Hoi
Er is een boel gedoe rondom voeding, growshops, goede aarde en weet ik veel wat. Veel mensen kunnen er niet aan komen, anderen weten niet zo goed welke goedkopere vervanging ze kunnen vinden.
Nu kunnen we bijvoorbeeld zelf een testje uit zetten: 1000 wietplanten met 1000 verschillende combinaties van voedingen.. Maar nog makkelijker is het om gewoon af te kijken van de rest.
De ideale voeding, en de ideale aarde, die je zelf samen kunt stellen. Dat klinkt als een prachtidee, want het kan honderden euro's besparen op een jaar. Maar daarvoor moeten we berekenen, berekenen en berekenen.
Dat ga ik voor jullie doen, maar dan moet ik iets hebben om mee te gaan rekenen.
Aan u allen, jointjedraaiers en kwekers der wereld, de oproep:
Post hier je verpakking-informatie van je aarde (samenstelling)
Post hier je verpakking-informatie van je groeivoeding (samenstelling)
Post hier je verpakking-informatie van je bloeivoeding (samenstelling)
Een duidelijke foto is voldoende. Als het kan vermeld je het merk erbij.
Ik zal er gemiddelden uit gaan trekken en gaan bekijken wat nu de ideale samenstelling is van bijvoorbeeld een groeivoeding, bloeivoeding, of kweekmedium.
Post liever niet want ik doe er toch niets mee..
- bacterial shit
- wortelstimulators
- andere rare boosters
- Enzymmixjes
- Suikerwater
Laten we samen werken om er wat leuks van te maken! Aangezien ik geen growshops ga bezoeken ben ik afhankelijk van jullie info. Uiteindelijk kunnen jullie mij en jezelf er mee helpen door zoveel mogelijk voedingsoorten die voor cannabis bedoeld zijn te posten.
Kijk alsjeblieft wel even of het niet al gepost is, anders doe ik dubbel werk.
Thanks!
Kusjes,
LR2
Resultaten:
Ze staan een paar pagina's verder ook. Maar dit is overzichtelijker.
Ik ben effe aan het rekenen geslagen met de groeivoeding.
Bij deze.
Groeivoeding samenstelling
plantvoeding groei.pngreknhulp.png
**** Noot 4: De meeste stoffen zijn trouwens prima oplosbaar, maar het kan zo zijn dat je de boel flink moet roeren voor lange tijd. Alles bevochtigen, verpulveren en dan oplossen, werkt beter maar dat is rommeliger. Doe dat dus in een plastic bakje ofzo.
Reden voor Edit: rekenhulp was fout, zo zie je maar.. Ik vind het ook lastig. De thumbnail is de verkeerde. Degene die hierboven staat is correct. Denk ik.
Edit 2: Niet helemaal wakker, thanks Q! 40 lepels voeding op 10L waren er 30 teveel.
Bloeivoeding samenstelling
cannavoer bloei.jpg
Deze was ik nog verschuldigd. Sommige boosters heb ik weggelaten, de concentratie voor met name metalen is ontzettend hoog.. Of ik heb weer niet goed zitten lezen. Dat kan ook.
Zie de 2e pagina, halverwege voor een rekenschema.
Er is een boel gedoe rondom voeding, growshops, goede aarde en weet ik veel wat. Veel mensen kunnen er niet aan komen, anderen weten niet zo goed welke goedkopere vervanging ze kunnen vinden.
Nu kunnen we bijvoorbeeld zelf een testje uit zetten: 1000 wietplanten met 1000 verschillende combinaties van voedingen.. Maar nog makkelijker is het om gewoon af te kijken van de rest.
De ideale voeding, en de ideale aarde, die je zelf samen kunt stellen. Dat klinkt als een prachtidee, want het kan honderden euro's besparen op een jaar. Maar daarvoor moeten we berekenen, berekenen en berekenen.
Dat ga ik voor jullie doen, maar dan moet ik iets hebben om mee te gaan rekenen.
Aan u allen, jointjedraaiers en kwekers der wereld, de oproep:
Post hier je verpakking-informatie van je aarde (samenstelling)
Post hier je verpakking-informatie van je groeivoeding (samenstelling)
Post hier je verpakking-informatie van je bloeivoeding (samenstelling)
Een duidelijke foto is voldoende. Als het kan vermeld je het merk erbij.
Ik zal er gemiddelden uit gaan trekken en gaan bekijken wat nu de ideale samenstelling is van bijvoorbeeld een groeivoeding, bloeivoeding, of kweekmedium.
Post liever niet want ik doe er toch niets mee..
- bacterial shit
- wortelstimulators
- andere rare boosters
- Enzymmixjes
- Suikerwater
Laten we samen werken om er wat leuks van te maken! Aangezien ik geen growshops ga bezoeken ben ik afhankelijk van jullie info. Uiteindelijk kunnen jullie mij en jezelf er mee helpen door zoveel mogelijk voedingsoorten die voor cannabis bedoeld zijn te posten.
Kijk alsjeblieft wel even of het niet al gepost is, anders doe ik dubbel werk.
Thanks!
Kusjes,
LR2
Resultaten:
Ze staan een paar pagina's verder ook. Maar dit is overzichtelijker.
Ik ben effe aan het rekenen geslagen met de groeivoeding.
Bij deze.
Groeivoeding samenstelling
plantvoeding groei.pngreknhulp.png
**** Noot 4: De meeste stoffen zijn trouwens prima oplosbaar, maar het kan zo zijn dat je de boel flink moet roeren voor lange tijd. Alles bevochtigen, verpulveren en dan oplossen, werkt beter maar dat is rommeliger. Doe dat dus in een plastic bakje ofzo.
Reden voor Edit: rekenhulp was fout, zo zie je maar.. Ik vind het ook lastig. De thumbnail is de verkeerde. Degene die hierboven staat is correct. Denk ik.
Edit 2: Niet helemaal wakker, thanks Q! 40 lepels voeding op 10L waren er 30 teveel.
Bloeivoeding samenstelling
cannavoer bloei.jpg
Deze was ik nog verschuldigd. Sommige boosters heb ik weggelaten, de concentratie voor met name metalen is ontzettend hoog.. Of ik heb weer niet goed zitten lezen. Dat kan ook.
Zie de 2e pagina, halverwege voor een rekenschema.
Comment