Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Misschien -volgende keer- beginnen in het juiste topic ? >> Helpdesk -> Bladproblemen
Dan nog wat gegevens erbij geven, wat foto's zou ook enorm helpen.
Op de vraag zoals je 'm stelt kan ik geen serieus antwoord geven
Heel veel kwekers hier op JD kunnen je helpen, maar zonder info is het echt een beetje moeilijk.
De onderste bladeren worden wit, dat kan van alles zijn, maar met voeding heeft het waarschijnlijk niets te maken.
Ik zal mijn vraag ook nog eens in helpdesk zetten....mijn planten staan op een plat asfaltdak met een witte plaat onder.ik hou de vochtigheid in de gaten en geef nog geen voeding.ze staan ganse dag in eon en hebben veel licht.2 planten groeien op cocos.zoals je ziet hebben er 2 planten last van
Het lijkt alsof je ze te snel in de felle zon hebt gezet.
Hitte die ze niet gewend zijn.
Zijn ze binnen voorgegroeid ?
Wat voor kokos gebruik je ?
Van die bricks die uitzetten als je er water bij doet ? Of kokosgrond van het tuincentrum ?
Die eerste moet je goed spoelen met water + voeding + de juiste pH
Dat wordt in de landen waar het gewonnen wordt vaak gewassen met zeewater en daarna gedroogd op het strand.
De kokos uit een tuincentrum is wat anders, da's meer kokosgrond, zit vaak toegevoegde voeding (osmocote) in.
Kokos kun je altijd spoelen als je denkt dat dat nodig is, omdat het veel sneller droog is dan aarde.
Maar als ze toch buiten staan gaan ze morgen of overmorgen een flinke bui regen krijgen, dan gaat het automatisch, net zo makkelijk
Met water geven wel elke keer een beetje voeding erbij doen, niet wat op de fles staat, maar de helft of minder.
Die schade zal inderdaad door de zon gekomen zijn, dat trekt niet meer weg.
Als het hierbij blijft overleeft ze dat wel. Blad kan je laten zitten.
Comment