Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biobizz; veelgemaakte fouten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biobizz; veelgemaakte fouten

    Korting op 420shop
    Het valt me op dat meerdere mensen de fout in gaan met de Biobizz voedingslijn. Zelf ben ik daar ook één van geweest. Daarom dacht ik wat verduidelijking te schaffen in dit topic. Ik ga niet alle producten omschrijven maar richt me even op de fouten.

    Allereerst maar het voedingsschema, want daar staan een paar belangrijke dingen in.

    Nutrient-Schedule-EN_2021-Microbes-1.jpg

    CalMag
    Het komt regelmatig voorbij dat mensen met elke watergift CalMag meegeven. In het voedingsschema en product data sheet staat echter:

    We recommend to use our Calmag supplement every watering when growing with RO or very soft water or once a week in case of noticing Ca/Mg deficiency signs
    Ofwel; je geeft CalMag alleen elke watergift als je RO water (reverse osmosis), of heel zacht water gebruikt, bijvoorbeeld regenwater.
    Bij gewoon kraanwater, adviseert Biobizz om pas CalMag te gebruiken bij de eerste tekenen van een tekort, en slechts één keer per week.

    Data-Sheets-General-EN-CALMAG-1.jpg

    Bio-grow
    In tegenstelling tot andere voedingslijnen, gebruik je bij Biobizz de Bio-grow gedurende de hele ronde, dus ook in de bloeifase. Dit kunnen we terugvinden in het voedingsschema (de dosering loopt door in de bloei) en in hun product data sheet waar staat:

    Start with it as soon as the first leaves appear or when the plant is 10 - 15cms tall. Then keep using Bio•Grow® until the end of the fruit production.
    Helemaal tot het einde dus, in combinatie met Bio-bloom, Top-max, etc.

    Bio-grow kan gedurende de groei-periode wel vervangen worden door de Fish-mix. Men geeft óf Bio-grow, óf Fish-mix, getuige het voedingsschema:

    It is beneficial to replace Bio·Grow® with Fish·Mix™ in the vegetative phase but switch to Bio·Grow® when you want to trigger flowering.
    Tijdens de bloeifase gebruik je liever geen Fish-mix, aangezien dit erom bekend staat dat het een vissig smaakje aan de toppen geeft.

    Data-Sheets-General-EN-Bio-Grow-1.jpg

    Voor wie nu denkt; "en grow, en bloom, en dit, en dat, en ..." wil ik nog één zinnetje uit het voedingsschema wat extra aandacht geven:

    It is always better to be modest than to add more. A plant will not die from too little nutrients, but it won’t survive an overdose
    Het is beter om bescheiden met de voeding om te gaan. Een plant zal niet doodgaan door een tekort, wel door té veel voeding

    Het voedingsschema en alle product data sheets van Biobizz zijn hier terug te vinden:

    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Mooi man
    Geduld is een schone deugd.
    Kweekverslag: Eerste binnenkweek 80x80 RQS Purple Queen / Critical

    Comment


      #3
      Duidelijk

      Comment


        #4
        Het is duidelijk wie deze thread getriggered heeft..

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Valt mee hoor Prspctr Je was er één van de drie, in slechts één week tijd. En m'n vorige ronde ging ik zelf ook de fout in met CalMag

        #5
        Handig, bedankt voor de moeite!
        sigpic

        Comment


          #6
          Extra info voor de Biobizz gebruikert.
          On de lijn gevonden.

          Hallo mede-boeren.

          Ik wil graag een e-mail delen die ik van BioBizz kreeg over verschillende vragen die keer op keer op lijken te duiken, dus daar gaan we.

          Vraag: Iedereen weet dat grow-schema's slechts een gemiddelde zijn en dat elke plant anders is. Maar laten we zeggen dat de gegeven waarden inderdaad een gemiddelde hoeveelheid te gebruiken voedingsstoffen zijn en laten we zeggen dat we een plant hebben die een gemiddelde tolerantie voor voedingsstoffen heeft. Zou het dan een goed idee zijn om tijdens de hele kweek echt alle producten samen in de volle dosis te gebruiken? Maakt het gebruik van alle producten bij elkaar de oplossing niet een beetje te heet voor de planten? Of zou dit juist heel nuttig zijn? Niemand op forums kan het weten, omdat niemand ze allemaal heeft gebruikt, niet dat ik weet.

