Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toch nog een NPK vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toch nog een NPK vraagje

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,
    Ondanks de overvloed aan info over wat betreft voeding etc , heb ik toch nog een vraagje over NPK waardes die ik zo gauw niet terug kan vinden on andere topics.
    (als ik niet goed heb gezocht , gaarne bestraffen met een gele kaart oid )

    Ik heb een mooie dame in een oude vuilnisbak gezet (+/-80 liter) , nu groeide deze aanvankelijk al lekker.
    Nu wilde ik ivm met de aankomende bloeiperiode wat aanpassen wat betreft de voeding.

    Aangezien mijn plantje low-budget moest blijven , en omdat er in de verste verte geen growshop te vinden is , ben ik langs de plaatselijke groenboer gegaan.
    Die kwam aanzeten met wat hij noemd : "Roze korrels" (universele meststof van Compo)
    De NPK waarde van deze korrels is 15-20-26.

    Nu weet ik dat de eerste waarde niet te hoog moet zijn in de bloeiperiode,
    maar is deze verhouding een beetje goed zo?
    15 is nog redelijk hoog , maar de 2 andere zijn stukken hoger.......

    Ik geef elke week ongeveer 30 gram van deze korrels opgelost in haar dagelijkse portie water (5 liter)
    En ik moet zeggen , toen ik eergisteren van vakantie terugkwam , stond er op het logeeradres een boom van een dame , (tenminste ,"dame" dat moet nog blijken ......), dus groeien doet ze wel.

    Iemand een goed antwoord wat betreft mijn vraag over de voeding ?
    Gaat het puur om de waarde van de NPK ? , naar mijns inziens zijn de onderlinge verhoudingen belangrijker.........toch????

    bvd!!
    I like ladies with big buds !!

    #2
    Re: Toch nog een NPK vraagje

    Dit zijn de ideale NPK waardes voor een weedplant op de verschillende tijdstippen van groei en bloei op grond:

    VEGETATIVE:
    Seedlings 2-1-2
    Early Vegetative 4-2-3
    Mid-Vegetative 10-5-7

    FLOWERING:
    Cycle Changeover 7-7-7
    Early Flowering 5-10-7
    Mid-Flowering 6-15-10
    Late Flowering 4-10-7
    bron: http://www.groen.net

    dit haal ik uit een post van smoking fifi.

    hoop dat je er wat aan hebt...


    Comment


      #3
      Re: Toch nog een NPK vraagje

      intresting wel veel verschillende npk's
      mvg Izzzz

      Comment


        #4
        Re: Toch nog een NPK vraagje

        maar hoe kom je aan die waardes van npk aangezien je een bepaalde dosering moet aanhouden

        Puur

        Comment


          #5
          Re: Toch nog een NPK vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door Izthewiz13 View Post
          intresting wel veel verschillende npk's
          mvg Izzzz
          iid veel variaties.....dat word er allemaal niet makkelijker op als je alles uit 1 zak wil bijvoeren.

          ik ga toch maar eens rustig experimenteren met mijn zakkie kunstmest.

          binnenkort een kweekje in mijn microkastje, eens kijken hoe we daar het e.e.a aan toe gaan voegen .
          na een week of 6 moet ik toch gaan bijvoeren, ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn in m'n hokkie
          I like ladies with big buds !!

          Comment


            #6
            Re: Toch nog een NPK vraagje

            Thanks Frisko voor de info!

            Comment


              #7
              Re: Toch nog een NPK vraagje

              hallo
              hoeveel liter groei voeding heb ik nodig voor 5 planten

              Comment


                #8
                Re: Toch nog een NPK vraagje

                1 liter zal je het wel mee reden ik neem aan dat je geen maand gaat voorgroeien ????
                ps als je een klaargemaakte mix hebt gekocht dan zit daar al voldoende voding in voor de eerste weken en heb je waarschijnlijk helemaal geen groeivoeding nodig.

                Comment


                  #9
                  Re: Toch nog een NPK vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door baboom View Post
                  iid veel variaties.....dat word er allemaal niet makkelijker op als je alles uit 1 zak wil bijvoeren.

                  ik ga toch maar eens rustig experimenteren met mijn zakkie kunstmest.

                  binnenkort een kweekje in mijn microkastje, eens kijken hoe we daar het e.e.a aan toe gaan voegen .
                  na een week of 6 moet ik toch gaan bijvoeren, ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn in m'n hokkie
                  Das gewoon een voorstelling van de ideale NPK waardes die je kan geven aan je plantje op die moment, het is de bedoeling dat je die beetje evenaart maar dat daarom niet exact hetzelfde zijn, het is gewoon een mooie richtlijn om te kijken of je voeding wel beetje voldoet..
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                  A. The cop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Toch nog een NPK vraagje

                    Als er teveel npk inzit kan je dan eventueel aanlengen met geel zand?

                    Voor zaaigrond heb ik gelezen best 1/4e zand, rest potgrond...

                    Heb autoflowers en een grond van 14 16 18, kan ik nu aanlengen voor zaaigrond en in mindere mate voor de gewone?
                    moeten toch eerste 3 weken behandeld worden als seedlings die autoflowers...

                    Edit: Of eens uitspoelen...?

                    Comment


                      #11
                      Re: Toch nog een NPK vraagje

                      voor zaaien neem je gewoon zaai- en stekgrond,eventueel wat luchtiger maken met perliet.
                      De grond die je gebruikt is wel sterk,daar kunnen je planten last van krijgen,spoelen voor gebruik is een optie.
                      Beter nog gewoon een zak grond kopen bij de growshop.

                      Succes!

                      Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #12
                        Re: Toch nog een NPK vraagje

                        ik heb bij de plaatselijke tuincentrum de groei en bloei voeding "Miracle Gro" gekocht deze heeft de waardes 15-30-15
                        ze staan al plus minus 7weken onder de lamp en nu 2 weken in de bloei maar ze groeien er echt heel rap van

                        Comment

                        Bezig...
                        X