Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

    Korting op 420shop
    goededag

    bij men schatjes heb ik een grote beginners fout gemaakt , ik heb ze laten strechen , en nu moet ze gaan om potten naar grote potten omdat de dunne stengels nauwelijk de bladeren nog kunnen dragen

    maar heb gelezen tot ze pas mag ompotten als de wortels onder de pot uitkomt, maar dat is het geval nog niet bij mij , dus vroeg mij af als nu beter geen wortelstimilator kan toevoegen , zodat de wortels sneller groeien en tot ze sneller kan ompotten

    wat denken jullie tot het beste is ?

    greetz

    #2
    Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

    Kun je de aarde in de pot niet ophogen?Dus grond ebij tot de lobblaadjes?

    En beetje wortelstimulator kan best,maar zal niet in een dag je potjes volwortelen,dus daar hoef je het niet voor te doen.

    Voorzichtig ompotten alleen als het niet anders kan.

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

      kerel, alles goed?
      Je praat nogal begaaid
      grow da weed, smoke it's buds

      Comment


        #4
        Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

        Is tot als dat gebruiken normaal in belgie ?

        Ontopic: Gewoon overpotten, gaat er echt niet dood van als je het doet wanneer er nog geen wortels uit de pot komen.

        Comment


          #5
          Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

          Desnoods ondersteun je de plantjes tot ze op een eigen been kunnen staan.

          Comment


            #6
            Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

            het hangt er natuurlijk vanaf of je ze al in de bloei hebt of gaat doen, anders kun je ook lamp wat laten zakken, het gaat erom dat er groeiactiviteit ontstaat en dat krijg je dmv fotosynthese, en dus moet je blad licht krijgen en zo groeien je plantjes en wortels. Het kan zo wie zo geen kwaad de eerste 2 weken 1x per week een voeding met wortelstimulator te geven.
            Zorg er wel voor als je de lamp laat zakken je niet al te grote bladeren hebt want je wil wortels en als je bladeren te groot zijn kunnen ze de hitte slecht aan en kunnen ze erg raar gaan hangen.
            Ik zou ze lekker in een grote pot zetten, vochtig houden desnoods met kapje erover en lampen wat laten zakken en als het al kan in de bloei.

            Comment


              #7
              Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

              Beste DreamX,

              Een goede wortelstimulator is altijd beter, tenzij je een lange groei-fase hebt zoals bijv. bij een outdoor kweek.
              Ik vraag me af of je planten wel genoeg licht krijgen, en of er een ventilator de lucht in beweging houdt. Dit zijn 2 factoren die ervoor zorgen dat je plant breed wordt met een stevige stengel.
              Verder betwijfel ik of het ompotten op zich je planten steviger zal maken, aangezien je zelf zegt dat de wortels nog niet onder uit komen, kan de plant dus nog verder wortelen in zijn oude pot.
              Ik zou de pot proberen te laten aandrogen, aangezien het wortelen in een drogere aarde sneller gaat. Verder stimuleert een natte aarde ook het strekken van
              planten.

              Succes

              Comment


                #8
                Re: wortelstimulator gebruiken of beter niet ?

                dus je wortels moeten echt onder de pot uitkomen om hem te verpotten zo gezegd?

                Comment

                Bezig...
                X