Het valt me op dat meerdere mensen de fout in gaan met de Biobizz voedingslijn. Zelf ben ik daar ook één van geweest. Daarom dacht ik wat verduidelijking te schaffen in dit topic. Ik ga niet alle producten omschrijven maar richt me even op de fouten.
Allereerst maar het voedingsschema, want daar staan een paar belangrijke dingen in.
Nutrient-Schedule-EN_2021-Microbes-1.jpg
CalMag
Het komt regelmatig voorbij dat mensen met elke watergift CalMag meegeven. In het voedingsschema en product data sheet staat echter:
Ofwel; je geeft CalMag alleen elke watergift als je RO water (reverse osmosis), of heel zacht water gebruikt, bijvoorbeeld regenwater.
Bij gewoon kraanwater, adviseert Biobizz om pas CalMag te gebruiken bij de eerste tekenen van een tekort, en slechts één keer per week.
Data-Sheets-General-EN-CALMAG-1.jpg
Bio-grow
In tegenstelling tot andere voedingslijnen, gebruik je bij Biobizz de Bio-grow gedurende de hele ronde, dus ook in de bloeifase. Dit kunnen we terugvinden in het voedingsschema (de dosering loopt door in de bloei) en in hun product data sheet waar staat:
Helemaal tot het einde dus, in combinatie met Bio-bloom, Top-max, etc.
Bio-grow kan gedurende de groei-periode wel vervangen worden door de Fish-mix. Men geeft óf Bio-grow, óf Fish-mix, getuige het voedingsschema:
Tijdens de bloeifase gebruik je liever geen Fish-mix, aangezien dit erom bekend staat dat het een vissig smaakje aan de toppen geeft.
Data-Sheets-General-EN-Bio-Grow-1.jpg
Voor wie nu denkt; "en grow, en bloom, en dit, en dat, en ..." wil ik nog één zinnetje uit het voedingsschema wat extra aandacht geven:
Het is beter om bescheiden met de voeding om te gaan. Een plant zal niet doodgaan door een tekort, wel door té veel voeding
Het voedingsschema en alle product data sheets van Biobizz zijn hier terug te vinden:
Allereerst maar het voedingsschema, want daar staan een paar belangrijke dingen in.
Nutrient-Schedule-EN_2021-Microbes-1.jpg
CalMag
Het komt regelmatig voorbij dat mensen met elke watergift CalMag meegeven. In het voedingsschema en product data sheet staat echter:
We recommend to use our Calmag supplement every watering when growing with RO or very soft water or once a week in case of noticing Ca/Mg deficiency signs
Bij gewoon kraanwater, adviseert Biobizz om pas CalMag te gebruiken bij de eerste tekenen van een tekort, en slechts één keer per week.
Data-Sheets-General-EN-CALMAG-1.jpg
Bio-grow
In tegenstelling tot andere voedingslijnen, gebruik je bij Biobizz de Bio-grow gedurende de hele ronde, dus ook in de bloeifase. Dit kunnen we terugvinden in het voedingsschema (de dosering loopt door in de bloei) en in hun product data sheet waar staat:
Start with it as soon as the first leaves appear or when the plant is 10 - 15cms tall. Then keep using Bio•Grow® until the end of the fruit production.
Bio-grow kan gedurende de groei-periode wel vervangen worden door de Fish-mix. Men geeft óf Bio-grow, óf Fish-mix, getuige het voedingsschema:
It is beneficial to replace Bio·Grow® with Fish·Mix™ in the vegetative phase but switch to Bio·Grow® when you want to trigger flowering.
Data-Sheets-General-EN-Bio-Grow-1.jpg
Voor wie nu denkt; "en grow, en bloom, en dit, en dat, en ..." wil ik nog één zinnetje uit het voedingsschema wat extra aandacht geven:
It is always better to be modest than to add more. A plant will not die from too little nutrients, but it won’t survive an overdose
Het voedingsschema en alle product data sheets van Biobizz zijn hier terug te vinden:
Comment