Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deel hier je ervaring met silicium producten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

Ja, je zou even het verbruik moeten vergelijken. Aptus regulator dosseer je 15ml op 100l. Yara ActiSil 100ml per 100 liter (blad besproeing). Gen200 25ml op 100l. Lavameel 10kg per 1000l aarde. etc.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Maar deze danEXSIL SILICIUM VLOEIBAAR 500ML Dit is organisch silicium als ik het goed begrepen hebt dus dat is dan toch dan uit planten gemaakt( brandnetel, heermoes) dat is dan toch net is anders dan dat van Gen200 waar ortho silicium in zit. En dan vergeleken met de twee producten hoeveel % concentraat zit er dan in?
      Heeft het dezelfde strekte of niet. Of kan je deze twee producten niet vergelijken.
      link:

Meer dan 4.000 nauwkeurig geselecteerde producten. · Retourneren kan bij onze winkels. · Gratis verzending vanaf € 20,- · Bijna 100 winkels verspreid door heel Nederland

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dit is wat wietefras zei.

Dat DexSil bevat hetzelfde spul als wat in Gen200 zit. Planten kunnen alleen die vorm van siliciumzuur opnemen, dus als je het uit planten haalt dan moet het ook wel weer opneembaar voor de planten zijn ook.

Je kunt het altijd wel lezen in het reclame praatje. Ze noemen het ortho-siliciumzuur, mono-siliciumzuur, goed opneembaar siliciumzuur of "Bio activated" siliciumzuur. Of wat voor bla bla termen ze er ook voor verzinnen om het voor net wat meer geld te kunnen verkopen

DexSil Silicium bio-activated TM bevat een gepatenteerde vorm van silicium. Silicium bio-activated TM heeft een organische structuur en wordt daarom goed en snel opgenomen in het lichaam.
      Het is in dit geval wellicht wel nog even lastig om te bepalen hoe je het moet doseren voor de plant. Het is wel lekker goedkoop, want dat orth-silicium zuur is meestal wel duur.

Op deze site geven ze aan wat er in zit:
      SamenstellingWater, Siliciumzuur (43,8 mg-dit bevat 12,93 mg elementair silicium), Urtica dioica/Grote brandnetel (1,125mg), Aroma’s, Fosforzuur (stabilisator).
      Dan nog even vergelijken hoeveel siliciumzuur/silicium er in die andere flessen zit en dan zou de dosering simpel uitgerekend kunnen worden. Dan weet je ook beter of het nou echt goedkoop is of dat het erg sterk verdund is.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik kwam dit ook nog tegen!! Maar dat is gewoon volgens mij allemaal hetzelfde alleen andere naam/ merk / prijs.

SilicaHorse

link:

http://www.silicahorse.nl/?page_id=691
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Ik doe 2 jaar met een flesje Vital geconcentreerd.
        Goedkoop genoeg voor mij.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik heb nog een mailtje gestuurd naar de makers van GEN200 en heb antwoord gekregen hoe silicium er nu inzit(%)

Jullie mogen een keer raden daarna zal ik het juiste antwoord geven voor de geinteresseerde onder ons.

Comment

Siliciumzuur (43,8 mg-dit bevat 12,93 mg elementair silicium) ?

Comment

Dat is nog wel de vraag, hebben ze je het percentage Si of het percentage siliciumzuur gegeven?

QnQ zit te cheaten, dat zijn de waardes van dat drinkbare spul

Het zal toch wel een stuk meer zijn. Bij Yara Actisil gaat het om 5,6g per liter.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

oh, ja ik had ff geen zin om alles erboven te lezen.
                Ik zag wat getallen, copy, paste..klaar.
                Het zal inderdaad ongeveer hetzelfde zijn als de rest, en zo niet zal het gebruik zuiniger of minder zuinig zijn.
                Zodat het netto op hetzelfde neerkomt ?

Comment

Nog iemand? Misschien wietefras? vast toch wel!!!

Comment

Om hun verdunning waar te maken zou er iets van 19% siliciumzuur moeten zijn of 6,4% elementair silicium.

Zal wel ergens een rekenfout gemaakt hebben, want er lost blijkbaar maximaal maar 0,12g/l van op?
                    Last edited by Wietefras; 1 January 2014, 21:30.

Comment

okay hier komt het dan!!

Beste R.
                      Bij deze dan Si = o,8 % en SiOH4 = 28 %
                      Veel succes
                      Kind regards, saludos cordiales,

en wat vind je er van????

Comment

Heb je dan een tikfout gemaakt? Het is Si(OH)4 overigens. Ofwel SiO4H4 en dan is de Si daar 30% van. Dus dan zou het 8% Si moeten zijn als het 28% siliciumzuur is. Of is het juist 2,8% siliciumzuur?

Zat ik er toch niet zoveel vanaf met mijn berekening. Was alleen uitgegaan van 0,5mmol/l in de voedingsoplossing. Blijkbaar doseren ze nog net wat hoger 0,625mmol/l.

Wel goed om te weten, want zo kun je het inderdaad beter vergelijken met die andere spullen.
                        Last edited by Wietefras; 1 January 2014, 22:14.

Comment

Wat vind je er zelf van ?
                          Jij wilde die gegevens weten, wat doe je er mee ?
                          Vergelijk het eens met de anderen, schemaatje, info ?

(niet moeilijk bedoeld hoor, dat vroeg ik me meteen af toen ik je laatste bericht las)

Comment

nee het is geen tikfoutje, het is een kopie van de mail.

Heej QnQ, weet jij dan die waardes van Vital van ecostyle?? Ja ik wil wel weten. Ik vind het leuk om te vergelijken en hoop dat andere lezers het ook interessant vinden. Ik ga zeker product kopen met silicium. Maar weet dus nog steeds niet welke en natuurlijk voor zo laag mogelijk bugdet, maar waar je natuurlijk wel het meeste aan hebt. Het leven is al duur genoeg en geldklopperij voor een duur product is zonde van je centjes.

Ik heb trouwens ook aan B.A.C. gevraagd over hun product, dus ik hoop dat binnenkort ook te weten.

Ja heb al veel geleerd over silicium en vooral dankzij Wietefras. Dat vind ik nu echt leuk van dit forum om van elkaar te leren. Eerst was Stafford met de Gen200, toen is het balletje gaan rollen. Toen vertelde QnQ weer over Vital van ecostyle en de andere forum leden waar natuurlijk al eerder een discussie was over gen200 en andere produkten met dezelfde bestanddeel.

laterrrr

Comment

Dan is het een tikfoutje van degene die de mail opgesteld hebt, want zo klopt er volgens mij niets van.

Je zou even de posts van HJM moeten doorlezen. Die propageert al jaren dat we silicium moeten gebruiken

Deze bijvoorbeeld:

of even zoeken op kalimetasilicaat of kaliwaterglas. Of zijn adviezen over klei en lavameel in de grond.

QnQ ook trouwens, maar dan met EcoStyle Vital.

Al zou je die twee ook samen kunnen gebruiken. Yara stelt in ieder geval dat je hun Actisil (siliciumzuur) en Silkan (kaliwaterglas) prima samen kan gebruiken. Siliciumzuur dan als bladvoeding en kaliwaterglas in het voedingsvat.

Comment

Nog maar eens

Er zit trouwens erg veel opneembaar Si in heermoes (Equisetum arvense), lava/basalt meel en in rijst kaf.
                                Maar KWG is de makkelijkste manier om de beste muurverf te maken en je planten gezond te houden.
                                (en je gewrichten )
                                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Bezig...
                                X