Hallo!
En welkom in mijn nieuwe topic. Het zal hoogstwaarschijnlijk het laatste kweekverslagje uit m'n studententijd worden en daarom wil ik in 'schoonheid' proberen af te sluiten.
God weet wat de toekomst brengt en misschien krijg ik niet meteen de kans om nog eens een kweekje op te zetten. Thuis alvast niet, ze zouden het eens moeten weten.
De keuze is gevallen op de Super Silver Haze van het DHS-huismerk. Ik kreeg bij m'n laatste bestelling een aantal zaadjes hiervan cadeau, dus waarom niet eens proberen.
Wat weten we hierover (zie ook DHS):
Genetica: [Northerlight x Neville’s Haze] X [Skunk x Neville’s Haze]
Indica / Sativa: 25% Indica en 75% Sativa
Bloei periode binnen: 10 - 11 weken
Opbrengst binnen: 800 gr/m2
Eigenschappen: Middelhoge tot hoge plant, dicht vertakt, geschikt voor Scrogg of LST. Grote bloemige toppen, rijkelijk overdekt met zilverkleurige trichomen
Effect: Intense geestelijke en lichamelijke high, direct inslaand, sociaal, inspirerend, creatief
THC: 19%
CBD: 0,17%
't Is geen soortje voor beginners, dus ik zal m'n kopje erbij moeten houden. Ik wil in dit verslag ook keurig alles bijhouden zodat, moest er weer eens wat foutlopen,
we wat makkelijker de oorzaak kunnen vinden. Wat me hiermee hopelijk gaat helpen, is de (voorlopig blanco) spreadsheet die jullie hier kunnen terugvinden.
Mijn set-up:
Ruimte: Secret Jardin DR60 (60x60x160)
Voorgroei: Spaarlampen (22 watt en 125 watt Plug and Grow)
Groei: 250 watt MH-lamp
Bloei: 400 watt Philips Son-T Pia Plus (wordt gedimd op 250/275 watt)
Hardware: Dimbare EVSA en hamerslagkap
Medium: Smartpot (41L) met Plagron Lightmix (eventueel nog opgewaardeerd met wormenmest en fossiele zeewierkalk)
Voeding: Plagron voedingslijn: wortelstimulator, enzymen, groei, bloei, sugar royal en green sensation
Meten: Fertometer, vochtigheidsmeter, EC-meter en pH-meter
Lucht: CAN koolstoffilter (150 kuub) met afzuiger (280 kuub), Clip-fan en voltregelaar
Extra: Buffertablets en mycorrhiza van Sannie's Shop
Oef! Da's een hele boterham. De belangrijkste wijziging is echter het gebruik van een lightmix, zodat ik wat meer controle heb over m'n medium.
Ik zal er waarschijnlijk ook nog een zakje hydrokorrels (dit keer wel afgezuurd) bijgooien.
Genoeg informatie! We gaan eraan beginnen.
1. Zaadjes tussen de vochtige watten bij een temperatuur van rond de 25 graden:
20150106_160209.jpg
2. Na paar dagen zien we de eerste tekenen van leven:
20150109_150049.jpg
3. En gaan de zaadjes in de aarde (voorgroeipotjes met lightmix) die van te voren lichtjes ingesproeid werd (mineraalwater + wortelstimulator en enzymen, pH 6):
20150109_152504.jpg
Daar m'n tentje momenteel nog bezet wordt door een PPP in bloei, heb ik andere oorden moeten opzoeken om voor te groeien.
Later veel meer hierover.
Tot de volgende update!
Comment