Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Afhankelijk van de samenstelling van je compost, is dit goed te doen. Groeivoeding door compost met veel groen blad (gras, knipafval van je heg etc.) en bloeivoeding van herfstbladeren en fruit. Echter, het composteren duurt wel even.. Ik meng wormencompost gewoon door mijn aarde. Werkt ook prima. Soms met nog wat plantenafval, zodat de wormen veel te eten hebben.
Het lijkt me toch een leuk experiment voor een "puur natuur kweekje". Ik zou het wel eens willen uitproberen met een zelf samengesteld medium, bestaande uit tuinturf (voor de zuurgraad), scherp zand of brekerszand (voor de luchtigheid), compost uit eigen tuin (voor de basisbemesting) en kleigrond waarop voordien vlinderbloemigen hebben gestaan (in verband met de stikstof) en misschien wat overjarige runderstalmest en wat verpulverde schelpen of eierschalen (voor de kalk). En dan verder niks toevoegen dan deze "thee".
Ja, en ja. Ik gooi al mijn groot blad in de wormenbak. Werkt prima! De stengel daarentegen is nauwelijks verteerbaar. Daarom leent deze zich ook zo goed voor de productie van touw en papier.
Weet iemand wat een goeie natuurlijke bron van fosfor is? Plantjes staan 3 weken in bloei. En wil ze wat lekkers geven! En na hoeveel weken bloei ga je die harsbolletjes duidelijk zien?
Comment