Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Ak, Royal Dwarf (rqs) en Auto-Blueberry (dp) onder LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Royal Ak, Royal Dwarf (rqs) en Auto-Blueberry (dp) onder LED

Korting op 420shop
    Zo, tijd voor de volgende kweek onder LED.

Ditmaal wil ik vijf plantjes zetten onder mijn twee led-boxjes (zie vorig kweekverslag voor details https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...x-Pro-LED-lamp ).

Waarom vijf?
    - ik kan precies vijf 11l potten vullen met 1 zak aarde
    - dit aantal kan ik nog mooi belichten als ik ze in een X-opstelling opstel in mijn kleine tentje. De plant in het midden vangt licht van beide lampen.

Soortjes?
    - 1x Royal AK (royal queen seeds), gratis bij bestelling
    - 2x Royal Dwarf (royal queen seeds), is zo te zien een mooie, kleine autoflower die aansluit op mijn wens voor niet al te sterke wiet.
    - 2x AutoBlueberry (dutch passion), heb deze mogen proeven van een buitenkweek en was er enthousiast over. Helaas viel 1 van de zaadjes in stukjes uit het zakje. Ik ben nu al weer klaar met dit zaadhuis, ook o.b.v. eerdere ervaringen van mijn tante met zeer matige ontkiempercentages. De andere zaadbanken snappen wel hoe je zaadjes moet verpakken. Ben benieuwd of de overgebleven zaadjes gaan ontkiemen...
    - 1x Critical+ 2.0 auto (dinafem), gratis bij eerdere aankoop, ben alleen bang voor de stank.
    Normaliter koop ik alleen Dinafem zaadjes, maar het wordt nu toch eens tijd om wat andere zaadhuizen te proberen. Afhankelijk van het kiemsucces zal ik een keuze maken of ik de critical doorzet of niet...
    Ik zal waarschijnlijk tijdens de kweek wat moeten klooien om de planten op gelijke hoogte te houden. Voornemens wat vulplaatjes te gebruiken onder de potten.

Medium en voeding?
    - Plagron Promix
    - Plagron Alga lijn, power roots, vita race en green sensation
    Ga in tegenstelling tot de vorige kweek niet meer prutsen met eigen grondmengsels en probeer het schema aan te houden van plagron.

Verschil met de vorige kweek zal waarschijnlijk het ontbreken van tropische temperaturen zijn. Ben benieuwd of het schema aansluit op LED of dat ik moet afwijken.

Vandaag gaan de zaadjes ter ontkieming het water in...
    Last edited by Meglow; 7 September 2014, 15:13.

Re: Royal Ak, Royal Dwarf (rqs) en Auto-Blueberry (dp) onder LED

Succes Meglow, ik kom erbij zitten en over een goede week start mijn nieuwe ronde!
    Ik heb via de Urban Gardenshop een groot pakket met voeding van Innovating Plant Products
    om te testen gekregen en ga daar dan mee aan de slag!
    Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!

Comment

Bedankt Mich, ben benieuwd naar je verslag!

Comment

Nou meglow ik heb ook 11 l potten ik had 4 zakken en moest 15 11liter vullen.
        Dus reken maar en toch is het een paar liter te weinig,moet morgen nog een zak halen.

Comment

Raar, Tuin, ik heb juist nog aarde over na het vullen.... Stamp je het aan of zo?

Comment

Alle zaadjes, op de critical na, zijn ontkiemd
            De eerste heeft haar hoofd al boven de aarde (direct in de promix bewaterd met power root) gestoken en staat nu met haar toekomstige vriendinnen in de prop in m'n tentje te broeien. Hopelijk maken ze geen ruzie in deze multi-culti tent.

Comment

Let The Games begin

Comment

Alle meiden staan lekker in de prop, valt altijd tegen hoe snel die turfpotjes uitdrogen, zelfs in een prop met de schuifjes open. Mag ik ze even aan jullie voorstellen?

prop 18-09-14.jpg

boven vlnr, royal ak, blueberry 1 en 2
                onder, royal dwarf 1 en 2

bb1 blijft een tikkie achter, de dwergjes en het koninklijke machinegeweer staan er het beste bij.

het plan is om ze binnenkort als volgt onder de lampen te zetten (middelste optie)...

potlayout.jpg

tot zover...

Comment

Goede optie lijkt me, krijgen ze allemaal lekker veel licht
                  Ik heb pas 2 Royal Dwarfs geoogst (weekje of 3 gelee?) en deze al geproefd, is gewoon een lekker stoned wietje, je wordt er lekker relaxed van

Met welk programma heb je die layout gemaakt als ik vragen mag?

Comment

solid works... beetje over the top wellicht, maar ik had alle onderdelen al eens aangemaakt toen ik ooit plannen had om zelf een kastje te bouwen.

Ik heb idd goede recensies gelezen over die dwergen, niet te gek, gewoon lekker.

Comment

Ja, gewoon een lekker rokertje!

Zal eens ff zoeken naar Solid Works, altijd leuk om zo te spelen

Comment

Als je niet zo ervaren bent met 3D zou ik Sketchup proberen, is ff wat gebruiksvriendelijker en eenvoudiger en heeft een uitgebreide user-database om onderdelen van te downloaden.

Comment

Ook een goede tip, dan ga ik daar eens ff naar zoeken

Comment

Daar zijn ze dan... lekker in de pot waar ze groot in mogen worden... nou ja, autoflower-groot that is.

bovenin de dwergjes, in het midden het machinegeweer en beneden de bosbesjes.

heb het schema van plagron natural gebruikt, dus alga grow en power roots in het water en afgesprayed met vita race.

volgens mij is dit dag 12 geteld vanaf de dag dat het eerste worteltje uit het zaadje kwam. Lamp hing van de week op 70cm, geen strekking te zien, vanaf nu hangen ze op 45cm.

2014-09-21.jpg

Comment

Gaat me allemaal weer veel te langzaam

Die linksonder daar staat ook de bloeibooster bij aan ter onderzoek, vind deze bosbes er het minst goed bij staan.

dag 21 ofzo...

2014-10-01.jpg

Comment

Bezig...
                              X