Hello growers,
Enkele maanden geleden is het idee in mijn hoofd geslopen om een paar keer per jaar, afhankelijk van de , zelf een paar dames te kweken.
Dit voornamelijk om medicinale redenen, zie ook voorstelling van mezelf op het forum.
Na vele fora, topics en kweekverslagen te doorlezen denk ik dat de tijd is gekomen om actie te ondernemen.
En de lente is in het land dus wie zijn groene vingers beginnen niet te kietelen?
De ruimte:
Ik heb al vele uren gebrainstomd over waar, op welke manier, welk budget, wat met geluid, bezoekers, ...
Kortom, de ruimte die ik voor ogen heb, is een gedeelte van de zolder boven mijn alleenstaande garage.
Ik heb mij grotendeels laten inspireren door de post van Power Flower a.k.a. Mohawk : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ighlight=jaren
Omdat de ruimtes te vergelijken zijn en ik zijn verslag en bouw enorm bewonder!
De bedoeling is om een gedeelte van de zoldergarage af te sluiten door een valse wand waarachter de kweekruimte komt te liggen.
De indeling zou het volgende worden.
Grondplan.jpg Doorsnede.jpg
De ruimtes zijn te bereiken links door een deur die 'stealth' ingewerkt zal worden in de valse wand.
Het is de bedoeling om te werken met een magneetslot en verdoken scharnieren waardoor de deur volledig ingewerkt zit en quasi niet te herkennen zijn.
Opbouw stijlwanden - dak - vloer
de stijlwanden zullen volgende opbouw hebben:
- buitenzijde : multiplex 15 mm
- kaderwerk : cls 35x57
- isolatie rotswol in kaderwerk 60 mm
- "alupette" = ondervloerfolie = om een volledig luchtdichte schil te maken
- binnenzijde : gipsplaat brandwerend 15 mm
het dak heeft volgende opbouw
- isolatie rotswol tussen dakspanten 150 mm
- "alupette" = ondervloerfolie of dampscherm
de vloer ben ik nog niet aan uit.
De structuur bestaat uit houten balken maar de onderzijde hiervan (plafond garage) is reeds afgewerkt.
Ofwel haal ik de bestaande planchettenvloer eruit om te isoleren, ofwel een bijkomende structuur op de bestaande vloer incl. isolatie en alupette.
Als afwerking werk ik met een vijverfolie die ik een 10 cm optrek tegen de stijlwanden.
Groei- en bloei installatie
Op het grondplan kan je al een deel van de installatie zien die ik zou willen aanschaffen, reeds heb aangeschaft.
Verlichting bloeiruimte:
- verlichting hps Gavita Enhanced HPS 400 W met spiegelkap
- EVSA - type nog onbekend
- Davin schakelkast DV 12
Verlichting groei/droogruimte:
- keuze nog niet gemaakt - alle voorstellen zijn welkom.
Waarschijnlijk zelfde als bloeiruimte al weet ik niet of het nodig is om een 400 W hiervoor te voorzien.
T-neon is ook een optie
Afzuiging bloeiruimte:- CAN366 KOOLSTOFFILTER MIDDEL 750 M3
- TRINATECH Box Silent Air 500 M3
- 3 x passieve inlaat diam 160
- Climate Controller - keuze nog niet gemaakt - alle voorstellen zijn welkom.
Afzuiging groei/droogruimte:
- keuze nog niet bekend
van een vriend krijg ik nog een buisafzuiger van een vroegere installatie.
deze zou ik willen laten afzuigen bovenin de groeituimte en laten inblazen in bloeiruimte. (deze ventilator zal dus niet constant moeten draaien, enkel bij groei of droging)
Op die manier filtert de afzuiging van de bloeiruimte ook de lucht van de groeiruimte en moet ik geen 2 filters aanschaffen.
Veiligheid:
- Mabo blusgranaat
De start is hierbij gemaakt.
Stilaan bestel ik alle artikelen en de bouw zal van start gaan binnen 2 weken.
Ik heb dan een week verlof om vollebak te timmeren!
Veel leesplezier verder, en zet gerust een stoeltje bij!
