Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deel hier je ervaring met silicium producten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Heeft iemand al bac silica power gebruikt?

Wat dan met brandnetelgier? GHE heeft binnen zijn Organics lijn een product genaamd Urtica, wat een brandnetelgier is, en prijzen hier oa de hoge Si-concentraties aan.
    Biotabs heeft een vloeibare voeding, Orgatrex
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Kali waterglas is toegelaten in de biologische land en tuinbouw !!!
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Heb je daar een bron van? Ik kan er niks van weervinden, alleen maar toxicologische waarschuwingen...
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Even googelen.

En toxisch? Nonsense.
          Het is alleen erg basisch in pure vorm. Of noem je cement ook giftig?

Comment

Yara verkoopt kaliwaterglas (kalimetasilicaat) onder de naam Sikal. Ik heb kaliwaterglas op zoveel sites terug gezien als middel om plagen te bestrijden (voorkomen) zonder gif. BAC Silica Power of gen200 is dat trouwens ook niet biologisch, want dat haal je ook niet zo uit de natuur.

MZZ gaf zelf aan dat hij graag de spullen wilde vergelijken. Daarom had ik die hele lijst even opgenomen. Inclusief GHE Urtica inderdaad en een recept voor heermoesthee.

Waarom zou je ook maar naar 1 product kijken als er gewoon meerdere alternatieven zijn?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hmm, kaliwaterglas kan misschien bruikbaar zijn binnen de biologische landbouw, ik vind het maar rotzooi. Een biologische kweker kiest net om de natuur z'n natuurlijke gang te laten gaan, met hier en daar wat duwtjes in de rug natuurlijk. Ochjah, ik ben iets te ideologisch geworden op dat vlak.
              Ik heb even teruggelezen en jij had al Urtica vermeld, sorry dat ik het nog even vermelde maar ik ga het (samen met Orgatrex) gebruiken bij de volgende kweek.

Comment

Als je zou oud bent als ik, heb je de beste methode er al lang tussen uit gehaald.

Alle alternativen zijn lastiger en meestal (veel) duurder.

Ik heb vroeger ook kattestaart geoogst (de bollenstreek staat er vol mee, vooral langs het spoor) en thee van gemaakt om te verspuiten.
                Ook had ik een poedermolen om lavameel (maar ook zwavel) te blazen.
                En ik had rijstkaf door de grond.
                Allemaal geweldig.

Maar uiteindelijk is kali-meta-silicaat de beste keuze voor mij.

De enige plant die geen baat bij Si schijnt te hebben is de aardbei
                Last edited by HJM; 2 January 2014, 02:11.

Comment

Re: Deel hier je ervaring met silicium producten

Comment

Yara heeft nou juist zo'n lovend verhaaltje over hun product bij gebruikt voor aardbeien

Is wel geen kaliwaterglas maar ortho-siliciumzuur, maar toch.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Vreemd maar geinig.
                      Zo blijf je leren.

Dat over aardbeien was trouwens een groot onderzoek in het verleden.
                      Ik vond het ook niet vreemd omdat zachtfruit zoals aardbeien en framboos van nature in bosranden groeien, en daar is weinig Si te vinden.

Maar, als nu anders aangetoond wordt...................

Comment

interesante informatie weer gelezen,
                        leuk dat het topic toch nog goed op pad is gegaan

Comment

Ik heb antwoord gehad van B.A.C en ik zal het met jullie delen.

Beste R.

Onze silicium is niet organisch zoals de organische voedingslijn. Dus niet verkregen uit plantaardige producten.
                          Silicium is een natuurproduct, maar om de pH stabiel te houden is deze chemisch gebonden.
                          We hebben een concentratie van 14% in de fles zitten.
                          Zorgt in het algemeen voor sterkere planten die minder gevoelig zijn voor allerlei schimmel, als meeldauw en fussarium.

Ik hoop dat je vraag zo een beetje beantwoord is.
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Verdommen ze nog steeds om precies te vertellen wat het is.
                            In dat geval zal het wel de goedkoopste vorm zijn, nl natronwaterglas

Comment

Ik zag op een spaanse site wat meer tekst. Op basis daarvan nam ik aan dat het om mono-siliciumzuur zou gaan:

Op de huidige site van BAC staat het product overigens niet eens vermeld, maar het lijkt erop alsof ze met een nieuwe site bezig zijn:
                              Ons aanbod plantversterkers is helemaal biologisch en het wordt al jaren met succes gebruikt. Wilt u advies over onze plantversterkers? Neem contact op!

Comment

Ik heb dus ook een mailtje gestuurd naar Ecostyle. Hier het antwoord:

Geachte,

Bedankt voor uw mail. Helaas kan ik u alleen aangeven dat Vital bestaat uit plantenextracten en spoorelementen.

ECOstyle BV
                                T +31 (0) 516-432122
                                E consument@ecostyle.nl

Leuke tuintips, handige weetjes en up-to-date info: volg ons!

ECOstyle ECOstyle
                                Tuin Tuin

Vaart Noordzijde 2a Postbus 14 T +31 (0)516 43 21 22 E: info@ecostyle.nl
                                8426 AN Appelscha NL-8426 ZM Appelscha F +31 (0)516 43 31 13 www.ecostyle.nl

Helaas, schiet niet echt op!! Misschien weet QNQ het wel of iemand anders?
                                Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

Comment

Bezig...
                                X