High Again,
Ik wilde jullie even laten zien wat Monty met zijn takjes van de buds doet die hij allemaal oprookt. In tegenstelling tot wat de meeste smokers doen, de takken weggooien, spaar ik die budtakjes op en stop ze in een tuperware doos.
Onder de microscoop kan je zien dat deze takjes vergeven zijn van hele kleine, steelloze, trichomen die doorgaans hardstikke amber zijn. Zonde om weg te gooien dus. Ook op de steel van een hoofdtop zit doorgaans nog heel wat aan amber minitrichomen dus die mik ik er ook onder.
Na wat sparen was me potje redelijk vol en besloot ik vanmiddag om er eens een vette takkenpolmjoint uit te halen.
Het gaat als volgt:
Ik wilde jullie even laten zien wat Monty met zijn takjes van de buds doet die hij allemaal oprookt. In tegenstelling tot wat de meeste smokers doen, de takken weggooien, spaar ik die budtakjes op en stop ze in een tuperware doos.
Onder de microscoop kan je zien dat deze takjes vergeven zijn van hele kleine, steelloze, trichomen die doorgaans hardstikke amber zijn. Zonde om weg te gooien dus. Ook op de steel van een hoofdtop zit doorgaans nog heel wat aan amber minitrichomen dus die mik ik er ook onder.
Na wat sparen was me potje redelijk vol en besloot ik vanmiddag om er eens een vette takkenpolmjoint uit te halen.
Het gaat als volgt:
01-P1070997.JPG | Allereerst moet je dus flink sparen. Je blowende vrinden kun je natuurlijk ook eens vragen om de takjes bij elkaar te houden. |
02-P1070998.JPG | Je stopt alles in een tupperware doos die redelijk luchtdicht afsluit en bewaard de doos gedurende het sparen koel en donker. |
03-P1080005.jpg | Als je vind dat je genoeg gespaard hebt vries je de doos in en vervolgens schud je de doos flink op en neer. Door de mechanische wrijving maar ook doordat de doos zich statisch gaat opladen zullen de harsbolletjes van de stelen komen en tegen de wanden deksel en bodem gaan plakken. |
04-P1080012.JPG | Je kan dan door tikken de losgekomen polm naar een hoek tikken. |
05-P1080014.JPG | Na het schudden ziet het er dan ongeveer zo uit. Voorzichtig schud je het zaakje in een theezeefje. |
07-P1080019.JPG |
Door tegen de zeef te tikken valt nu de polm door de zeef en blijven de grove delen achter in het zeef. |
06-P1080015.JPG | Hoe voorzichtiger en geduldiger je dit doet hoe minder plantenresten er meekomen. |
08-P1080022.JPG | Heel rustig aan dus tikken en niet het laatste beetje ook door je zeef willen krijgen dat kieper je gewoon weer terug in de doos. |
09-P1080024.JPG | Na twee zeefjes had ik wel ruim voldoende polm voor een knetter vette takkenpolmjoint. |
10-P1080025.JPG | Zo gezegd zo gedaan. Vloeitje tip en wat tabak. |
11-P1080026.JPG | Mega lading takkenpolm erop. |
12-P1080027.JPG | Nog een beetje shag om 't zaakje in de brand te houden en rollen maar. |
13-P1080029.JPG | Resultaat een mega vette takkenpolmjoint waar je gegarandeerd knieter stoned van word. (hij brand nu) Anders was dit heerlijke spul in een as- of prullenbak verdwenen dus zeker het sparen waard. |
Grtz, een ram gare Monty |
Comment