Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat word er bedoeld met je aarde spoelen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Water: wat word er bedoeld met je aarde spoelen?

Korting op 420shop
    Hoi mensen,ik ben rush.ik heb een vraag.ik ben net begonnen met kweken.nou zie ik op YouTube dat gasten liters water in hun aarde gooien��.ik zelf heb plagron royal mix in 4 potten van 30lt.ze staan nu vanaf 23 september.wil iemand me uitleggen wat en waarom ze dat doen zoveel liters op het aarde gooien bij het plantje en hoe.geef nu alleen water op 5,7 ph onder led mars hydro 240 watt
    Last edited by rush; 2 October 2015, 21:07.

Re: wat word er bedoeld met je aarde spoelen?

2/3 weken voordat je gaat oogsten doe je dat zodat je alle voeding die in de aarde zit er uitspoelt. Voeding dat de plant opneemt in haar laatste weekje kan de wiet een vies smaakje geven. Wat scherper bijvoorbeeld. Maar ook kan het slecht voor je zijn als je de toegediende voeding oprookt. En je plant kan gaan stressen als ze geen voeding meer heeft om op te nemen. Waardoor ze haar bladeren als t waren leeg trekt en er meer harsh op je toppen zit.
    Last edited by Helemaal Top; 2 October 2015, 19:00.

Comment

oke thx top,maar zie ook boys op you tube die het doen in de groei.is dat om de ec waardes en ph van de aarde te meten?dit is me 1ste kweek vandaar dat ik het vraag.alvast bedankt

Comment

Dat weet ik niet precies. Maar weet zeker dat iemand het hier weel weet ☺.

Comment

wat word er bedoeld met je aarde spoelen?

Het is ook zo (en dat weet ik) dat Plagron op hun website "aanraden" om de aarde te "spoelen" ,tis misschien niet dat wat je bedoelt zelf nu maar ik wou daar toch ook even verduidelijken voor jou.

De reden waarom PLAGRON dit aanraad is :

Door het "soms" wat TE lang blijven liggen in de winkel kan de "EC" waarde in de zakken enorm de top uitschieten ,de waardes durven dus soms eens oplopen volgens hun.
          Door de grond te spoelen en dan uit te wringen (met de hand uitknijpen) zorg je ervoor dat die mogelijke te hoge "EC-waarde" terug binnen de aanvaardbare normen komen te liggen.

Nu is het zo dat ik dit in het begin ook deed dat spoelen ,maar als je er even bij nadenkt ...je betaald al die centen voor een goeie grond te hebben ,en dan ga je er eigenlijk de helft gaan van uit weg spoelen van die goeie meststoffen ...

Denk dat dit een verkoops-addertje is om meer voeding te verkopen #LOLZ

Nu spoel ik totaal niet meer en m'n plantjes genieten eens te meer van de lekkere Batmix waarin ze staan.

Wat "dat spoelen" betreft ,ik zou het niet doen ook al word het aangeraden.

Nu ...,wat jij bedoelt met spoelen "op het einde" van de cyclus bv. de laatste drie weken voor je gaat de boel omleggen ,geef je dus enkel en alleen nog "water" ,dan flush je of spoel je de plant ,door dit te doen "spoel" je eigenlijk de gebruikte voedingsstoffen die nog in de plant zitten eruit weg ,dus spoelen spoelen spoelen die laatste weken

Groene groet PS

Verzonden vanaf mijn "iPhone 6" met Tapatalk vanuit Groenland
          Last edited by PotHead Sativa; 2 October 2015, 21:57.

Comment

Top in iedergeval bedankt!

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Pothead bedankt man.ik bedoelde eigenlijk het 1ste gedeelte van je tekst.zie zoveel dingen op you tube.dat je door het bomen het bos niet meer zie.maar ik hou me aan jullie ervaring vast.de laaste 2a3 weken dus spoelen.thx pothead.

Comment

Mij werd ook verteld dat ik moest spoelen, maar ik heb inmiddels geleerd dat dit voor cocos goed is, maar niet met aarde.
              Lets not criticize but legalize

Comment

bedankt gps voor het reageren en info.heb bij 1 van me plantjes een liter water gegeven aan de zijkant,kijken wat me ph waarde was.water wat ik gaf was ph5,7 en wat er uit kwam was ph6,7. ec heb ik niet.is dit te hoog of doe ik iets verkeerd.dat was meer de insteek,of maak ik een verkeerde rekensom 5,7+6,7=12,4:2=6,2 gemiddeld?

Comment

Dan heb je het over de runoff pH. Dat kun je ook even googlen.
                  Het gemiddelde berekenen gaat inderdaad zo ja. Maar je geeft nu water met een te lage pH. Als je dat te vaak doet, krijg je bladproblemen.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

bedankt voor de tip LR2.dat bladprobleem was me al opgevallen.heb ik inderdaad last van

Comment

Een gevalletje klok en klepel.

Spoelen doe je normaal niet op aarde.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oke bedankt qnq

Comment

Op aarde idd niet spoelen (fluchen). Spoelen doet men op een leeg medium zoals cocos, steenwol mapito enz. Deze media drogen na spoelen snel weer op. Men spoelt om overtollige ballastzouten uit het medium te krijgen. Men jaagt dan 3 x de potinhoud aan water op de juiste PH door de pot heen.

Op aarde kan je NIET spoelen (fluchen). Als er water onder uit de pot komt dan is de aarde geheel met water verzadigt en staat de wortel zuurstof arm waardoor deze niks meer kan opnemen. Ze verdroogt dan in het water!

Een te natte pot droogt nauwelijks nog op omdat de plant niet drinken kan en dus ook niet verdampt. Al het water zal dus via natuurlijke verdamping uit de pot moeten verdampen en dat duurt dan, als de plant niet drinkt een week of 2 tot 4. Al die tijd staat je wortel zuurstofarm en sterft af, de plant neemt niks meer op en verdroogt als het ware in de blubber.

Op aarde stop je een week of 2 a 3 voor de oogst gewoon met voeden en geef je aangezuurd water naar behoefte, dus zoveel als ze ook verbruikt en niet meer. Op aarde water onder uit de pot is altijd fout!

Comment

Erg bedankt flintstoned voor het uitleggen en de moeite.ik hou me aan jullie reacties

Comment

Via mijn zoektocht naar het doorspoelen van plagron batmix kwam ik dit toppic tegen.
                              Pothead, jij spoelt m dus niet meer door? Ga mijn eerste kweek starten op batmix, ga eerst de spongepots met kleintjes in kleine potjes lightmix van 0.7l zetten en als die doorwortelt zijn in 11l pot batmix. Zou je er dan nog lightmix rond doen als buffer of niet.

Bij een vriend spoelden we wel en vind alles dan te nat en teveel samengedrukt.
                              Er is weinig duidelijke info rond dat doorspoelen vind ik.

Comment

Bezig...
                              X