Hallo mensen,
Ik ben inmiddels al een aantal uur aan het zoeken naar een oplossing met betrekking tot het omrekenen van us naar ec.
Ik heb hier op het forum al een paar stukjes hierover gelezen, en ik heb diverse websites bezocht, maar ik krijg door al deze informatie geen antwoord op de vraag die ik heb. Sterker nog, ik snap er eerlijk gezegd door de verschillende methodes helemaal niks meer van
Goed, ik heb dus een Ec meter gekocht welke de ec waarde weergeeft in us ( microsiemens ) waarde. Ik zou nu dus wel graag willen weten hoe je dus us kunt omrekenen naar ec.
Ik heb verschillende methodes gelezen waaronder:
Us waarde delen door 1000 = bijvoorbeeld 4000us / 1000 is 4.0 ec.
Us waarde delen door 100 = bijvoorbeeld 400us / 100 = 4.0ec.
Wel, nu geeft mijn meter dus een waarde van us 422
Omgerekend gedeeld door 100 kom ik dus aan 4.22 ec
Voor de plantjes zou ik met de voeding aan de 1 tot 1.8 moeten komen, verschillend per soort etc.
Maar zo'n groot verschil, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen ?
En klopt mijn berekening uberhaupt wel ?
Ik hoop echt dat iemand me hiermee zou kunnen helpen, ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik het simpelweg niet meer begrijp.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Groeten Aequitasz0r
Ik ben inmiddels al een aantal uur aan het zoeken naar een oplossing met betrekking tot het omrekenen van us naar ec.
Ik heb hier op het forum al een paar stukjes hierover gelezen, en ik heb diverse websites bezocht, maar ik krijg door al deze informatie geen antwoord op de vraag die ik heb. Sterker nog, ik snap er eerlijk gezegd door de verschillende methodes helemaal niks meer van
Goed, ik heb dus een Ec meter gekocht welke de ec waarde weergeeft in us ( microsiemens ) waarde. Ik zou nu dus wel graag willen weten hoe je dus us kunt omrekenen naar ec.
Ik heb verschillende methodes gelezen waaronder:
Us waarde delen door 1000 = bijvoorbeeld 4000us / 1000 is 4.0 ec.
Us waarde delen door 100 = bijvoorbeeld 400us / 100 = 4.0ec.
Wel, nu geeft mijn meter dus een waarde van us 422
Omgerekend gedeeld door 100 kom ik dus aan 4.22 ec
Voor de plantjes zou ik met de voeding aan de 1 tot 1.8 moeten komen, verschillend per soort etc.
Maar zo'n groot verschil, hoe ga ik dit voor elkaar krijgen ?
En klopt mijn berekening uberhaupt wel ?
Ik hoop echt dat iemand me hiermee zou kunnen helpen, ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik het simpelweg niet meer begrijp.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Groeten Aequitasz0r
Comment