Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zuur verdunnen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zuur verdunnen

Korting op 420shop
    Iemand een idee hoe je van een 75% geconcentreerd fosforzuur van platinum een fosforzuur maakt van 20%? (De formule)

Ik veronderstel dat dit niet rechtevenredig aflengen zal zijn met water met pH waarde 7?

Zoiets vraag je aan LR2 !!!

Klooien met zuur.
    En dat had misschien ook wel via pm gemogen zon gevaarlijke vraag.

Comment

• NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Hadden ze in de winkel meegegeven hier het is beter dan die van plagron. En ik wil die nidopro in gang krijgen daar mag maar zuur tot 20% in en als ik verder lees is 75% erg zuur dat je met handschoenen moet werken lol😅

Ontdek het beste van hydrocultuur op Indoor Discount pH Omlaag 3 Zuren 5 L - Platinium

Comment

Water kan kapot gaan
      Als ik een emmer saus verdun met water
      Waar je de muren en plafond mee schilderd
      Ik zet de gebruikte emmer weg
      Dan is ie na 2a3maand verrot
      Dus dan zal je waarschijnlijk gedestilleerd water moeten gebruiken
      Of gewoon simpel een nieuw minder zuur ph-flesje bestellen​

Comment

Eerst water, de rest komt later

Comment

Mja idd gedestileerd water met pH 7 voor mooi de berekening. In het nidopro boekje zeggen ze dit.

Nuja gebruik geen zuren sterker dan 55%. Vind ik wel dom waarom zou je zuren sterker dan 55% niet kunnen verdunnen en eronder wel, wiskundig maakt het geen steek omdat je met hetzelfde peoduct bezig bent?

Maar je ziet dat het niet rechtstreeks evenredig is aan hun berekeningen.

image.png​

Comment

• Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wacht effe L af voor je jezelf in gevaar brengt, bij sommige zuren kan het water ontploffen als je niet juist handelt!!!!!!!

• NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Gevraagd aan een chemicus, voor naar 15 procent af te regelen is het gewoon 1 op 5. Dus voor 500ml zuur aan 15% is 400ml gedesitileerd water en 100ml fosforzuur. Met fosforzuur moet ik niet eerst water doen wat ik toch zal doen.

Bijzonder systeem dat het in percentages werkt..

Maar als je met 77% begint en je doel is 20%, dan heb je de volgende rekensom:

Concentratie 1 x Volume 1 = Concentratie 2 x Volume 2.
          Klassieke V maal C formule.
          Concentratie 1 = 77%
          Volume 1 = onbekend, dit willen we berekenen.
          Concentratie 2 = 20%
          Volume 2 = Je beoogde tankvolume, laten we 5 nemen voor dit voorbeeld..

"77 x onbekend = 20 x 5" wordt dan de formule, we willen deze opdelen in makkelijke stukken.
          20x5=100. Dat maakt al 77 x onbekend = 100. Dus dan kunnen we makkelijker rekenen.
          Dus 100/77 zou 'onbekend' moeten zijn.
          100/77 = 1.298L van je 77% zuur in een totaal van 5L maakt een oplossing van 20%.

Je neemt dan 5 liter water, daar haal je 1.298 liter water uit. Dan voeg je heel langzaam die 1,298L aan zuur toe, pas op, dit wordt heet! Draag handschoenen en een veiligheidsbril. Neem een potje keukenzout bij de hand voor het geval van ongelukken.
          Als je knoeit en je doet dit op met een doekje, gebruik dan papier en doe het in het toilet en spoel het door. Het kan namelijk in brand vliegen, en je wilt niet dat je een of ander doekje in de garage neerlegt die dan afbrandt. Nog beter is om een plastic bak te gebruiken op je werkplek, zodat druppels niet door de vloer branden. Of werk buiten, maar niet op hout.. Want hout kan ook in brand vliegen bij sterke zuren.

Voeg nooit water aan zuur toe, en als je zuur bij water doet dan neem je daar de tijd voor; het is een exotherme reactie en dan genereert flink wat hitte. Doe je water bij zuur, dan genereert dat zo veel warmte dat het kan exploderen. Dus zuur aan water toevoegen, nooit andersom.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze hebben het over een concentratie van 77%. Ofwel 77% van je flesje bevat fosforzuur. Dit wil je terughebben naar maximaal 20%. In jouw geval is het totaal niet belangrijk of die 20% ook gehaald wordt. Zolang de PH- oplossing zuurder is dan je gewenste waarde kan de NidoPro ermee werken. Stel dat je gewoon kraanwater aanzuurt tot een PH van 3.5-4 dan kan je dat in de Nido plaatsen. De Nido zal net zolang deze vloeistof doseren totdat de gewenste waarde is bereikt. Helaas was het in de laatste versie van de software nog zo dat de Nido eerst de PH- doseerde en daarna pas de voeding. Omdat ik met een vrij zure voeding werkte (Ata AWA) resulteerde dit in een zeer lage PH (4 en zelfs lager, zie ook de verslagen). Mijn oplossing was simpel. Ik verving de PH- door licht aangezuurd (PH 6.5) kraanwater. Hierdoor was mijn uiteindelijke PH goed. Ik kwam er pas in een vrij laat stadium achter dat de Ata AWA zelf PH regulerend was helaas.
            Lopend verslag​

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Net zoals dutchpro, daarom is er ook ph+, voor als je zoveel voeding toevoegt dat de ph te laag is.
          Bezig...
          X