Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    1. 1L water/1L batmix
    2. Ja, brussel een paar. koop alleen grond, van kweken hebben ze geen verstand imho.
    3. Geen idee, op dit forum hier veel, veel lezen

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Beste Ikaros5959,

      Het doorspoelen van de batmix adviseren wij om dmv het spoelen met water de direct opneembare voedingstoffen in de Batmix weg te spoelen. Binnen enkele dagen zal de Batmix deze weer afgeven. Gedurende deze dagen zal de plant wennen aan de langzaam hoger wordende voedingswaarde.
      In Brussel zijn 4 shops die Plagron verkopen. Check de volgende websites voor hun adressen: www.terraterra.be, www.cultureindoor.com, www.hydrobox.fr.
      Verder weet een internetshop natuurlijk niet of je misschien voor meerdere mensen tegelijk bestelt. Dan zou deze keuze van producten niet raar zijn.

      Onze Green sensation verkopen we al jaren. Deze zal je dus niet terugvinden in een nieuwsbrief, maar ik wil hier met alle plezier al je vragen over Plagron beantwoorden.

      Veel succes.

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        hallo ,
        Even raad nodig heb onlangs mijn benodigheden gehaald voor kweekje wat ik gekregen heb kwestie grond en voeding batmix , terra bloom , green sensation ,pure enzym ,
        terra grow en power roots .
        Nu plantjes kopje boven 03/02 tot de dag van vandaag dus 7 weken en 1 dag , vanaf 22/02 heb ik ze op 12/12 gezet bloei te spoten op 04/03 dus effectieve bloei is 3 weken .
        Nu dacht ik volgens plagron kaart zit ik op week 7 dus ik mag beginnen voeden ?
        Volgend prb in shop kreeg ik terra bloom terwijl op plagron kaart bij batmix alga bloom staat in welke mate maakt dit verschil , en hoe zit het met het afzuren dan ?
        En dan als laatste van alle aditieven en voedingstoffen dat ik heb wat mag ik bij elkaar mengen voor groei en wat voor bloei ?
        Alvast bedankt voor jullie raad en info .

        Mvg

        Comment


          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Beste Winston,

            Ja, dat is geen enkel probleem. Je moet wel deze oplossing binnen 24 uur opgebruiken. Je kan hem dus niet bewaren.

            Groeten

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              dat voedingschema klopt toch niet helemaal voor normale wietplanten ? of moet je daar een paar weken bijtellen ?

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                Een schema is maar een leidraad,daar moet je niet blindelings mee werken kijk naar je planten als die nog maar 5 cm zijn na drie weken moet je niet voeren zoals het op week drie van je schema staat.

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Ik ben bezig met eerste dwc setup en ben met plagon a en b meststoffen
                  Ezymes en roots


                  Ik zit nu 4de week bloei en geef geen roots meer

                  Nu is mijn vraag voor een recirculate systeem 4 hydro bakken verbonden als 1
                  Met daarbij 1 contoller bak is dit de Juiste voeding' zijn er verbeteringen in de voeding
                  Last edited by Jakes; 4 April 2013, 20:27.

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    thanks, en hoe werkt het doseren van plagron producten ?

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Beste spacehaze123,

                      er zijn vele soorten wietplanten, korte en lange bloeiers. Verder bestaan er veel verschillende kweekmethodes Het schema is geschikt voor vele soorten planten, waaronder wietplanten. Op onze site, op de growschedule-calculator kan je een schema maken dat meer overeenkomt met jouw kweekmethode.
                      Aangezien de omstandigheden zoals planten/m2, soort licht, en klimaat bij iedereen verschillen, is het schema alleen indicatief. Als je ziet dat je planten groener worden, moet je minder voeding dan voorheen geven. Worden ze geler kan je meestal meer geven.
                      Hoe je onze producten moet doseren vind je op de etiketten, in de catalogus en op het kweekschema. En als je je de moeite neemt om de vragen in dit topic te lezen, zal een heleboel een stuk duidelijker worden.

                      Beste Jake,

                      de plagron Hydro A+B is perfect geschikt voor DWC-kweken. Gezien de complete chelatering van de voedingsstoffen, is de kans op oxidatie van de voedingstoffen kleiner dan met de andere hydro meststoffen.