          Antwoord: Een super interessant onderwerp dus! Goed dat je het vraagt. Allereerst: het Grow-schema is niet de bijbel. Het is een algemene richtlijn die de maximale doseringen aangeeft en wanneer je met welk product moet beginnen/stoppen. Als je alle producten tegelijk zou gebruiken hoef je je niet zoveel zorgen te maken, aangezien je alleen maximaal de NPK-verhouding gebruikt met: Bio-grow/Fish-Mix en Bio-Bloom. Alle andere producten zijn stimulatoren die de voedingsstoffen aanvullen, de assimilatie, het metabolisme, de productie van chlorofyl enz. Enz. verbeteren.

          Wij proberen de planten een gevarieerd menu te geven. Als je gezond wilt leven, eet je geen hamburger met een hamburger en een hamburger als toetje. Je eet een hamburger, met een salade, wat sinaasappelsap, yoghurt of kaas als dessert. Dit is de functie van de stimulatoren: Root-juice, Bio-Heaven, Top-max, Alg-a-Mic en Acti-vera.
          Probeer het eens zo te zien: Als basis gebruik je Bio-grow of Fish-Mix en Bio-Bloom. De stimulatoren zijn uw hulpmiddelen om uw planten in de gewenste richting te leiden of te verrijken. Het menu voor je planten stel je samen, afhankelijk van het soort planten, hun leeftijd, het moment in de cyclus en uiteraard het type genetica.

          Hier enkele belangrijke kenmerken van de stimulatoren:
          Rootjuice: beschermt naast een wortelstimulator de wortels weer tegen de meest voorkomende wortelziekten en beschermt tegen overvoeding.
          Alg-a-Mic: herstelt schade door overvoeding, stimuleert de opname van calcium en magnesium, stimuleert de productie van chlorofyl
          Top-max: verbetert de dichtheid van de bloemen en stimuleert de natuurlijke suikerproductie (smaakverbetering)
          Bio-heaven: versnelt de bloei, stimuleert de opname van mineralen,
          Acti-Vera: verbetert de stofwisseling, zit boordevol essentiële enzymen en is geweldig voor zaden die net zijn uitgekomen.

          Sommige mensen gebruiken gewoon alle producten tegelijkertijd. Maar zodra je jouw favoriete genetica door en door kent, gebruik je de stimulatoren als supplement op het moment dat jij denkt dat de planten het nodig hebben.

          Vraag: Ervan uitgaande dat we ons aan de officiële schema zouden houden, moeten we dan elke keer dat we de planten water geven ook voeding meegeven? Mensen maken zelfs ruzie over hoe lang het duurt voordat de voedingsstoffen actief worden in de bodem en hoe lang het duurt voordat de plant reageert op veranderingen in de voedingsstoffen. Sommigen zeggen dat het tot 3 dagen duurt, wat dan een beetje 'vooruitdenken' impliceert. Als het zo lang duurt, zou het afwisselen van voedingswater en gewoon water echt contraproductief zijn.

          Antwoord: Wij geven er de voorkeur aan dat u elke keer dat u de planten water geeft, water geeft met Biobizz. Als je de ene keer wisselt tussen alleen helder water en de volgende keer water met voedingsstoffen, heb je elke keer een ander Ec/pH-niveau. Elke keer moeten de planten zich dan aanpassen. Het organische materiaal in Biobizz-producten heeft inderdaad tijd nodig om in de bodem te ontbinden. Ongeveer 30% is onmiddellijk beschikbaar, de rest komt binnen maximaal 1-3 dagen beschikbaar. Wat u kunt doen is dit: u begint met 50% van de aanbevolen dosering en gebruikt Biobizz elke keer dat u de planten water geeft. Je blijft op dit percentage of verhoogt langzaam als de planten erom vragen. Bij biologisch tuinieren draait alles om de visuele verbinding met je planten.

          Vraag: Moeten we het schema beschouwen als het absolute maximum aan te gebruiken voedingsstoffen of is het slechts een gemiddelde?

