ik heb eens iets uitgeprobeerd...heb men potgrond gemengd met paardenstront...planten groeien zeer goed staan zelfs al kleine topjes op...iemand ervaring mee mvg
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
meststoffen
Collapse
X
-
Re: meststoffen
Stalmest die wordt ingewerkt dient wel eerst verteerd te zijn. Kan de stalmest boven op de grond worden verwerkt, kies dan juist voor versere stalmest: dat is beter voor het bodemleven. Varkensmest en kippenmest zijn vrij scherp, laat deze bij voorkeur uitrijpen of composteren voordat deze worden toegepast. De vertering van organische mest, compost en dergelijke vraagt veel zuurstof!Bloedbeendermeel - Diana's mooie moestuin 2011-09-04 17-43-16.jpg
-
dus als ik het goed begrijp monty : tijdens het verteren van paardemest moet ik er rekening mee houden dat ik sneller buiten adem zal zijn ? leuke bijsluiter : "dit produkt heeft een impact op uw inspanningsprestaties"Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top
Comment
-
Het gehalte vrij beschikbare N is in bloedmeel ook niet zo hoog, al komt het redelijk snel vrij als het goed door de grond gemengd wordt.
In het buitenland is ammoniumnitraat vrij verkrijgbaar, in Nederland is het met kalk gemengd.
Ik denk dat als je 1,3 gram kalkammonsalpeter of magnesamonsalpeter oplost in heet water en dan de kalk laat bezinken, je een oplossing heb van 1 gr/ltr ammoniumsalpeter met wat opgeloste kalk.
Grtz, HJM
Comment
Comment