Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke voedingslijnen gebruiken jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke voedingslijnen gebruiken jullie?

Korting op 420shop
    In mijn zoektocht naar de fijnste voeding is nog niet gestopt
    afgelopen jaar op plagron gedraaid
    Mooie oogsten
    Maar nog niet tevreden
    Vooral omdat plagron zo gauw kapot gaat
    En mega veel aanslag in de ton achterlaat
    En op mijn spinners
    Wat niet wenselijk is
    Ik twijfel nu om een rondje dutchpro te gaan draaien
    Atami hoorde ik ook goede verhalen over
    op goud heb ik ook leuke rondes gezien
    Maar ik weet het nog niet helemaal
    Wat ik wel weet is dat ik die stinkende meuk van plagron liever kwijt als rijk ben

Ik kweek met de biotabs voedingslijn super handig geen gehannes met meters pot voorbereiden en activeren daarna water tot de bloei
    Is wel zoals de naam zegt bio
    Jij bent volgends mij meer van de minerale voeding
    Daar heb ik weinig verstand van heb vroeger wel met canna A en B gekweekt dat was ook makkelijk en vat bleef schoon

Comment

Welke voeding van Plagron gebruik je? Heb het hier ruim 2 weken in het vat zitten voordat ik aanvul/ververs.. Ik gebruik Cocos A/B maar je zou ook Hydro A/B kunnen gebruiken. Volgens mij is biologische voeding per definitie niet geschikt om te bewaren in een ton. Heb je wel voldoende circulatie in je ton? Wordt deze niet te warm?

Andere fijne voeding vind ik die van HyPro maar dan moet je in de basis vrij veel CalMag toevoegen anders is de PH zeer instabiel.
      12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

Plagron is gewoon kut, zeker op de bloei voeding is het een grote tering bende.
        en mensen maar alle flesjes kopen wat tevens nergens op slaat !

Met me A & B ronde betaal ik 11euro,-
        voor de gehele kweek van zaad tot oogst zonder toevoegingen en 20 verschillende flesjes te moeten mengen, dus gewoon dezelfde voeding tot de oogst.

de enige plagron voeding dat goed is,is hun algra grow ,maar dat spul als bloei voeding is weer 10x niks.

en plagron is veel te duur voor wat het geeft.
        Het enige pluspunt wat ze hebben is dat het overal verkrijgbaar is tot de dierenwinkel aantoe.

Comment

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Voor het eerst daar kweek ik juist mee met hypro hydro a & b.
          Vroeger ook al dik tevreden over en nu nog steeds.

Plagron maakt het gewoon bond met hun 20 verschillende flesjes om te mengen haha.
          Atami ook vroeger gebruikt,maar nooit echt fan van geweest, wel de bloomblastic dat blijft een gouden klassieker.

• stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork ik weet al precies over welke je het hebt, menig een heeft zoon fles wel in huis voor de pot planten in het voorjaar.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik heb meerdere ronden gedraaid met die voeding van de Action, er staat sowieso een verslag van in mijn topic. Waarom nu niet? Ik was met een maat in de growshop die niet rijdt waar de eigenaar wat flessen Dutch Pro in de aanbieding had voor dezelfde prijs als een flesje van de Action. Dus die heb ik maar meegenomen.

Voeding die niet begint te stinken is sowieso Dutch Pro, Canna en Action voeding voor terrasplanten. Ik zoek altijd de goedkoopste voeding maar sowieso nooit bio, want daar komt stront van. Elke soort voeding die riekt in het vat, komt er hier niet weer in.

Terra Aquatica (voorheen GHE) riekt ook niet, maar klontert wel.
        Last edited by Hork; 1 week geleden.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Nou t'is wel een studie op cresse maar.
          "One of the defense systems against toxic heavy metals in plants is to employ cysteine-rich chelating compounds, phytochelatins, which are polymeric forms of glutathione. In the present study cadmium stressed Arabidopsis was employed in order to investigate the response of genes involved in glutathione biosynthesis via cysteine and production of thiol compounds. The results showed a 13-fold increase in transcripts for ATP sulfurylase, 6 to 10-fold for APS reductase and 2-fold for sulfite reductase, all of which are involved in cysteine synthesis. In addition, a 3-fold increase in total thiols was noted, mainly of glutathione, phytochelatins and cysteine. It is suggested that, to cope with toxic heavy metals, plants activate the sulfur assimilation pathway by increasing transcription of related genes to provide an enhanced supply of glutathione for phytochelatin biosynthesis."

