Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Compost thee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Compost thee

Korting op 420shop
    Hallo,

ik zat wat te zoeken op het internet voor organische voeding en kwam dit tegen:
    John Evans shows the secret for growing healthy enormous World Record vegetables is organic Bountea compost tea.

Re: Compost thee

Ik zou zeggen try it out!

Comment

Yep, natuurlijk werkt dat, het wordt zelfs kant-en-klaar verkocht als ik me niet vergis.
      Staat er hier niks over ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Afhankelijk van de samenstelling van je compost, is dit goed te doen. Groeivoeding door compost met veel groen blad (gras, knipafval van je heg etc.) en bloeivoeding van herfstbladeren en fruit. Echter, het composteren duurt wel even.. Ik meng wormencompost gewoon door mijn aarde. Werkt ook prima. Soms met nog wat plantenafval, zodat de wormen veel te eten hebben.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Het lijkt me toch een leuk experiment voor een "puur natuur kweekje". Ik zou het wel eens willen uitproberen met een zelf samengesteld medium, bestaande uit tuinturf (voor de zuurgraad), scherp zand of brekerszand (voor de luchtigheid), compost uit eigen tuin (voor de basisbemesting) en kleigrond waarop voordien vlinderbloemigen hebben gestaan (in verband met de stikstof) en misschien wat overjarige runderstalmest en wat verpulverde schelpen of eierschalen (voor de kalk). En dan verder niks toevoegen dan deze "thee".

Comment

Lijkt me een prachtexperiment. Ik ga hetzelfde proberen, maar ik heb geen kleigrond. Moet ook wel zonder kunnen denk ik!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.

Comment

Zou het niet mogelijk zijn om van bladafval, van je wietplant, compost te maken? En zou dat werken?
              sigpic it is just a flower

Comment

Ja, en ja. Ik gooi al mijn groot blad in de wormenbak. Werkt prima! De stengel daarentegen is nauwelijks verteerbaar. Daarom leent deze zich ook zo goed voor de productie van touw en papier.

Comment

Weet iemand wat een goeie natuurlijke bron van fosfor is? Plantjes staan 3 weken in bloei. En wil ze wat lekkers geven! En na hoeveel weken bloei ga je die harsbolletjes duidelijk zien?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

DSC05233.jpg
                  sigpic it is just a flower

Comment

Comment

Bezig...
                    X