Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Wormenbakken : Supergrond
Collapse
X
-
Dat is wel een vet filmpje op 100 dagen tijd, dat ijs is dat om op matige wijze het water te laten insijpelen ipv ineens een scheut water?
Ga me toch ook eens een kistje bouwen denk ik.The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
5 lekkere grieten onder de zon
Comment
-
Ik heb rond mijn composthoop veel wormen, er leeft zelfs een muizenfamilie in denk ik.
Rond de kippen sommige planten dood door guanoficatie. Teveel scherpe kak. Maar wormen vinden dat wel fijn merk ik. Elke spadesteek prijs.
Comment
-
Ik heb een 240 liter kliko omgebouwd tot 1 kamer wormenbak die taps loopt van onderen
De mest word van onder beetje op elkaar geperst waardoor hij lekker stevig word en niet alles uit de bak valt als de klep geopend word
Het perculaat (het vocht) loopt hier onderin ook in een apart bakje en kan je verdund ook als voeding gebruiken
Doordat je nieuw voedsel boven op blijft gooien vehuizen ze met het voedsel mee
Hier gooi ik me wietafval en fruitafval in zoals bananen schillen en appelschillen soms wat sla en andere groene groente en het kost niks verder ideaal voor de buitentuin
Het idee om een kliko om te bouwen kreeg ik door deze niet te betalen wormenbak
wormenbak.jpg wormenbak-hungrybin.jpg
20200307_152819.jpg
Last edited by Nonsense; 7 March 2020, 17:11.
Comment
-
Gevonden Mooi topic QnQ!
Toevallig was ik er zelf al mee aan het experimenteren, erg leuk om te doen allemaal. Vind de timelapse dan ook extra leuk om te zien. Ook mooi om te zien hoe de wormen zich vermenigvuldigt hebben na verloop van tijd.
Jamzieman, ik kan me voorstellen dat het ijs (mede) wordt gedaan voor de temperatuur. Wormen houden van een koele omgeving en zijn dan het meest actief (temperaturen boven de 20 graden vinden ze niet fijn).
Comment
Comment