Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Windhoos: plant geknakt.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Windhoos: plant geknakt.

Korting op 420shop
    Met de windhoos vandaag is mn plant geknakt.
    Heb ehbo verleent.
    Please tell me this will work.
    Als julie nog andere ideeen hebben laat het aub weten!
    Attached Files

Re: Windhoos: plant geknakt.

Ik zou hem terug recht op zetten en dan met dat witte touw omwikkelen als een verband en dan zo laten staan nu sluit je alles af met plastcik en ga je schimmel enz krijgen er moet lucht bij kunnen zo da de wonde droog kan waaien en de plant kan gaan herstellen
    Dus ik zou zeggen Spalken
    God was never on your side..

Comment

Jep, Belladonna heeft gelijk.
      Heb onlangs hetzelfde meegemaakt, tape verwijderen en rechtoptrekken en opnieuw goed aantapen en met touw ondersteunen.
      Gelukkig is de plant nog deels verbonden en niet volledig afgebroken want dit zou wel bummer zijn, maar begrijpelijk na zo'n stormpje!
      The gras is greener at my side

Comment

Ik zou ook zeggen spalken. Leg er aan weers kanten een stuk stevig hout tegenaan (bv een stuk bamboestok) en bind deze stukjes hout goed vast met een touwtje. Dan komt de plant er wel weer bovenop .
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

omdat het veel van de plant vergt om deze wond te herstellen zat ik met het idee om hem groeivoeding te gaan geven ? (ondanks dat deze in de bloei en volle grond staat)
          Goed idee ?

Comment

het zijn best sterke planten hoor

toen ik vanmiddag thuis kwam waren er ook 2 omgewaait waarbij bij 1tje 2 ( onderste ) takken gebroken waren
            ik heb doormiddel van binddraad aan de hoofdstam verbonden, maar t was wel een storm weertje vandaag, eene keer dikke regen, 10min later zonneschijn, en flinke rukwinden

Comment

Ik hing de hele dag met mijn pielemuis uit het raam. Heerlijk die rukwinden!

Comment

Zonet druk in de weer geweest om de plant te spalken.
                Dit met 2man dik gedaan en toen koste het ons zelfs best veel moeite, de plant is zoo zwaar dat 2 bamboestokken iet mochten baten en gelijk dooscheurden.
                Daarna toch naar wat sterkers gezocht en het resultaat zie je terug in de foto's.
                Echter is het een erg grote wond, mede omdat we een tak er af moesten halen omdat deze alleen nog met wat schors aan de plant hing.
                Ik had een tijd terug iets gelezen dat iemand vaseline op de wond deed om hem te beschermen (tegen schimmels volgensmij). Is dit aan te raden in mijn situatie?
                En zoals julie op de 3de foto kunnen zien hangen de zijtakken ook behoorlijk, wat is de beste manier om deze overeind te helpen ?
                Iedereen bedankt voor de reacties. En Renhaze veel plezier met de rukwinden
                IMAG0385.jpgIMAG0386.jpgIMAG0387.jpg

Comment

Moet nog t nog Prima doen als de vaatbundels niet al te beschadigd zijn.
                  De kans bestaat wel dat je plant door de stres gaat afbloeien.

Grtz.Nederhigh
                  Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
                  Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

Bezig...
                  X