Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Vragen ivb met Plagron.

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
    Nee thugz daar is het niet voor.
    Beter de site van plagron even lezen en dan de producten die je hebt en de veel gestelde vragen hierover word je een hoop duidelijk en intrepeteer je het schema ook wat makkelijker.
    op 8 februari hadden we het erover om vita race door de voeding te mixen ipv vernevelen... nu vind ik dit dus gewoon op de plagron site.. dus waarom zou het niet kunnen dan? dit zit toch ook in Plagron Start-UP , en dat giet je ook... iemand ervaring hiermee ?

1

Kan ik Vita Race ook op 100% TERRA of andere kweekstijlen gebruiken? Vita Race kan met elke kweekstijl worden gecombineerd, mits je Vita Race op de bladeren spuit. Aangieten met Vita Race adviseren we alleen op aarde.
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Comment

Als je op terra zit ja maar niet op bio dan raakt je bodemleven en beetje overstuur.
      En dat wil je niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
        Zou zeggen te veel Crazyleon.
        Als je al in de bloei zit zijn die eerste twee genoeg.
        Green sensation pas vanaf de vierde week bloei uiteraard en dan bedoel ik ook de echte bloei.
        En niet gelijk de volle dosis als er per ongeluk toch nog ergens een restje in de pot zit heb je gelijk trobbels.
        Bloom beginnen met 30% en bij het vragen van meer door je planten elke keer verhogen met 10% en niet elke waterbeurt voeding geven.
        Bij te korten zal het onderste blad al eerste vergelen dus daar de kleur goed in de gaten houden.
        Succes en wil je echt alle hulp begin een growverslag.

Thanks voor je deskundige uitleg!
        Nu zit ik nog met 1 vraagje : op het voedingsschema van Plagron staat er vanaf week 6 beginnen met 3ml/liter.
        Zoals ik reeds gezegd heb gebruik ik royaltymix die 6 weken voedingsstoffen doorgeeft.
        Op dit moment stralen de plantjes nog steeds en blijkt er nog geen voedingstekort te zijn, en dit na 6 weken.
        Raad je mij aan om na week 7 toch wat alga bloom mee te geven (1.5 ml/liter om te beginnen) of wacht ik rustig af tot wanneer de onderste bladeren gelig beginnen te worden?
        Moesten de plantjes zo blijven stralen, mag ik dan vanaf week 4 de green sensations toevoegen of kan de green sensations ook voor overvoeding zorgen?
        Ter info, bloei is er net ingeschoten.

Alvast bedankt voor je extra info!

Comment

Ik zou wel gewoon blijven voeren maar dan wel een minimale dosis want teveel houden ze ook niet van.
          Bouw de voeding rustig op zou dan wel beginnen met 1/3 dus 1ml.
          Naar mijn weten moet je sowieso die green sensation gaan geven maar dan gewoon wat minder van de rest ALLE VOEDINGEN KUNNEN OVERVOEDING VEROORZAKEN
          Voedingen overslaan doe ik eigenlijk nooit of ik moet het zo erg verkloot hebben in het begin haha.

Ben geen plagron gebruiker maar.... voeren is voeren dusja zou nog ff op definitief antwoord wachten to be sure

greets

Comment

@crazyleon Zolang ze stralen niets geven.
            Begin met Algabloom in de zevende week met 1 ml op 1 liter water en houd dan je bladpunten in de gaten en de kleur van je planten zie je alleen groen en geen verbrande bladpunten ga je er een halve ml bij doen en voer je zo de dosis op.
            Green sensation begin ik met 0,5 ml en voer ik op naar de 1 ml per liter bij 1 ml green sensation geef ik nooit meer dan 2,5ml alga bloom erbij.
            Bij de wekelijkse sugar royalbeurt geef ik geen green sensation.
            En voeren is niet zomaar voeren elk merk heeft zijn eigen dingetjes.
            Succes

Comment

Thanks again Mway, geweldige helpdesk!

Comment

Ben niet van de helpdesk maar wel een plagron gebruiker en dan Bio.
                Ben zeer te spreken over de smaak en ben daar voor bereid wat grammen in te leveren.
                Kijk maar bij mijn kweekverslag vet kunnen ze worden op bio

Comment

Ben tevreden over mijn proefpakket van plagron.

Lees op de verpakking dat na toevoeging van water het moet opgebruikt worden binnen de 24 uur. In mijn kweekhok werk ik met 4 plantjes die op verschillende datums zijn geplant dus de voeding verschilt per plantje. Gelukkig bestaat er de rekenmachine om uit te rekenen en spuitjes om de juiste hoeveelheid te nemen.

Is er geen mogelijk om de voeding langer te bewaren bv 1 liter maken voor paar dagen?
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

Comment

Nee dat is helaas niet te doen odyssee

Comment

Hallo, bloei nadert einde, heb Alga Bloom gegeven tot eergisteren. Ik geef nu nog een weekje enkel water, dien ik dan nog extra te spoelen? Of is met een weekje water alles uit het plantje
                      (WW op gewone potgrond)

Comment

Ja moet voldoende zijn

Comment

Beste Forumleden,

Allereerst ben ik erg blij met alle info die ik heb kunnen krijgen van dit forum, daarom heb ik na een tijdje besloten me toch maar eens aan te melden.

Ik ben een beginnende kweker en heb een vraagje:

Ik heb 3 Royal Dwarf autoflowers van Royal Queen seeds liggen, welke ik over een paar dagen ga laten kiemen. Na het kiemen wil ik de zaailingen in universele potgrond of light-mix stoppen en daarna nadat ze een beetje zijn opgekomen in all-mix. Met het gebruik van deze mix(en) hoopte ik mezelf me het gebruik van voeding te besparen omdat dit nogal eens mis gaat heb ik begrepen.

Wat ik me nou afvroeg: Vanaf wanneer kunnen deze zaailingen in de all-mix?

Hoop op antwoorden/aanvullingen/suggesties!

Groet,

Taart

Comment

Hou die autoflowers maar op lightmix.
                            En veel minder voeden autoflowers hebben iets minder nodig.
                            Spoel de grond ook eerst even met alleen water.
                            En dan kunnen je zaailingen er wel in.
                            En kijk ook even bij de buitenkweekverslagen voor meer info.
                            Veel leesplezier

Comment

Hartelijk dank,

Ben net terug van de growshop en ben nu door het advies en de benodigdheden helemaal voorbereid!

De groeten,

Taart

Comment

Succes.

Comment

Bezig...
                                X