stukjes breken.
                  Paar regenwormen erbij in en deksel opzetten... Binnen 3 maand heb je zelf gedraaide compost die je uit de opening onderaan kan halen (vandaar de rechthoek die je moest terugzetten)
                  Regelmatig de hele zooi is beetje omroeren voor beluchting
                  Of vraag een kennis die naar de shop rijd me de wagen om ff in een growshop binnen te springen, in de meeste grensgemeentes heb je straat verder van de coffeeshop wel een growshop zitten!
                  PS google es 'zelf compostvat maken'

Comment

De VAM maakt het al tijden voor je. Lijkt me wel zo makkelijk

Comment

idd HJM
                      (gewoon langs het containerpark in belgie verkopen ze daar compost...)

Comment

ja man, hier kan je gratis 2x per jaar zakken compost ophalen bij de gemeente reiniging. Ze moesten eens weten waar dat allemaal terecht kwam joh

ik vind zelf composteren trouwens ook wel handig hoor : knipafval en overige plantenresten gaan in een afgesloten bak met een leuke verzameling microben en komt er na 3-5 dagen als groene drab weer uit. Kan zo de tuin weer in Voor keukenspul doe ik het niet trouwens
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

keukenspul heeft net ietsje langer nodig wel en zo bespaar je nog een flink pak op je diftar rekening

Comment

wat is diftar ?
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ik gooi alles in de groene container. De VAM maakt daar onder ideale omstandigheden compost van.
                              Als ze daarop gaan heffen naast de gemeentelijke belastingen, mogen ze het opruimen bij de bushalte.

Comment

da's wel maf > wat flatcomplexjes hebben hier van die blokcontainers, zonder pasjesgedoe. En dan letterlijk 50meter eromheen staan koophuizen ad 3,5ton ofzo, en die moeten VERPLICHT gescheiden inzamelen.
                                met een beetje huishouden scheelt het wel fiks in de grijze, en als die containers een beetje weggewerkt zijn heb je er verder ook geen last van

Comment

Bezig...
                                X