Alvast bedankt voor de komende feedback
Enkele maanden geleden is het idee in mijn hoofd geslopen om een paar keer per jaar, afhankelijk van de , zelf een paar dames te kweken.
Dit voornamelijk om medicinale redenen, zie ook voorstelling van mezelf op het forum.
Na vele fora, topics en kweekverslagen te doorlezen denk ik dat de tijd is gekomen om actie te ondernemen.
En de lente is in het land dus wie zijn groene vingers beginnen niet te kietelen?
De ruimte:
Ik heb al vele uren gebrainstomd over waar, op welke manier, welk budget, wat met geluid, bezoekers, ...
Kortom, de ruimte die ik voor ogen heb, is een gedeelte van de zolder boven mijn alleenstaande garage.
Ik heb mij grotendeels laten inspireren door de post van Power Flower a.k.a. Mohawk : http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ighlight=jaren
Omdat de ruimtes te vergelijken zijn en ik zijn verslag en bouw enorm bewonder!
De bedoeling is om een gedeelte van de zoldergarage af te sluiten door een valse wand waarachter de kweekruimte komt te liggen.
De indeling zou het volgende worden.
Grondplan.jpg Doorsnede.jpg
De ruimtes zijn te bereiken links door een deur die 'stealth' ingewerkt zal worden in de valse wand.
Het is de bedoeling om te werken met een magneetslot en verdoken scharnieren waardoor de deur volledig ingewerkt zit en quasi niet te herkennen zijn.
Opbouw stijlwanden - dak - vloer
de stijlwanden zullen volgende opbouw hebben:
- buitenzijde : multiplex 15 mm
- kaderwerk : cls 35x57
- isolatie rotswol in kaderwerk 60 mm
- "alupette" = ondervloerfolie = om een volledig luchtdichte schil te maken
het dak heeft volgende opbouw
- isolatie rotswol tussen dakspanten 150 mm
- "alupette" = ondervloerfolie of dampscherm
de vloer ben ik nog niet aan uit.
De structuur bestaat uit houten balken maar de onderzijde hiervan (plafond garage) is reeds afgewerkt.
Ofwel haal ik de bestaande planchettenvloer eruit om te isoleren, ofwel een bijkomende structuur op de bestaande vloer incl. isolatie en alupette.
Als afwerking werk ik met een vijverfolie die ik een 10 cm optrek tegen de stijlwanden.
Groei- en bloei installatie
Op het grondplan kan je al een deel van de installatie zien die ik zou willen aanschaffen, reeds heb aangeschaft.
Verlichting bloeiruimte:
- verlichting hps Gavita Enhanced HPS 400 W met spiegelkap
- EVSA - type nog onbekend
- Davin schakelkast DV 12
Verlichting groei/droogruimte:
- keuze nog niet gemaakt - alle voorstellen zijn welkom.
Waarschijnlijk zelfde als bloeiruimte al weet ik niet of het nodig is om een 400 W hiervoor te voorzien.
T-neon is ook een optie
Afzuiging bloeiruimte:- CAN366 KOOLSTOFFILTER MIDDEL 750 M3
- TRINATECH Box Silent Air 500 M3
- 3 x passieve inlaat diam 160
- Climate Controller - keuze nog niet gemaakt - alle voorstellen zijn welkom.
Afzuiging groei/droogruimte:
- keuze nog niet bekend
van een vriend krijg ik nog een buisafzuiger van een vroegere installatie.
deze zou ik willen laten afzuigen bovenin de groeituimte en laten inblazen in bloeiruimte. (deze ventilator zal dus niet constant moeten draaien, enkel bij groei of droging)
Op die manier filtert de afzuiging van de bloeiruimte ook de lucht van de groeiruimte en moet ik geen 2 filters aanschaffen.
Veiligheid:
- Mabo blusgranaat
De start is hierbij gemaakt.
Stilaan bestel ik alle artikelen en de bouw zal van start gaan binnen 2 weken.
Ik heb dan een week verlof om vollebak te timmeren!
Veel leesplezier verder, en zet gerust een stoeltje bij!
Alvast bedankt voor de komende feedback
Comment