Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bio op kokos
Collapse
X
-
Re: Bio op kokos
@K1, Ik val ze wel hard af, maar ik dacht en deed vroeger hetzelfde.
Biologisch Dynamische land en tuinbouw was mijn ding. Maar dan komt de harde realiteit van de grote mensen wereld, krijg je kinderen en is het speel kwartier afgelopen.
Het irriteert dan wel eens dat het wiel steeds opnieuw moet worden uitgevonden.
Maar een ieder heeft het recht op z'n eigen ontwikkeling. Immers, dat recht wilde ik ook. En mijn vader maar grommen
Comment
-
CIMG0319.jpg
De groeilamp gaat binnenkort uit, ze staan nu een weekje op 12/12.
Voor de bloei zal ik kijken voor kippenmest (fosfaatvoorziening) en stalmest.
Comment
-
Biolasse is een zuivere melasse en bevat extra kalium en sporenelementen. Verstevigt de celwand waardoor de weestand tegen onder andere meeldauw toene..
Dat is direct opneembaar.
BioBasis meng ik door de potgrond, samen met bentoniet granulaat.
Dat geeft de gewenste bodembeesten en een buffer voeding die traag vrij komt.
Gebruik altijd een Fertometer anders ga je plat.
Comment
-
CIMG0320.jpg Ze beginnen beide pistels te vertonen (de eigen kruising is niet gefeminiseerd, dus 't blijft een opluchting)
CIMG0321.jpgCIMG0322.jpg
Stikstoftekort heb ik kunnen wegwerken, de nieuwe blaadjes zijn weer mooi donkergroen. Er ligt nu een laag aarde bovenop die gemengd is met vismeel, vleermuizenkak en zeeuwier. Ik heb in elke pot ook 2 biotabs van Sannie gestoken.
Baxter-watersysteem doet het prima , zolang er maar proper water zonder brokjes in gaat
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
@HJM
Bedankt voor de tip!
Comment
-
CIMG0339.jpgCIMG0337.jpgCIMG0336.jpg
Ze krijgen nu elk ongeveer 22ml water per uur.
Comment
-
Druppelsysteem werkt nu al 2 weken zonder haperingen. Ik heb gemerkt dat door de constante watertoevoer, in combinatie met de worteldoek bovenop, er wortels worden gevormd tot vlak onder het oppervlak en sommige zelfs boven de aarde.
De Black jack (links- ongetopt) gaat duidelijk sneller dan de eigen soort. Ze staan nu ongeveer een maandje in bloei...
Ik vind dit opmerkelijk omdat die eigen soort net een kruising is van een Jack Herer met iets onbekend, maar deze waren destijds op het zelfde moment klaar voor de oogst. Hier zal wel een genetische verklaring achter liggen...(of het zou moeten zijn omdat de ene veel getopt is en de andere niet)
Ik heb in 't labo eens getest hoeveel bacterieel leven in de compostthee hier zit, na 6 keer op een tiende verdund te hebben om een telbare hoeveelheid te krijgen, was het uiteindelijke resultaat 49 miljoen kolonievormende eenheden per ml compost!
Anyhow, genoeg gezeverd, tis fototijd:
CIMG0340.jpgGroepsfoto
CIMG0342.jpgCIMG0343.jpgCIMG0345.jpgDe Blackjack-EvaLast edited by weibei; 22 February 2014, 11:10.
Comment
-
Eens de lampen uitgedaan voor de foto, het is nu beter zichtbaar dat de rechtse een N-tekort heeft. Waarschijnlijk is het daardoor dat ze wat achterkomt.
CIMG0352.jpgCIMG0351.jpgCIMG0353.jpgCIMG0349.jpg
Comment
-
De blackjack heeft volgens mij nog een 2-3 weekjes te gaan:Schermafbeelding 2014-03-15 om 12.58.37.jpg
De fertometer geeft nu aan dat er voldoende zouten zijn! Eindelijk dat groene lichtje.
CIMG0383.jpgCIMG0384.jpg
In het algemeen kan alles wel wat beter , maar voor een kweek waar ik enkel in het weekend zelf bij ben, ben ik zeker tevreden met de resultaten
Comment
-
Enkele fotogenieke beestjes:Schermafbeelding 2014-03-16 om 11.23.27.jpgSchermafbeelding 2014-03-16 om 11.23.42.jpg
De linkse lijkt me een nematode , en de rechtse een trips-larve
De nematode vond ik terug op een inmiddels ontbonden bio-tab van sannie.
De trips was een wandelingetje aan het maken op de bovenzijde van de wortelwerende doek
Comment
Comment