                      Veel succes

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Geweldig om te horen, bedankt


                        Voor de update, hydro a en b is dus voldoende voor mijn setup

                        Hydro for life op die manier 10x makelijker dan aarde



                        Verstuurd van mijn Transformer Pad TF300T met Tapatalk
                        Last edited by Jakes; 9 April 2013, 22:38.

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            hey CIAze

                            Ik gebruik de hele plagron lijn en ben er erg tevreden over.
                            Nou gebruikte ik altijd canna D-block systeem cleaner.
                            Nu wilde ik ook een systeem cleaner gebruiken van plagron.... dus kwam ik uit op plagron preventief concentraat.
                            Alleen nu kom ik tot de conclusie dat je 10 ml per liter nodig hebt, wat ik wel heel erg veel vind!
                            Nou vroeg ik me af of je dit middel elke keer mee moet geven of dat 2 keer per maand bijv ook voldoende is (vast niet)
                            Wat raden jij mij aan? gewoon door gaan met canna D-block of plagron preventief concentraat gaan gebruiken, wat met een vaatje van 30 liter best een duur grapje gaat worden.
                            En of canna D-block goed te combineren is met plagron voeding ?

                            Alvast bedankt

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste Mister Smoothie,

                              Preventief (de nieuwe naam is Micro Kill) is een biologisch product op basis van melkzuren dat de voorming van micro-organismen vermindert. Door Micro Kill op je planten te spuiten verminder je de kans op oa schimmelziektes zoals meeldauw.
                              Verder kan de vorming van bacterien in je voedingsvat of irrigatie-systeem je planten ziek maken en je systeem verstoppen. Hiertegen zou je Micro Kill aan je vat kunnen toevoegen.
                              Het product is dus in eerste instantie om je planten te beschermen, en is daarnaast ook bruikbaar tegen verstoppingen.
                              Ik weet niet precies wat de werkzame stof in D-block is (iemand anders die het misschien wel weet?) maar ik heb de indruk dat het om een totaal ander product gaat (waterstof-peroxide misschien).
                              D-block kan je in ieder geval niet op je planten spuiten ter bescherming, voor zover ik kan terugvinden op internet.
                              Als je je planten besproeit kan je met 1 liter water al meerdere vierkante meters behandelen, en is het product dus relatief zuinig in gebruik. Als je de Micro Kill in je vat gebruikt heb je inderdaad behoorlijk wat nodig, maar 1 keer in de week zal meer dan genoeg zijn.

                              Als je je vat al langer gebruikt, en je voelt een soort van slijmlaag bijv. op de slang van je pomp of onderin je vat, is het aan te raden om de Micro kill een keer te gebruiken. Deze slijm-vorming zijn bacterien die in je vat met water, goede temperatuur, en voedingstoffen zich goed kunnen voortplanten, en je planten kunnen ziek maken, de pH onstabiel maken, en voor verstoppingen kunnen zorgen. Om het product economischer te gebruiken zou je een half vat kunnen vullen als je Micro Kill toepast.

                              Waterstof-peroxide wordt door meerdere fabricanten verkocht om overstoppingen tegen te gaan en werkt goed hiertegen. Een nadeel van waterstof-peroxide is dat het ook je bodemleven kan laten afsterven. Dit is een probleem als je in een biologische aarde kweekt of met goedaardige micro-organismen werkt zoals mycorhiza of trichoderma. Op hydro kan dit weinig kwaad.

                              Groeten

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                bedankt voor de snelle info ciaze! ik gebruik euro foam, nou heb ik alles van plagron het liefst vandaar dat ik dit had gekocht....verder kon ik niks vinden wat me systeempje schoon kon houden van plagron.
                                Maar hoop dat het D-block geen slecht effect heeft op de voeding van plagron, ga er gewoon mee door dan en bespuit me planten in week 3 even met preventief concentraat en week 5 doe ik het dan even door mijn systeem heen, dat lijkt mij dan de beste oplossing......!??

                                Comment

                                Bezig...
                                X