Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ph waarde voedingsvat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ph waarde voedingsvat

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik ben net begonnen met het autopotsysteem met een voedingsvat van 47 liter. Mijn plantje staat in een 20L smartpot met 50-50 biologisch potgrond en coco. De voeding die ik gebruik zijn de easy boost korrels van royal queen seeds.
    aangezien de voeding al in de grond zit voor min 10 weken heb ik enkel water in mijn vat zitten en afgezuurd op 6.0 met een temp van 25°. Nu ging ik na een 3 tal uur kijken naar de ph en deze was al gestegen naar 7.1, heeft er iemand een idee hoe dit kan en hoe ik dit stabieler kan houden?
    ​De temp ga ik wel nog doen dalen naar 22à23 graden.

Groetjes en bedankt voor de reacties?

Dat gebeurt altijd!!

De ph stijgt binnen 24 uur en moet dan dus ook weer aangepast worden.

Na weer 24 uur istie weer gestegen maar al wel een stuk minder.

Meestal kan je daarna wel een weekje rustig aan doen.

Zuurstof verhoogt ook de ph, dus circulatie pompje is wel vereist.

Tevens adviseer ik om zoutzuur te gebruiken als ph-.

Salpeterzuur, zwavelzuur, fosforzuur, zijn allemaal voeding elementen en hebben invloed op je plantjes.

Tevens je vat afdekken tegen licht, dit veroorzaakt alggroei.

Rond de 20°c zou beter zijn.

Comment

• Quana
      Quana commented
      Editing a comment
      Zuurstof verhoogt de ph niet ! ocharme al die vissen in een aquarium met een airstone !
      Als je dingen zegt zorg dan dat die wetenschapenlijk onderbouwd zijn

Met Biologische kweken meet je nix

Comment

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Met de greenhouse biolijn wel
      Daar moet je eens in de 2 weken enchanger toevoegen
      En daar staat op
      Let op dit ec ph verhogend
      En afgezuurd doen ze het er zeker beter op
      Dus het ligt wel aan de bio lijn of je wel of niet moet afzuen

• Quana
      Quana commented
      Editing a comment
      Ben geen pro Bio kweeker , ooit paar keer geprobeerd met weinig sucses
      wat ik wel weet is dat de meetste fles voeding dat aangeschreven staat als bio is in eigenlijk een mix van bio en direct opneembare stoffen.
      Heb een paar rondjes met B.A.C gedraait , zei zelf zeggen dat je niets moet meten maar als je de voeding in je water doet wat zei aanbevelen kom je al rap op een EC van 1.8 en dan moet hun bio spul nog vermenteren...
      Over het feit van afzuren op bio of niet... Je grond regeld de PH maar mijn logisch denken zegt als je afzuurd tussen 6 en 7 met een biologishe zuur zal dit alleen maar ten goeden komen van je plantje (denk ik dan :p )

• PH donner
      PH donner commented
      Editing a comment
      Quana De manier die Sanie op WF promoten met tabs ,bacteriën en een bloei voeding van BAC was zonder meten van het water . Hele volksstammen heb ik daar hun grow succesvol zien af bloeien ZONDER te korten!
      Dus dat altijd geld alleen voor jou 😂

Bacteriën doen de truck!

Ben niet 100% zeker maar dacht dat wanneer je je water eerst naar ph 5 brengt en dan terug op ph 6(met ph+) dat de boel dan langer stabiel blijft.

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ph- en ph+ mag je niet mengen.

Ph+ gebruik je als een hoge ec de ph te laag laat uitkomen.

• Urban
      Urban commented
      Editing a comment
      Jawel hoor mag je zeker samen gebruiken, bij wat teveel ph- mag je zeker ph+ gebruiken maar dan is het wel klaar ook, op het moment dat je dan daar bovenop weer ph- gebruikt krijg je een waas in/op/over het water.

• Bobledsgrow
      Bobledsgrow commented
      Editing a comment
      Mij is ook altijd op het hart gedrukt
      Geen min en plus tegelijk te gebruiken
      Schoonwater is plus daar verhoog ik het mee
      Dus ook nooit plus nodig gehad

Hey TheOmen

Als je kraanwater gebruikt voor je plantjes best even een water raport opvragen en kijken of er bicarbonaat in je water zit ( heus wss wel )
    Het moment dat je afzuurd met een zuur zullen de carbonaat zich binden met het zuur tot Co2 als je deze Co2 dan uit je water gaat zal je PH terug stijgen.
    Als je veel Ph min moet gebruiken om je vat te verlagen zal dit wss wel het ding zijn waar je tegenaan loopt.

Je kan het heus zelf wel eens testen
    Maak je vat aan met voeding en zuur het af naar je gewenste PH
    laat je circulatie pompje of airstone draaien zodat er zuurstof in je water komt en de Co2 verdampt dit voor 30min (werkt best als je water boven de 20C° is)
    Ga na een half uurtje terug kijken en pas de PH opnieuw aan , je zal merken dat je enorm veel minder PH min moet gebruiken tov de eerste keer.
    Herlaal dit proces tot je PH stabiel blijft ( en lichte verhoging dagelijks is best normaal )
    Eens je Ph stabiel blijft zijn de carbonaaten omgezet tot Co2 en verdampt uit je water.

Peace

Een jointje in de morgen , is een dagje zonder zorgen ! xD

Comment

Welk merk pH min gebruik je? Het ene is stabieler dan het andere. Zelf gebruik ik die van Dutch Pro, dat is stabiel en stijgt pas na een paar dagen. Ik laat het stijgen en regel de pH pas weer nadat het 90litervat is bijgevuld. Dan breng ik de pH terug naar 5.5. Soms schiet ik wat uit met de pH min en kom ik op 5.0. In enkele gevallen zelfs op 4.9 wat me eigenlijk te laag is maar ik begin er niet om met emmers water te slepen.

Ik denk overigens dat je planten gauw geel zullen worden, want bij autopots wordt er langs onder gewaterd middels een minuscuul laagje water. Aangezien de capillaire werking van aarde beperkt is en het water niet verder dan 1/4 omhoog gaat, zullen de hoger gelegen voedingstoffen in het medium niet goed vrij komen. Beter vervang je de huidige aarde met kokos en koop je een goeie hydro A + B voeding wat je in het vat giet.​
      Mijn Fototopic 2.0

It's better to have a gun and not need it than to need a gun and not have it.

Comment

Bezig...