Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wanneer beginnen met voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wanneer beginnen met voeding

    Korting op 420shop
    Beste JD'ers,

    Ik vraag mij af vanaf wanneer ik zal moeten gaan beginnen met het toevoegen van voeding zoals kalk en stikstof.

    Heb allereerst met de zoek functie gezocht of er al een soortgelijke topic was. Deze heb ik niet kunnen vinden vandaar deze topic.

    Mijn plantjes zijn 12 dagen oud na de zaaiing en het 3 vingerig blad begint zich te vertonen. Word het al tijd om deze lichtelijk aan wat voeding te geven om het zo op te bouwen?!

    Alvast bedankt iedereen!

    #2
    Re: Wanneer beginnen met voeding

    Een dode topic, kan een slotje op

    Comment


      #3
      Re: Wanneer beginnen met voeding

      Vanaf de wortels goed ontwikkeld zijn en voeding kunnen opnemen. En dus niet meer kunnen schrikken/verbranden.
      Dat is meestal pas na zo'n goede dikke 2 weken na kieming, en kan gerust wat langer. Hangt er natuurlijk ook weer allemaal vanaf hoe de samenstelling van je grond is.
      Maar na twee weken vind ik dat ze al een mooi wortelgestelsel hebben om wat meer op te nemen.

      Er zijn er pas die voeden als het nodig is. Maar je kan gerust extra geven als ze er niet dadelijk om vragen hoor.

      Met voeding werken is altijd beter. Elke plant moet eten zoals een mens eet.
      In potgrond zit wel meestal wat... maar daar kunnen ze nooit een hele cyclus met verder (tenzij grond die daarvoor gemaakt is).

      Als ge zo jong voeding gaat geven, altijd op halve dosis beginnen he.
      Sorry dak zo laat antwoord
      Last edited by organic; 16 July 2009, 12:49.

      Comment


        #4
        Re: Wanneer beginnen met voeding

        Tis net met kinderen he als je die na geboorte al olie bollen en snoep geeft dan gaan ze dood dat kunne ze nog niet verwerken.
        Je eet zelf toch ook pas als je honger hebt dus als je ziet dat je plant het wat minder gaat doen dan start je met voeding
        In de aarde waarin je plantje staat zit meestal voor 3 maanden voeding

        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Wanneer beginnen met voeding

          Bedankt voor je reactie belladonna,

          Mijn planten staan inmiddels in de volle grond(brandnetelgrond welliswaar) en groeien fijntjes, dus voorlopig is extra voeding overbodig lijkt mij zo

          Comment


            #6
            Re: Wanneer beginnen met voeding

            Die brandnetels zullen al wel goed de grond leeggetrokken hebben hoor.
            En als je dan nog gaat bijvoeden in de toekomst gaan ze er ook nog met lopen ook.

            Als je een diepe kuil gegraven hebt, en de zijwanden afgesloten hebt met worteldoek zou dat wel moeten lukken nochtans.
            Maar ik neem aan dat het voor de klassieke grower iets teveel van het goede is?

            Was er nog eentje die ze in volle grond plaatste tussen netels, en die ging helemaal stretchen desondanks de volle zon erop.

            Bijvoeden is nooit overbodig als jij met de basis rekening houdt. En als ik jou was zou ik nu ook geen rekening meer houden met groeivoeding, maar al gaan uitzien naar bloeivoeding.

            Kijk goed naar de brandnetel bladeren rondom je plant en google de symptomen van bladproblemen. Zo weet je wat daar minder aanwezig is in de grond qua sporenelementen etc.
            Volle grond is een zegen, maar verwacht ook niet dat volle grond alles voorziet.

            Comment

            Bezig...
            X