Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Appelstroop heeft vooral een hoog gehalte aan ijzer. Doet dit enkel bij een echt ijzertekort (wat je niet snel gaat tegenkomen naar wat ik rond lees, meestal is is het eigenlijk iets anders).
Misschien heb je het over melasse? Dit bijproduct van suikerproductie kan je goed gebruiken om vooral je bodemleven te stimuleren.
"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"
Ik gebruik Vitrasol van BioNova. Dat is ook gebaseerd op melasse en dat geef je volgens schema vanaf week 5 t/m 9 (de spoelweek). Oplopend van 50ml/100l tot 150ml/100l.
Kan je je antwoord misschien nog meegeven? Kwestie dat als er volgende keer iemand googled hij niet dood loopt Best hatelijk als een forumtopic zonder antwoorden komt te staan
"Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"
Ik heb dit jaar ook appelstroop aan een plantje gegeven.
2 laatste weken van oogst heb ik gegeven.
Hoe?
1 volle theelepel per 10L water. Ik laat een kleine hoeveelheid water koken, doe dit in een tas, laat er 1 druppeltje dreft invallen, vermeng dan de stroop eronder. Dan deze tas in een emmer van 10l zwieren en water geven.
Je kan dit ook als bladvoeding doen, maar dan gelden andere doseringen.
Comment