          Antwoord: Het schema is de algemene richtlijn. Met deze doseringen denken wij dat het vrijwel onmogelijk is om geen goed resultaat te behalen. Maar zoals we hierboven al aangaven: probeer het schema als een richtlijn te zien en als indicatie voor maximale doseringen of wanneer te beginnen/stoppen met het gebruik van de verschillende producten. Niet meer en niet minder

          Vraag: De meeste mensen, inclusief ikzelf, denken dat dit de juiste manier is om de voedingsstoffen te mengen: Laat de emmer met kraanwater 24 uur staan ​​om eventueel chloor etc. te laten verdampen. Voeg vervolgens alle gewenste voedingsstoffen toe en voer het aan de planten.

          Antwoord: PERFECT!

          Vraag: Wat moet ik doen nadat ik de voeding aan het water heb toegevoegd?
          Quote " BioBizz zegt dat als je pH tussen de 7,0 en 7,3 ligt, het gewoon perfect is. Verander niets! Geef het aan de planten en de grond zal de rest bufferen. "
          OK. Ik geloof dat het zo prima werkt, aangezien ik nooit de ph heb gemeten. NOG STEEDS is de vraag: wat zou er gebeuren als je organische ph-down zoals canna ph-down zou gebruiken om deze voedingsoplossing van 7,3 vanaf het begin naar 6,3 te verlagen, voordat je gaat voeren? Zou dit contraproductief zijn voor het verkrijgen van de juiste pH-waarde, of er juist voor zorgen dat de bodem de juiste pH-waarde sneller krijgt? Dat is moeilijk te zeggen, omdat deze ph-meters in de bodem niet altijd echt te vertrouwen zijn en de meningen enorm verschillen.

          Antwoord: Nogmaals, een hele goede vraag. Allereerst: meet altijd de pH, meten = weten. Hier is hoe Biobizz werkt:
          Onze grond heeft een pH van 6,1-6,2. Dit is de perfecte pH voor het gebruik van onze vloeibare producten. Wanneer je de planten water geeft beginnen de Biobizz producten te ontbinden, met behulp van het microleven in de bodem wordt het organische materiaal afgebroken en blijft de pH altijd natuurlijk op 6,1-6,2. Dus als het water dat u geeft een pH heeft van bijvoorbeeld 7,0-7,3, zal het microleven ervoor zorgen dat de pH in de bodem daalt naar de gewenste 6,1-6,2. Dit is de reden waarom je nooit problemen hebt gehad, omdat je de natuur zijn werk laat doen.
          Nu kan het microleven de pH verlagen tot 6,1-6,2, maar als je water voedt met een pH lager dan 6,1-6,2 kun je een probleem krijgen. Het microleven kan de pH verlagen, maar niet verhogen. Dus eigenlijk: zolang je water, gemengd met Biobizz, hoger is dan 6,2-6,3 (geef het een beetje marge), gaat het prima. Als je leidingwater hebt met een pH van 9,0 (wat gebeurt), heb je natuurlijk sowieso een probleem. Probeer het gebruik van pH-correctieproducten te vermijden. Probeer erop te vertrouwen dat het microleven zijn werk doet. Niet-organische pH-producten beschadigen het microleven waar we zo afhankelijk van zijn.


          Welnu, u beschikt nu direct over de meest actuele informatie van Biobizz. Ik hoop dat je deze informatie goed kunt gebruiken! Het is een genoegen om deze onderwerpen met u te communiceren. We hopen dat dit bericht voldoende informatie bevat om u te helpen bij het verfijnen van uw eigen persoonlijke schema.


          Bedankt dat je ons helpt om de verdomde Blue Monday op een leuke manier te beginnen. En geen zorgen, we kunnen de hele dag over Biobizz praten. We hebben het gevoel dat dit niet de laatste keer is dat we elkaar spreken

          bron:
          Biobizz Nutrients: Answers From Biobizz
          Hello fellow farmers. I thought I'd share an email I got from BioBizz concerning different questions that seem to be popping up again and again so here we go. Question: Everyone knows that charts are just an avarage and every plant is different. But let's say the values given are indeed an...



          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            interessant, bedankt!
        Bezig...
        X