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          Waarmee ik wil zeggen dat ik het één van de interessantere theorieën vind waarom de skunk niet meer fel naar skunk riekt of men citral niet meer naar katten sproeisel ruikt
          I don't like the bro-science either, vandaar dat ik altijd ga graven wat er van aan zou kunnen zijn.
          Last edited by Fenderbender; 1 week geleden.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Mijn Ammie riekte wel naar kattenpis soms, echter had ik de indruk dat ze dan te droog stond, want als ik mee waterde rook ik het niet. Edoch dat is dus niet wetenschappelijk onderbouwd. Dat de wiet vroeger veel meer ijzer heeft bevat zou zomaar kunnen, ik ben destijds begonnen met hydro kweken om zo weinig mogelijk ijzer te roken én om het kweken te vergemakkelijken ook.

Voor het moment gebruik ik Great White Myco, Biocanna Rhizo, Vega & Flores en Canna Calmag. Is het goed? of slecht? t'is in elk geval super easy. t'is wel niet gemaakt om in een reservoir te zitten dan kan er al wel eens een golfbreker luchtje van opstijgen, hoewel voor de moment men planten drinken zo snel dat het niet echt een probleem vormt. Maar das dankzij de Great White want voorheen bleef het reservoir veel langer gevuld.
        Kheb al gebruikt : Canna A&B hydro in de hydro days, Terra Aquatica/GHE Dual Part, Hesi voedingslijn, Biocanna en Bionova Profimix.
        En die Biocanna gaat toch al het langst mee en veroorzaakt het minste problemen.
        Synthetische voeding is vooral veel water lijkt me en kan verzilten, geen fan van.
        Biotabs leek me interessant, maar ik vind dat ze het toch ook opdelen in veel potjes en zakjes, cheap it's not.
        Kzou graag eens zien of het zo met een goeie grond en enkel water kan.. maar ja dan moet ik veel meer grond gebruiken zit je weer bij elk voordeel heb zijn nadeel en omgekeerd.

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Fenderbender dus 3x per week bezig en dan vind je een ph/ec meter in het vat hangen te veel werk? Ik hang die meter aan het begin van de ronde in het vat en 2 rondes later ijk ik de meters even. De circulatiepomp gebruikt 6W en doet zijn werk geheel vanzelf.. hoef je geen rekenwonder voor te zijn om te bedenken wat meer werk is. En zoals Hork ook al aangeeft.. als je de voedingsoplossing een paar keer aangemaakt hebt kan je het ook wel zonder die meters.

• Fenderbender
          Fenderbender commented
          Editing a comment
          euhm... ja? oké men grows zijn dan het tweede chillst... want ja ik kan men planten niet overwateren nog overvoeden dan moet ik echt al wel heel gek doen en men meters liggen al twee jaar stof te rapen. Hebben wss nieuwe probes nodig.. en pff moei ik me niet meer mee.

• Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Over wateren en overvoeden moet ik ook flink mijn best voor doen!

Oorspronkelijk geplaatst door Bobledsgrow View Post
        In mijn zoektocht naar de fijnste voeding is nog niet gestopt
        afgelopen jaar op plagron gedraaid
        Mooie oogsten
        Maar nog niet tevreden
        Vooral omdat plagron zo gauw kapot gaat
        En mega veel aanslag in de ton achterlaat
        En op mijn spinners
        Wat niet wenselijk is
        Ik twijfel nu om een rondje dutchpro te gaan draaien
        Atami hoorde ik ook goede verhalen over
        op goud heb ik ook leuke rondes gezien
        Maar ik weet het nog niet helemaal
        Wat ik wel weet is dat ik die stinkende meuk van plagron liever kwijt als rijk ben
        Ik heb bijna alle merken voeding ondertussen wel geprobeerd en ben de mening toegedaan dat je met elke soort voeding die geschikt is voor Cannabisplanten (ik zou zelfs durven zeggen kamerplanten) een prima ronde kunt draaien. De verschillen zijn minimaal en daarom is mijn advies kies een complete minerale voeding en maak het jezelf niet te moeilijk met al die nutteloze flesjes met additieven.
        Horks Fototopic 2.0

