Hallo iedereen,
het is de eerste keer dat ik een plantje groot breng en weet niet zoveel over de correcte voeding.
Ik woon zelf ook in Belgie, dus is het moeilijk voor mij om naar de growshop te gaan voor meer uitleg of aankoop van aangepaste voeding.
Overlaatst naar het tuincentrum geweest en fles meststof gekocht van "BASE LINE - voor kamer- en balkonplanten"
Dit is de samenstelling(zoals het op de verpakking staat) :
Oplossing NPK-meststoffen 4-6-6 met boor, ijzer, koper, mangaan, molybdeen en zink.
4% stikstof totaal (N)
2,3% nitraatstikstof
1,7% ammoniumstikstof
6% fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in water
6% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water
sporenelementen oplosbaar in water:
Boor: 0,01%*
Koper: 0,002%*
Ijzer: 0,02%*
Mangaan: 0,01%*
Molybdeen: 0,001%*
Zink: 0,002%*
Chloorarm
*= Chelaatvormer EDTA
Qua dosering staat er voor balkonplanten : 1/2 Dop in 2L water (2X per week)
Voila dat is alles. Ik hoop dat er hier iemand is die dit alles begrijpt, wat niet het geval is bij mij en mij hopelijk kan verder helpen!
Alvast een prettige vakantie en veel succes met jullie plantjes!
het is de eerste keer dat ik een plantje groot breng en weet niet zoveel over de correcte voeding.
Ik woon zelf ook in Belgie, dus is het moeilijk voor mij om naar de growshop te gaan voor meer uitleg of aankoop van aangepaste voeding.
Overlaatst naar het tuincentrum geweest en fles meststof gekocht van "BASE LINE - voor kamer- en balkonplanten"
Dit is de samenstelling(zoals het op de verpakking staat) :
Oplossing NPK-meststoffen 4-6-6 met boor, ijzer, koper, mangaan, molybdeen en zink.
4% stikstof totaal (N)
2,3% nitraatstikstof
1,7% ammoniumstikstof
6% fosforzuuranhydride (P2O5) oplosbaar in water
6% kaliumoxide (K2O) oplosbaar in water
sporenelementen oplosbaar in water:
Boor: 0,01%*
Koper: 0,002%*
Ijzer: 0,02%*
Mangaan: 0,01%*
Molybdeen: 0,001%*
Zink: 0,002%*
Chloorarm
*= Chelaatvormer EDTA
Qua dosering staat er voor balkonplanten : 1/2 Dop in 2L water (2X per week)
Voila dat is alles. Ik hoop dat er hier iemand is die dit alles begrijpt, wat niet het geval is bij mij en mij hopelijk kan verder helpen!
Alvast een prettige vakantie en veel succes met jullie plantjes!
Comment