Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    hartelijk bedankt voor al die uitleg

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      hallo allemaal mijn voedingslijn is van house en garden normaal heb i atijd multi enzyme maar vandaag kreeg ik multi zyme
      van house en garden weet iemand of dit mischien verbeterd is of juist ook namaak laat het me snel weten kan ik nog terug gaan

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Sorry Skiezo,

        maar dit zou ik echt niet weten. Maar ik weet zeker dat ze je bij House & Garden met plezier informatie geven over hun producten.
        Mvg

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          De nieuwe Plagron catalogus is uit, boordevol info over onze producten.
          Voor de geinteresserden, hier is de link:

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            hi ik heb de terra lijn van plagron, moet ik na het toevoegen van mijn voeding mijn ph nog corrigeren of doet de voeding dat?

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste yazmo,

              De TERRA- voeding regelt de pH wel, maar er zijn verschillende soorten kraanwater. In veel delen van Nederland zal je met de juiste dosering uitkomen op een pH-waarde tussen de 6 en de 6,5, dit is goed.
              In andere delen van Nederland kan je hoger of lager uitkomen, dus ik zou het wel controleren.
              Als je zonder pH-meter wil werken, kan je beter onze Algagrow en Bloom gebruiken.
              Hierbij hoef je niet naar de pH-waarde te kijken mits je een goede biologische aarde hierbij gebruikt.

              mvg
              Last edited by CIAze; 12 February 2011, 14:37.

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Zijn er nog growshops OMG. Rotterdam die Plagron Grow-Mix verkopen? Want ik kan ze nergens vinden. Ook wil ik het niet online bestellen (4zakken, 50L is een te gekke bedrag aan verzendkosten!!)

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Hallo, ik ben van plan om voor de komende buitenkweek Growmix, Terra bloei en Green Sensation te bestellen.
                  Maar nu is mijn vraag, is dit genoeg voeding? Omdat in growmix genoeg voeding zit voor 3 weken heb ik geopteerd om niet te voeden tijdens de groei, is dit een goed idee of raad je toch aan om nog Terra bloei of Start up te gebruiken?

                  Groeien.

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    als je je planten niet verduisterd groeien ze heel wat langer dan 3 weken.

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      De 1e 3 weken hoef je niet te voeden met de growmix, daarna beginnen met bijvoeden. Buiten zullen je planten waarschijnlijk wel maanden groeien en heb je dus groeivoeding nodig.
                      Alleen als je je planten half augustus pas zet is het misschien niet nodig, maar waarschijnlijk zet je ze veel vroeger.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Hallo,
                        ik heb nu 4 weken voor gegroeid met de plagron light-mix en voeding plagron terra grow + enzymes.
                        Nu wil ik overgaan naar de bloei fase en de terra bloom + enzymes. Laaste weken zoals mijn plagron voedings schema aangeeft de green sensation ipv enzymes.
                        Mijn vraag is moet ik even door spoelen? of mag ik gewoon overstappen naar de bloei voeding? ook gebruik ik de plagron PHYT-AMIN 1 maal per week deze staat echter niet op het voedings schema. Kan/zal dit problemen geven?

                        Mvg,
                        Juggers.
                        Last edited by juggers; 10 April 2011, 08:38.

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste Juggers,

                          Als je op grond kweekt is het beter om niet te spoelen, je verdrijft dan alle zuurstof uit de grond waardoor de groei kan stagneren, of je trekt enge ziektes als phythium aan. Als je goed naar je planten kijkt kan je zoveel voeding geven als je plant nodig heeft, let gewoon goed op de kleur van de bladeren. Donker groene bladeren geven aan dat de plant iets teveel voeding krijgt, gele bladereb geven aan dat hij meer wil. Je kan gewoon overstappen op bloeivoeding. Het geven van de phytamin (sproeien!) kan zeker geen kwaad, het zal de groei en gezondheid alleen maar stimuleren.

                          veel succes.

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            CIAze,

                            Bedankt voor de snelle en duidelijke reactie!

                            Grtz,
                            Juggers.

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste CIAze,

                              Ik heb de afgelopen 2,5 uur 2 jaar Q & A doorgelezen en al heelwat opgestoken. Maar ik zou toch graag nog iets weten.

                              Ik ben momenteel 5 Arjan's Haze 3 planten aan het voorgroeien onder TL-verlichting in de schuur in potjes van 3,6 liter met plagron Grow-Mix. De planten staan inmiddels 4 weken te groeien en ik wil ze binnen nu en een dag of tien toch wel buiten gaan zetten. Daarvoor heb ik al 2 maal een 90-liter speciekuip en 3 maal een 65-liter speciekuip op de kop getikt. Deze komen op stevige houten platen met daaronder zwenkwieltjes te staan zodat ik het hele spul zonder moeite snel kan wegrijden mocht het gaan stormen ofzo. Tot zover de set-up.

                              Maar nou komen mijn vragen; Ik wil een grondmedium van Plagron gebruiken maar welke kan ik het beste nemen? Ik wil verder zo min mogelijk voedingsstoffen toevoegen, vandaar de grote kuipen, welke voeding is dan het beste geschikt? Of kan ik ook verschillende grond-produkten van Plagron mengen voor een beter resultaat? En als ik dan toch bij moet voeden, welke voeding zou dat dan moeten zijn?

                              Groeten, Dreejke
                              Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste Dreejke,

                                aangezien je nog een dikke 3 maanden groei te gaan hebt, kan je het beste met de growmix werken, aangezien dit onze rijkste mix is die alleen voor de groei is voorbemest. Onze Royalty, Bat, en All-mix zijn 6 weken voorbemest voor een korte groeifase en de bloeifase, en daardoor iets minder geschikt om zo lang op voor te groeien. Mocht je met een van deze rijk bemeste biologische mengsels willen werken, zou je de planten vlak voor de bloei hierin moeten overplanten, en dan hoef je zo'n 6 weken geen voeding te geven. Hierna zou ik dan met onze bio-lijn met Algabloom en Green Sensation de laatste weken voeden, aangezien je al erg biologisch bezig bent.
                                Je zou bijv. je planten kunnen laten groeien in de 65 liter potten, dan vlak voor de bloei de bodem met een opstaande rand van de potten knippen, en deze dan op/in je 90liter speciekuipen zetten gevuld met Royaltymix of Batmix. Onze Allmix is hier minder geschikt voor. Dan heb je dus 90 liter rijk voorbemeste aarde per bloeiende plant. Alleen als je gigantische reuzen hebt gekweekt moet je ze dan nog bijvoeden, maar waarschijnlijk heb je dan echt wel genoeg voeding in de grond. Kies de Batmix volor de beste kwaliteit, geur en smaak en de Royaltymix voor de grote opbrengst, maar toch een biologisch eindproduct met een fruitige smaak.
                                Als je met growmix begint zal je in de groeifase na enkele weken moeten beginnen met bijmesten. Zodra de bladeren van de planten geler worden moet je gaan bijvoeden. Als meststof kan je Plagron Terra Grow gebruiken voor de snelst mogelijke groei, of algagrow als je het biologisch wil houden. Zodra de bloeifase begint stap je over op de Terra Bloom of AlgaBloom, ev. aangevuld met Green Sensation.

                                Veel succes

                                Comment

                                Bezig...
                                X