Comment

Tja, ik heb inderdaad ook al wel aardig wat geprobeerd. Op aarde was ik zeer tevreden over BAC bio.. een voeding in gebruik, goed geconcentreerd, betaalbaar, prima wiet. Ook geëxperimenteerd met Plagron Alga... vond ik niets. Green Sensation... het zal vast iets doen maar ik merk geen verschillen tevens belachelijk duur. Mijn idee erover... een goede basisvoeding is voldoende, geen additieven zijn noodzakelijk. Ik heb nu een 230 liter vat, deze staat boven mijn kweektent en door zwaartekracht loopt het water mijn potten in via Blumats. Een simpele circulatiepomp voorkomt dat het spul gaat bezinken of verzilten. PH en EC meten doe ik bij aanvullen maar ik hoef het slechts in zeldzame gevallen bij te sturen zolang ik de aanbevolen dosering aanhoud. In de beginfase moet ik soms wat PH- toevoegen om onder de 6 te komen maar dat komt dus vooral door de lagere dosering van A en B. Ik zal volgende ronde eens experimenteren met een hele ronde dezelfde (hoge) dosering. Als ik 4 ml/L A/B in het vat gooi is mijn PH 5.7 wat helemaal prima is voor kokos. Mijn totale EC is dan 2.2 (kraanwater vul ik aan met Calmag tot EC 0.8). De eerste keer staat mijn vat zo'n 4 weken voordat ik moet bijvullen, de tweede keer nog maar 2 weken. Doordat mijn vat nu boven de kweekruimte staat heb ik ook geen last meer van opwarming (zeer constant 21˚C). Ik betaal voor 10 liter A/B meestal €70,00 (totaal dus 20 liter voeding goed voor 2500 liter voedingsoplossing). Ik draai daar een ronde of 3/4 op. Verder kan ik mijn kokos ogenschijnlijk een keer of wat hergebruiken (stukken lichter dan aarde) en de kokos wordt door petsplace gratis verzonden (€14,00 per zak van 50 liter) dus discreet en gemakkelijk. Is het het beste systeem? Nee, puur hydro heeft echt wel mijn voorkeur maar helaas heb ik daar momenteel de middelen niet voor (persoonlijk van mening dat een goede voedingscomputer dan echt wel een minimum vereiste is.). Maar het volstaat en in principe kan je de hele ronde draaien zonder er naar om te kijken.
          12 X Strawberry Banana​ | Autoflowers op 12 uur

Comment

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            En of dat scheelt, ik had 150 liter aan medium in een big shopper. Dat wordt met aarde lastig!

Graag gedaan!

• Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Nou momenteel hebben ze het hier bij de Action helaas niet maar ik heb er al wel een paar online kunnen vinden dus dat gaat goed komen. Nogmaals bedankt voor de tip.

• Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            No problem, ik ben benieuwd of het jou ook bevalt!

Mij bevalt Terra Aquatica (voorheen GHE) prima. De poedervorm kan inderdaad klonteren, ook al geeft dat niet zo.

Maar ze hebben ook vloeibare voeding waarvan ik altijd de TriPart gebruikte. Maar dat mengen van 1 of meer verschillende flesjes is mij veel te veel gekloot, daarom gebruik ik liever de poedervorm.

Comment

Al bijna 15jaar GHE wat nu TA is.
            Ik start met een goed bodem leven (15%wormenpoep)en voed op 18/6 Bio met Pro Organic en swap (mineraal)naar de Nova Max op 12/12.
            Ik gebruik wel de betere aarde en heb werkelijk geen tekorten van wat dan ook.

Dat laatste zie ik toch wel te vaak hier op het forum 🤓

Comment

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Op voor bemeste aarde vond ik net alsof je geblinddoekt naar de finish snelt en die haalde ik dan ook niet. Bio mineraal zoals PH donner ging altijd wel prima en ik haalde goeie resultaten. Alhoewel ik niet veel deed aan bodemleven dus daarom kon ik net zo goed hydro kweken, wat minder gesleep is en minder kans op ongedierte. GHE voeding heb ik drie jaar gebruikt en ik vond het prima maar te duur en het klonterde enorm. Nu gebruik ik wat maar in de aanbieding is en ik teel bijna nooit meer op aarde. En ondanks dat houd ik ze groen van begin tot eind.

