Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hermafrodiet herkennen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet herkennen

    Korting op 420shop
    Ik zie hier op het forum veel topics over het herkennen van mannetjes/vrouwtjes etc, dit is me wel duidelijk. Bij mijn vorige kweek zaten (Royal Queen Seeds - Special Kush #1), zaten er toch wat zaadjes in de toppen uiteindelijk. Niet veel, maar toch.

    Wat zijn nu eigenlijk de uiterlijke kenmerken van een herma?

    #2
    Re: Hermafrodiet herkennen

    Ballen in plaats van meeldraden in de oksels.

    Comment


      #3
      Re: Hermafrodiet herkennen

      - dit zijn de verschillen.
      - wat je dan ook kan hebben is een vrouwelijke plant die door middel van stuifmeel , ballen krijgt.

      Comment


        #4
        Re: Hermafrodiet herkennen

        Ik snap niet dat na al die negatieve ervaringen mensen nog steeds zaad aanschaffen van RQS.

        Herma's hebben ofwel volledige ballen onderaan de topjes en in de oksels ofwel banaantjes in de toppen zelf. Die zijn meestal te negeren aangezien ze heel laat in de bloei pas komen opzetten. Ik gok dat meer dan de helft van de feminised planten die wel krijgt. Ballen in een vroeg stadium is kaka. Ga jij gehad hebben aangezien je volledig ontwikkelde zaden hebt.

        Probeer eens sweet seeds...

        Comment


          #5
          Re: Hermafrodiet herkennen

          Herma's na een haperende EVSA

          P1010722-4.jpgP1010764-1-2.jpg
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Hermafrodiet herkennen

            Welja,royal queen,naar ik het goed begrijp,heeft maar enkelingen die stabiel zijn,al de rest overgevoelig voor herma,maarrrr zelf nog niets van ondervonden,tot nu toe maaar 3soortjes getest,dwarf,haze auto en auto ak(in de running),maar wat ik wel weet,is dat er ook veel van de kweker afhangtbv voor welke soorten ze kiezen

            Comment


              #7
              Re: Hermafrodiet herkennen

              Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
              - wat je dan ook kan hebben is een vrouwelijke plant die door middel van stuifmeel , ballen krijgt.
              Nee, dat komt niet door stuifmeel, maar door stress of andere factoren. Een goede vrouw blijft vrouw, of ze nu bevrucht is of niet. Want het doel is en blijft een geslaagde bevruchting. Als die te lang uitblijft, door gebrek aan mannelijk stuifmeel bijvoorbeeld, dan willen ze zelf nog weleens ballen gaan maken. Maar dat ballen ontstaan dankzij bevruchting is lariekoek
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Hermafrodiet herkennen

                ik denk dat ik ook met een hermafrodidet zit , zaden van RQS...
                Ik weet het niet zeker , dit is mn eerste kweek , mss weten jullie raad..
                2015-03-12 11.05.43 DETAIL.jpg2015-03-12 11.05.43.jpg
                Aan de linkerkant zie je een vrouwelijke calyx met draadje , aan de rechtrkant 3 ballen op een stokje zonder draad (zo lijkt het toch)

                Is dit nu een hermie ? valt die plant nog te redden ? of moet ik hem zo snel mogelijk verwijderen zodat hij de andere planten niet bevrucht ?
                1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                Comment


                  #9
                  Re: Hermafrodiet herkennen

                  Yep, duidelijk herma trekjes.
                  Kan ook van stress zijn, alhoewel ik geen aanleiding zie op die plek.
                  Als dit de enige zijn, eraf trekken en dan kun je het nog even aankijken.
                  Komen er meer, dan moet je misschien toch afscheid nemen.
                  RQS staat erom bekend.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Hermafrodiet herkennen

                    ja voorlopig blijkt dit de enige plaats met 'ballen'
                    Ik ga ze nu verwijderen , en kijk uit of er nog meer komen.
                    Bedankt voor je snelle reactie QnQ

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    shit , op mijn andere plant ook al ballen ontdekt...
                    2015-03-12 13.27.47 HDR.jpg2015-03-12 13.24.45 HDR.jpg2015-03-12 13.24.26 HDR.jpg
                    1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                    Comment


                      #11
                      Re: Hermafrodiet herkennen

                      Op de laatste foto zijn ze al geklapt ook
                      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

                      Comment


                        #12
                        Re: Hermafrodiet herkennen

                        Op de eerste foto ook
                        Maar het kan met een sisser aflopen, zie mijn laatste kweek.
                        Ventilator uit en planten afspoelen onder de douche, dit 'doodt' het stuifmeel en duimen maar....
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Hermafrodiet herkennen

                          ja ? ok effen proberen ze te douchen...
                          zou wel jammer zijn mocht het uitlopen op zaadwiet, de toppen zien er nu zo goed uit voor mijn eerste kweekje.
                          Ik vind dat het opkomen van de mannelijke ballen zeer rap kwam , zonder dat ik het echt in de gaten had (ik zag wel dat sommige delen zich trager ontwikkelden en dacht dat deze wel later zouden omgevormd worden tot calyx...)
                          nuja lesje geleerd voor de volgende keer he.
                          Nu hopen dat er nog wat te redden valt.

                          nog 1 vraag : als (hopelijk) alle stamens van de hermafrodieten gehaald zijn , mogen ze dan terug bijeen in de kast ?
                          1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                          Comment


                            #14
                            Re: Hermafrodiet herkennen

                            Als je bloeiende toppen hebt moet je die niet kletsnat maken, ik weet niet hoelang je plant in bloei staan ? beter voorzichtig besproeien/bestuiven met water. Stuifmeel blijft max 2 weken levend dus na het douchen kan er ook nog bevrucht worden. Ik heb toen 2 planten weggegooid , in paniek, en niet gedouched omdat de planten al dik in bloei waren. Ik had 2 of 3 open genapte bananen trosjes. Q zei toen al dat mijn afzuiger ws het meeste stuifmeel had opgezogen. Ik had toen een haperende VSA, waardoor licht 4 uur uitviel. Hierna heb ik geen ballen meer gevonden. Bij de oogst ben ik wel zo'n 25 zaadjes tegengekomen over 5 planten, dus ik heb mazzel gehad. Sterkte !
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Re: Hermafrodiet herkennen

                              RQS.....,k had 2 og kush gezet,bleken 2 mannetjes te zijn,2 blue cheese,eentje had bananen,de tweede voorlopig nog niet,2 White widow waarvan er eentje een trosje bananen had,alle feminized zaadjes. er staan nog 3 Bubblegummer van female seeds en die zijn ok.
                              Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                              Comment

                              Bezig...
                              X