Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deel hier je ervaring met silicium producten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

Kiezelguhr heb ik vandaag gebruikt. Bestaat uit verschillende silicaverbindingen.
    Het zou als een soort asbest werken voor insecten, maar weer niet voor mensen
    Hoe dan ook, vandaag toegepast als strooisel. We zien wel wat er gebeurt. Ruikt iig sterk.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

Niet waar.

En als je grond gebruikt waar geen silicium bron in zit, kan het bodem leven het ook niet vrij maken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ecostyle gebruikt natrium slicaat, ook in hun Silinal.
      Planten houden niet zo van natrium, maar Ecostyle koopt graag goedkoop in en verkoopt achterlijk duur.
      Maar dat is de eigenschap van bio figuren.

Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
      Ja ik snap het. Ik twijfel zelf tussen gen200 en dat van B.A.C. maar ik denk toch dat ik dan voor gen200 ga. Ik hoorde ook dat van ecostyle vital ook siliicum in zit en dat is weer een stuk goedkoper. Ja het blijft lastig om een keuze te maken. Maar wat ik al zei ik ga dan denk ik toch voor gen200. Ik zag op de topic van Stafford dat ie juist ook geen toprot kreeg terwijl de planten met toppen flink nat zijn geworden door de regen, dat vind ik toch wel bijzonder.

Van wiki:
      Veiligheid & Toxicologie[bewerken]

Verschillende studies hebben verbanden vastgesteld tussen talk(poeder) en pulmonale problemen[1]
      VROM is van mening dat asbestloze talk, dat wil zeggen talk die geen potentieel kankerverwekkend asbest amfibole vezels bevat, algemeen wordt erkend als veilig voor gebruik in cosmetica. Talk kan soms vervuild zijn met asbest.

[QUOTE=Wietefras;424425]Ja, dat is de truc, degene met de meeste (en liefst wilde) claims krijgt toch de verkopen. Terwijl er in die BAC fles toch geheid hetzelfde spul zit voor de helft van de prijs. Misschien minus wat extra sporen die toch al in de rest van de voeding zit.

Die bestendigheid tegen schimmels (toprot) is waar dat silicium mee zou helpen ongeacht waar het oorspronkelijk uit vandaan komt.

Je kunt ook een beetje lavameel door de grond mengen of talkpoeder. Lavameel zit ook silicium in de vorm van kiezelzuur in (lekenterm voor siliciumzuur) en talkpoeder is gemaakt van magnesium silicaat. Of zoals HJM doet met kaliwaterglas. Dat moet nog wel omgezet worden voor gebruik door de plant, maar daar heeft die plant dan blijkbaar toch ook de tijd voor.

Ik vond dit wel een verhelderend verhaal (al is het wellicht wat overdreven):
      Discover Nutri-Tech Solutions, Australia's leading provider of cutting-edge agricultural products and services. Boost crop yields, enhance soil health, and promote sustainable farming with our innovative solutions.

kaliwaterglas = potassium silicate
      talkpoeder = magnesium silicate
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Dus, we moeten de talk niet 6 uur per dag inhaleren 113 weken lang?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Tenzij je kanker wilt, lijkt me dat geen goed idee om wel te doen wietefras
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik heb nu Aptus Regulator aangeschaft, daar zit dus kiezelzuur in!! Dit is toch wel goede beslissing van mij, hoop ik?
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Je zou eens een vergelijkende test moeten doen

Kiezelzuur is het spul wat ook in BAC silica en gen zit.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Volgens mij lopen hier figuren rond die alleen maar geloven dat iets goed is als het duur is, of het 'juiste' merkje heeft.

Comment

Dat kaliwaterglas heeft zich wat mij betreft wel bewezen hoor HJM ,na meer dan 10 jaar kweek ! en heel wat domme dingen van mijn kant ! Het zorgt voor hele mooie groene planten en sterk , en zonder ziekte en beestjes en uit eindelijk een goede oogst ! dat is de praktijk ! Maar IK ga hier niet dik doen , een ieder hier op het forum is goed ingelicht , informatie is beschikbaar ! Geld moet rollen !

Comment

Kaliwaterglas, aka natriumsilicaat, wordt effectief wel toegelaten in de biologische landbouw: http://www.fytoweb.fgov.be/NL/doc/gids/Bijlage27.pdf
                    Maar dan wel als pesticide, nergens een vermelding als bron van silicium, dus als meststof voor je plant. Ik zoek verder
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Als je een silicaat wilt gebruiken dan ligt natriumsilicaat ook niet zo voor de hand in de landbouw. Kaliwaterglas bevat dan tenmiste kalium ipv natrium.

Silicium is bovendien geen hoofdmeststof op zich. Het maakt de planten bestendiger tegen plagen en schimmels. Het helpt ook met het beter opnemen van de hoofd meststoffen.

Comment

Sorry dat ik zo bot (moet) zijn; Luister nu eens naar jezelf: Kaliwaterglas, aka natriumsilicaat,.................................. ..........schiet mij maar lek.

Jij vind een bijlage over bestrijdingsmiddelen, dat zijn geen meststoffen dus.

Bovendien als je spuit met Kali-meta-silicaat neemt de plant een flink deel op als je op de juiste manier en tijdstip spuit.
                        Wat is het dan, een bestrijdings middel of een meststof?
                        Of misschien wel een meststof die een plant sterk maakt tegen ziekten en plagen, of misschien wel alles tegelijk?

Oorspronkelijk geplaatst door Bombadil View Post
                        Kaliwaterglas, aka natriumsilicaat, wordt effectief wel toegelaten in de biologische landbouw: http://www.fytoweb.fgov.be/NL/doc/gids/Bijlage27.pdf
                        Maar dan wel als pesticide, nergens een vermelding als bron van silicium, dus als meststof voor je plant. Ik zoek verder
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                        Om hun verdunning waar te maken zou er iets van 19% siliciumzuur moeten zijn of 6,4% elementair silicium.

Zal wel ergens een rekenfout gemaakt hebben, want er lost blijkbaar maximaal maar 0,12g/l van op?

Comment

Die percentages en oplosbaarheid, uit die quote van mij, ging over mono/ortho siliciumzuur en siliciumdioxide. Silicaten lossen makkelijker op in water dan bijvoorbeeld siliciumdioxide inderdaad. Stuk goedkoper ook

Wat ik me nog afvroeg, hou jij er bij het gebruik van die kalimetasilicaat (of kaliwaterglas) nog rekening mee dat je minder K geeft in de rest van de voeding?

Comment

Alles wat je geeft moet je mee rekenen.
                            Betekend dus dat je Alleen basis voeding nodig hebt, en dat je stuurt met stoffen als waterglas, monokalifosfaat, salpeterzuur, fosforzuur, ammoniumnitraat ed.
                            Je moet ook meerekenen dat waterglas mineraal opname vermakkelijkt, vooral ook P.
                            Dus groeivoeding + Kalimetasilicaat+ fosforzuur = bloei voeding.
                            ,,, ,,, ,,, + kalimetasilicaat+ SuperFK + salpeterzuur = start voeding

Comment

Is kiezelzuur eigenlijk het zelfde als orthosiliciumzuur -Si(OH) 4 of toch net iets anders?. En zo ja of schrijft je dat dan chemie op?
                              Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

@HJM, Bedankt. Nam eigenlijk aan dat je te weinig van dat kalimetasilicaat gebruikte om echt een grote invloed te hebben op de samenstelling van de voeding, maar het is wel vrij geconcentreerd natuurlijk.

@MZZ, Je hebt ook wel wat andere vormen:

Comment

Bezig...
                                X