Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kaskweekje van Dyslexie 2015 met actieve aan- en afzuiging

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    Goedemiddag growers. Dit jaar ben ik begonnen met het maken van een verwarmde kas tussen mijn woning en mijn schuur.
    LxBxH: 2,10 x 0,6 x 1,1 meter

Ruimte is zoveel mogelijk dichtgemaakt, er zijn enkele spleten ( 1 cm) , maar niet erg. Verder actieve aanzuiging ( pc fan van de voeding) en actieve afzuiging ( mechanische box gebruikt voor woningen )
    Verder komt er later achter mijn afzuiger een zelfgemaakt koolstoffilter. Deze is pas nodig als de plantjes flink in de bloei staan.

Ik denk doordat ik warme lucht uit mijn woning de kas in blaas, de temperatuur en LV gunstiger zijn. Hierdoor in het kweekseizoen eerder beginnen (feb- maart) en later eindigen (november).

Ik ben op 6 januari begonnen met het ontkiemen van een 6 tal zaden die ik heb gevonden in mijn vorige oogsten ( 2013-2014).
    De planten waren FEM AUTO Nothernlights. Grote verrassing of de zaadjes levensvatbaar zijn en welke geslacht(en) ze krijgen. Autoflower is uitgesloten heb ik gelezen.

Ik verwacht er niets van maar als de plantjes levensvatbaar zijn ga ik zaden proberen te kweken met de eerste run.

plaatjes volgen
    Last edited by Dyslexie; 9 January 2015, 16:35.
    Spint..... de aids onder de wiet

Pc fan op een 12 volt adapter welke zorgt voor droge warme lucht in de kas

Muren gewit en zwarte ding is de pc ventilator

Regenpijp met gaten zorgt voor de afzuiging

Mechanische ventilatie box in de schuur. Aangesloten op de regen pijp met gaten

Zaadjes in zaai en stekgrond sinds 6 januari

1 zaailing komt al boven kijken
    Last edited by Dyslexie; 9 January 2015, 18:24.

Comment

Re: Kaskweekje van Dyslexie 2015 met actieve aan- en afzuiging

hang je er geen lamp boven???
      als je nu al begint voor een raam gaat het niet veel worden vrees ik :s plantjes gaan strekken en omvallen, heb het ook al geprobeert
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

Comment

Nee. Geen lamp. Kijk wel wat ervan komt. Planten zullen toch wel hermafrodieten zijn denk ik.

Zaadjes lagen maar in mijn keuken lade stof te happen

Sent from my iPad using Tapatalk

Comment

onteressant,we zijn benieuwd

Comment

Ha, met zo'n pc-fan gaat eerder je huis afkoelen dan die kas verwarmen. Een beetje wind/vacuum trekt het ding kapot. Je hebt nu - eigenlijk- gewoon een gat in je buitenmuur, met een draaiend roostertje ervoor.
            Als je toch kieren van centimeters groot hebt, dan komt daar echt wel genoeg lucht doorheen om je planten gezond te houden. Zo hard werken ze niet met dit zonlicht en deze temperaturen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ja. Gat in een houten plaat. Heb raam eruit gehaald.
              Ventilator zal 2016 niet halen denk ik.
              Maar werkt toch een beetje.
              Met thermometer scheelt het maar 3 graden ongeveer. Was 10 graden buiten de kas.13 graden in de kas.

Het is meer voor de vochtige dagen als de planten in de bloei staan. Dan krijgen ze dat drogere lucht.. We kijken wel hoe het gaat. We rommelen gewoon verder ☺
              Last edited by Dyslexie; 12 January 2015, 21:11.

Comment

Leuk projectje hoor, dat heeft zeker potentie.
                Zou alleen pas over 4/5 maanden beginnen.
                Licht is een eerste vereiste, de temperatuur is belangrijk, maar ondergeschikt.

Ik heb in het toilet wat planten voor het raam.
                Die rangschikken hun bladeren precies zo tegen het raam dat ze allemaal licht vangen.
                Maar het is enkel glas, als het buiten koud is, is dat glas ook steenkoud.
                De planten verkiezen toch licht als eerste levensbehoefte en nemen die kou erbij.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik hoop dat die aanbouw op het zuiden ligt en hoeveel uur de zon door die smalle glasstrook op de planten schijnt.
                  Ligt de aanbouw op het noorden, dan ontneemt de hogere gevel van de woning alle directe zonlicht.
                  En dan kun je het schudden.
                  [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                  mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

Comment

Het lange grote raam ligt op ZZW. Dus in de zomer van ochtends van 8 tot uur of half 5 zon.

Vorig jaar de planten laten af bloeien op die plek, maar toen alleen de afdak was er.
                    Nu heb ik het dicht gebouwd.

Comment

Dat is dus prima voor elkaar.
                      Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kwasimodo View Post
                        Dat is dus prima voor elkaar.
                        Succes.
                        Dat denk ik ook. Met alle info uit oude topics denk ik te verbeteren.
                        Ik ga voor vier oogsten.. Call me crazy...

Voorgroeien buiten de kas, daarna binnen

Wisselteelt?

Comment

Vier oogsten?

Ga je wellicht met autoflowers aan de slag of ga je verduisteren met reguliere planten?

Comment

Oh. Lowryder 2 fem autoflower van het huismerk wietzaadjes.nl heb ik nog liggen.dus die ga ik kweken. Vorig jaar werden die zo een 65 cm

Als laatste kweek wil ik white widow ( ook van wiet zaadjes.nl) gaan kweken. Dit is geen autoflower. Dus denk ze te ontkiemen begin augustus. Hoop dat ze dan niet hoger worden dan circa 80 cm want anders groeien ze tegen het dak aan.
                            Last edited by Dyslexie; 14 January 2015, 19:26.

Comment

veel geluk ,we volgen

Comment

Bezig...
                              X