Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips nodig!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tips nodig!

    Korting op 420shop
    Ik heb een kamertje van 2,8 bij 1,7 bij 2.
    Ik gebruik 2 lampen van 600watt, ik wilde er meer gebruiken, helaas wordt het hierdoor even iets te warm.
    Het wordt bij 'dag' tussen de 27 en soms wel 29/30 graden! en 40/45% RV.
    'S nachts is het rond de 24/25 en de RV is dan 50%/60%

    Ik heb een afzuiger en een inblazer van beide 3200m3, dus dit zou ruim voldoende moeten zijn.
    Zij het niet dat de afzuiger zeer veel geluid/luchtwind maakt wat je buiten ietwat hoort ( wat natuurlijk niet de bedoeling is )
    Ik heb em rechtsstreeks ( met een demper ertussen en nog een labyrint met geluiddempend isolatiemateriaal ) met een klein stukje op een raam gezet.

    1*)Moet nu de afzuiger harder dan de inblazer of vice versa? Wat gebeurt er met het 'klimaat' wanneer de inlaat harder gaat dan de uitlaat?
    1.1) Zijn er nog andere tips om de temperatuur te laten dalen?
    1.2) Ook heb ik een deurtje gemaakt maar er zit nog wel een klein gat en splinten tussen, waar licht(en LUCHT!) in en uit kan komen. Dit moet ik dichten maar kan het op dit moment ook wat te maken hebben met dat mijn klimaatje een beetje te hoog is.

    2*)Waar kan ik de inlaat het beste op richten? ( Momenteel zit hij tussen de lamp en planten in en staat hij gericht op een staande ventilator die dan de lucht verspreidt)

    3*)Voor groei, wat is de beste afstand van de lamp en de plant? ( Momenteel 1 meter ). De Plantjes zijn tussen de 12 en 15cm momenteel ( dit is de 4e dag en ik kweek Bubble )


    4*)Ik kweek op cocos, hoe weet ik wanneer de grond etc. vochtig genoeg is zodat de plantjes hun drankje het beste kunnen opnemen?

    5*)De luchtvochtigheid blijft rond de 40%, ik bespuit de muren met water, zet een pannetje met warm water erin, bespray de plantjes zodra het licht uitgaat. is dit goed?
    en zijn er manieren ( huis-en tuinmanieren ) om de luchtvochtigheid te verhogen?

    *Een aantal plantjes hebben een paar bladeren waarvan de steel ietwat paarsig wordt en de bladeren geelig met aan het einde van het blad soms bruin, soms donkergroene kleur,
    WAT BETEKENT DIT?


    -Ik heb wel besloten 2 'adjustable wings' te kopen, omdat ik momenteel dus moeite heb met de temperatuur en de verdeling van het licht, is dit handig of heeft iemand anders nog tips.

    Met vr. gr.

    Dr. GreenFingazz

    PS: Ik heb al op verschillende fora, sites etc gekeken, maar helaas niet altijd duidelijke of normale antwoorden. Ik stel het zeer op prijs als jullie mij wat links of tips kunnen verschaffen die mij verder kunnen helpen om mijn arme kindjes een gezond leventje te geven. Help me anders gaat er een prachtig staaltje natuur verloren en dat willen jullie toch niet op je geweten hebben




    Laatste bezoekers
    jongen19 Heeft geen bezoekers om te laten zien.


    Commentaar
    Andere gebruikers hebben geen commentaar voor jongen19.

    Commentaar toevoegen
    Commentaar intypen ( Max. 400 tekens )




    Vrienden
    Er zijn geen vrienden om te laten zien.


    #2
    Re: Tips nodig!

    1.)Inlaat 2x zo groot als uitlaat.
    1.1) lampen 's nachts laten branden i.p.v. overdag.
    1.2 )Deurtje gewoon afdekken aan de buitenkant?

    2)inlaat is prima zo,zolang ze niet naast de uitlaat zit.

    3)600W lamp laat je na 2 weken langzaam om de paar dagen telkens 10 cm zakken tot uiteindelijk ca 60 cm.

    4)Even bij cocos forum kijken heb ik me nog niet voldoende in verdiept om antwoord te kunnen geven

    5)Emmer water met vochtige doek,doek hangt hierbij half in half uit het water.

    6)Als je geen "paarse" invloeden in jouw plantensoort hebt betekend paars stress dan klopt er dus iets niet helemaal,dit kan te maken hebben met gele en bruine verkleuringen,maar kan zonder foto daar niets over zeggen,kijk eens bij beestjes/ziektes/bladproblemen op het forum,misschien kun je het daar vinden.

    Adjust a wing heeft volgens mij geen directe invloed op de temperatuur in de kamer,cooltube wel,ik zou zeggen laat je eens goed voorlichten bij de growshop.

    Over tips en links.......Dit hele forum is een grote tip!!!
    Gewoon veel lezen,alles wat je vraagt is antwoord voor te vinden op het forum,
    Wat overigens een forum is voor hobby/medi kwekers let daar wel even op
    (ivm met je naam,hoeft niets te zijn maar toch...)

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Tips nodig!

      Een aantal plantjes hebben een paar bladeren waarvan de steel ietwat paarsig wordt en de bladeren geelig met aan het einde van het blad soms bruin, soms donkergroene kleur,
      WAT BETEKENT DIT?
      Kijk hier eens http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...len-t5653.html

      Grtz

      Comment

      Bezig...
      X