• PH donner
              PH donner commented
              Editing a comment
              Duur is één gram in de shop! @Hork

Doe daar wat € tegen die een goede voeding kost en het is te verwaarlozen .

• Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Als ik echt duidelijk verschil proefde of veel beter draaide had ik het er graag voor over, maar dat is bij mij niet zo. En let wel, ik kan niet in andermans kweekruimte kijken dus ik betrek het puur op mezelf.

Denk eens na over de wet van het minimum

Comment

Plagron. Omdat dat hier in de winkel te koop, is, op 15 min fietse.

Dat is de enigste reden dat ik dat gebruik, omdat het hier gemakkelijk te krijgen is. Boerenbond/Pets Place, ik haal daar ook mijn plagron lightmix

Je kunt op zowat alle voeding kweken, en goede resultaten halen. Het gaat vaak niet om de voeding zelf, maar om andere dingen waardoor men iets kiest. Zoals in mijn geval beschikbaarheid, maar dus ook gemak, geen aanslag, kosten, veel of weinig flesjes, bio of mineraal, enz

Op elk merk kun je fantastische resultaten halen denk ik

Nee, weet ik

"Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Takketoelli hebben we het over dezelfde petsplace? Heb afgelopen jaar nog 12 zakken Cocos premium besteld en betaalde geen toeslag voor transport. Kreeg het netjes op een halve pellet. PS net precies nog maar weer eens besteld en wederom geen toeslag. Kan er nu wel max 12 ineens bestellen.

• Takketoelli
                Takketoelli commented
                Editing a comment
                "Producten conform de richtlijnen voor normale pakketten worden vanaf een bestelwaarde van €35 euro gratis verzonden. Grote, zware en/of breekbare producten worden bezorgd door een speciale afdeling van PostNL, hiervoor geldt vaak een transporttoeslag; deze wordt altijd vermeld tijdens je bestelling"

• Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                de kunst is dus om te zorgen dat je er niet zoveel besteld at de transporttoeslag in rekening gebracht wordt. PS deze wort inderdaad netjes aangegeven als je bijvoorbeeld een krabpaal besteld dus ik voorzie geen problemen.

En ben je der al uit Bob? :p

Kwil nog altijd eens een pisgroei doen best nog een gefermenteerde.. dat gaat pas een opwekkend wietje zijn met al die koffie.

Comment

zouden plantjes ook niet graag wat meer variatie hebben, net zoals mensen? 3 maand op hetzelfde dieet maakt je mss sterk ergens maar zwakker elders? Als je volle grond vergelijkt met een schamel 10 liter potje hier.

Natuurlijk kan de voeding zelf uitgebreid zijn, echt uitgebreid is de uitleg niet zodat men het niet namaakt wss maar het domme idee zo dat de eentonige voeding soms nadelig kan zijn?
                Ganja always does the trick.

Comment

• Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Waarom denk je dat er op WD-40 geen patent zit? Om te voorkomen dat het nagemaakt wordt. Bij een patentaanvraag hadden ze het recept moeten delen. Ondanks dat is het nog geen bedrijf gelukt om het na te maken. Er bestaan een hoop vergelijkbare alternatieven maar er is er niet 1 die echt hetzelfde is. Dat zal met plantenvoeding naar mijn mening niet anders zijn. Ze zullen allemaal in grote mate dezelfde ingrediënten bevatten, maar ze hebben allen hun eigen recept. En verhoudingen kunnen echt wel het verschil maken. Doe maar eens een druppel inkt in een emmer witte verf of een halve emmer inkt in dezelfde emmer. Nog steeds dezelfde ingrediënten maar 2 compleet verschillende producten met compleet verschillende eigenschappen.

• Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Idd, maar ik bedoel altijd hetzelfde geven in 1 run dus altijd dezelfde verhouding, en of ze niet meer variatie kunnen gebruiken een en dezelfde plant 1 run...
              Bezig...
              X